Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko läppäri sammua kun akku on huono, vaikka virtajohto on kiinni?

Vierailija
25.03.2026 |

Läppäri sammuu muutamia kertoja päivässä itsekseen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota akku irti kokonaan ja puhalla pölyt pois jäähdytysrivoista.

Voiko tuon akun poistamisen tehdä itse? On aika pieniä ruuveja nuo mitkä on kiinni takalevyssä.

Ennen sai loksautettua akun irti ilman mitään ruuvien kanssa pelleilyä. Nykyään pitää avata kone ja se akku on sellainen kämänen musta "pussi" siellä sisällä. Ei ne ole enää niitä kovamuovisia kalikoita, vaan halpoja pusseja, joita ei ole edes tarkoitus omin avuin irroitella. Irrotin yhden kun vein koneen kierrätykseen niin avasin koneen ja otin akun erikseen. Oli aika monen ruuvin ja muovikiinnikkeen takana se. Nykyään on kaikki kehittelty ihan perseelleen että pitäis viedä jonnekin valtuutettuun huoltoon tai saadaan asiakas ostamaan uusi kone.

Vierailija
22/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuon akun poistamisen tehdä itse? On aika pieniä ruuveja nuo mitkä on kiinni takalevyssä.

Ennen sai loksautettua akun irti ilman mitään ruuvien kanssa pelleilyä. Nykyään pitää avata kone ja se akku on sellainen kämänen musta "pussi" siellä sisällä. Ei ne ole enää niitä kovamuovisia kalikoita, vaan halpoja pusseja, joita ei ole edes tarkoitus omin avuin irroitella. Irrotin yhden kun vein koneen kierrätykseen niin avasin koneen ja otin akun erikseen. Oli aika monen ruuvin ja muovikiinnikkeen takana se. Nykyään on kaikki kehittelty ihan perseelleen että pitäis viedä jonnekin valtuutettuun huoltoon tai saadaan asiakas ostamaan uusi kone.

P askanmarjat. Se pussi on pakattu kovaan muoviin ainakin mun HP:ssa ja Alienwaressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

akku pois vaa ja toimii ihan hyvin aina, kunhan piuha on kii

Oikeasti?

Riippuu koneesta. Minulla oli kone joka ei suostunut toimimaan mikäli akku ei ollut paikallaan.

Mulla on HP:n läppäri.

En muista merkkiä varmaksi. Olisiko ollut Dell missä piti olla akku paikoillaan.

Vierailija
24/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Tuohon ruuvailuun sopivia mikromeisseleitä saa rautakaupoista, esim. Biltema. YouTubessa on opetusvideoita miten eri mallien sisäänrakennetun akun saa irti ja vaihdettua. Tein itse pari vuotta sitten yhdelle Hewlett-Packardille jonka oma akku alkoi paisua.

Vierailija
25/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Dell jolla oli vielä takuu voimassa alkoi oireilemaan just noin, eikä ollut näytönsäästäjästä tms kyse. Lopulta se ei käynnistynyt enää ollenkaan vaikka laturi oli kunnossa. Takuuvaihtoon meni. Oli vielä sellanen 2500€ "bisnesläppäri".  3 Delliä ollut ja kaikki paitsi viimeisin, joka ei ole ollut kuin vajaan vuoden, on hajonnut just siinä 3 vuoden kohdilla kun takuuaika alkaa umpeutua. Hyvin on insinöörit Dellillä täyttäneen ekonomien elinkaaribisnesvaateet. Omia rahojani en Delliin laittaisi, mutta duunikoneina on joutunut niitä käyttämään.

Vierailija
26/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on virtajohto kiinni, niin itsestään sammuminen voi johtua myös ylikuumenemisesta. Pidätkö läppäriä sängyn/tyynyn päällä?

Vierailija
27/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?

Riippuu koneesta. Minulla oli kone joka ei suostunut toimimaan mikäli akku ei ollut paikallaan.

En muista merkkiä varmaksi. Olisiko ollut Dell missä piti olla akku paikoillaan.

Dellit on kyllä yksiä perkeleitä. Ne eivät myöskään huoli muuta kuin oman laturin johdon.

Vierailija
28/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?

Dellit on kyllä yksiä perkeleitä. Ne eivät myöskään huoli muuta kuin oman laturin johdon.

Sinällään outoa, koska ainoa kone mikä tuntuu kestävän on Dell. Parikymmentä vuotta vanha eikä hajoa ja se toimii ilman akkuakin.

Se uudempi versio oli tosiaan Dell ja se ei toimi ilman akkua.

Vierailija
29/29 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha luin, että voiko räppäri sammua . räppärit sammuu aina .saletisti