Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva nälkä

28.09.2008 |

Onko muilla tätä ongelmaa. Siis jatkuvasti pitäisi olla syömässä, välillä tekee mieli syödä ja taas välilä ei. Jos syö hyvin mahan täyteen niin siltikkin on tunnin pääsät ihan mieletön nälkä.

Maha ei mitenkään voi olla tyhjä joten nälkää ei pitäisi tulla, mutta silti koko ajan pitäisi syödä jotain. Jos ei syö niin tulee vähän heikko olo. Nälkä on sellainen kuin ei olis syönyt tosi pitkään aikaan, tuntuu mahassa ja kurkussa asti ja välillä maha jopa murisee kun on muka niin tyhjä.

Oksentelu olis ihan varmasti inhottavaa mut ei tämäkään herkkua ole kun kokoajan pitäis vain syödä, melkein viikon ajan ollut tällainen olo. Sit jos syö niin ihan ok olo, mutta eilenkin sit kostautui illalla kun kuitenkin tulee syötyä liikaa ja siitä sit tulee huono olo.

Mihin se ruoka oikein menee, kun nälkä ei periaatteessa voi olla ja tuntuu niin kuin söis vähintään 4-5 edestä.

Kyllä tämänkin kanssa menee hermot, onko jollain vinkkejä miten pääsis tästä eroon. Tai kuinka pitkälle on tätä on kestänyt jos jollain ollut sama vaiva. Tänään tein keitto ruuaksi ja oli oikien hyvää ja se jopa maistui, mutta sitten meni maha ihan sekaisin ja sai istua vessassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viikolla 23, eikä nälkä kyllä ole helpottanut. Jossain viikkojen 15-20 välillä oli normaalimpi kausi. Viime viikolla yks aamu ennen klo 11 olin syöny kaksi eri kertaa kaurapuuroa ja töissä vielä lounaan. Painoa tullut reilu 6 kiloa, mutta lähtöpaino on normaalin alarajalla. Useinmiten ärsyttää tää syöminen, mutta välillä nautin siitä (kuulostaa melkein syömishäiriölle). Kerrankin saa syödä ihan syyn kanssa :) Kokoajan on kuljettava eväiden kanssa ja alkuraskaudessa heräilin öisin syömään, nyt ei enää tarvitse. Tää on ainut oire, josta huomaan olevani raskaana, eikä tää varmaan kaikista huonoin vaihtoehto ole.

Tsemppiä sulle Hanna!

Marie rv 23+2

Vierailija
2/12 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin ekassa ultrassa ja kaksi pikkuistahan sieltä löydettiin. Kaksi alkiota siirrettiin ja molemmat oli kiinnittynyt joten eikait se mikään ihme olekkaan jos aivan on nälkä :)

Nyt on tosin pari päivää ollut hieman parempi olo tai ei niin hirveä nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin kamala nälkä koko ajan vaikka olisin syönyt juuri. ja paino vaan laskee vaikka kuinka syön...

ultraa jännitän joka on minun synttäri päivänä 14.10 mitähän löytyy.... kerro hanna minulle millaisia oireita sinulla on ollut.....:)

Vierailija
4/12 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tuo nälkä vähän mennyt ohi tai vieläkin tulee herkemmin nälkä mut ei niin paha enää eli ei tarvi kokoaikaa olla syömässä, rupes jo ärsyttämään jatkuva syöminen :)

Muita oireita mulla on sit alavatsan nipistely joka alkoi jo ennen kuin tein testin eli muutama päivä kiinnittymisen jälkeen. Se on nyt vähentyny, välillä ei nipistele ollenkaan ja välillä sit pikkusen. Mut silloin aluksi sitä oli ihan kokoajan. Tissit on kipeät tai oikeastaan vain toinen ja senkin huomaa vain öisin jos nousee sängystä niin joutuu sitä vähän tukea ettei oikien pahasti roiku :)

Ja huono olo joka on nyt parantunut vähän,uskon et suurin apu tuli homeopaattisista valmisteista, aluksi oli nimittäin öisin huono olo ja aamuisin, mutta se yöpahoinvointi loppu heti kun otin ekat rakeet. Eikä enää aamuisinkaan ole niin huono olo, mutta jatkuu kuitenkin pitkälle päivää sellasena ällötyksenä ja palan tuntunu kurkussa. Kertaakaan en ole oksentanu, tosin lähellä on monesti käynyt kun hampaita oon pessyt.

Mut eiköhän se tästäviikkoja nyt 7+2, kaksi päivää lähti pois lääkärin laskujen mukaan neuvolaan verrattuna. En sit tiedä kumpaa neuvola käyttää vaihtavatko siihen omaansa takaisin,tosin mun tilaanteessa tuntuu et lääkäri tietää tuon nyt paremmin kun on mua hoitonut.

Vierailija
5/12 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ihminen osaa käyttää konetta... :)

Nälkä se vaivaa täälläkin. Oon kovasti yrittänyt syödä hedelmiä ainakin kerran nälässä, sillä paino ei mullakaan sais yhtään nousta.

Santra-79: meetkö ekaan ultraan sillon synttäripäivänäs? Siis siihen viikon kymmenen? Mulla nimittäin on ultra seuraavana päivänä! Kävin jo tällä viikolla kurkistamassa, kun luulimme lääkärin kanssa alkion olevan jo viikolla 7, mutta takapakkia tuli kolme viikkoa.. Nyt sitten jännityksellä odotetaan, joko siellä 15. päivä jotain näkyisi.

-Hanna- ONNEA kamalasti! Itse kävin lapsettomuustutkimuksissa, ja oli onnea matkassa, sillä en ehtinyt Clomeja aloittaa kun heti tärppäs.

Vierailija
6/12 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu eka ultra eli np-ultra mulla kyseessä, rv nyt 10+3 ja silloin olis jo liki rv 12. ja mun ultrahan on 14.10 saman päivän on siis mun syndet :)

Vierailija
7/12 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa sama ongelma, koko ajan pitäis olla jotain syömässä. Vaikka olisin tunti sitten syönyt kunnon päivällisen, niin taas on nälkä. Ja kun tuo syöminen on sellaista, että koko ajan pitäis syödä jotain todella makeaa. Olen "vasta" viikolla 25+0, mutta olen saanut lisäkiloja jo 10kg...

Olen yrittänyt lopettaa tuota ylensyöntiä, mutta ei ota ollenkaan onnistuakseen..

Vierailija
8/12 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut. En tiedä missä vaiheessa oon, mut mulla alkaa huomenna 12 viikko ja tunnin välein on kyl syötävä, tai muuten tulee sellainen olo et huh.. Öisinkin herään ainakin kaksi kertaa syömään. Itse asiassa mulla on ollut viitisen viikkoa sellaista, et ruoka ei maistu juuri ollenkaan ja valikoimani on hyvin suppeeta: pinaattikeitto, weetabix, aamumurot, ruisleipä, mustaherukkamehu, riisi ja tonnikala. Sen lisäksi olen oksentanut useina päivinä näiden viikkojen ajan ja arvaa vaan onko kiva sit taas syödä uudestaan, ku se on muuteski niin vastenmielistä. Odotan kovasti et menis jo pian ohi tää vaihe, ku oon ollut sairaslomallakin ainakin kahden viikon ajan, ku pakko vaan maata, ku muuten tulee ruoka ulos. Voimavarat on aika vähissä välillä, mut lepo auttaa. Huomenna yritän tosin taas töihin. Syötävähän se sit vaan on..kai se elimistö tietää parhaiten! Voimia sulle =)

Vierailija
9/12 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksesi olet kuitenkin välttynyt oksentamiselta. Nyt rv 19+0 ja ainoastaan pientä helpotusta havaittavissa. Viime yönä heräsin vessaan, en saanut unta ja sitten tuli nälkä. Onneksi mies oli hereillä ja kävi tekemässä hieman evästä, sillä välin, kun kävin itse oksentamassa. Syötävä on kolmen neljän tunnin välein edelleen, mutta ruuan teko on kamalinta mitä tiedän. Leivän voitelusta tulee takuu varmasti oksennus.

Olen syönyt koko ajan vähintään kahden edestä ja liikkumaan en ole päässyt normaalisti huonon olon takia. Kuitenkin kahdeksen viikon aikana paino oli noussut 4200g. Neuvolatäti sanoi, että 200g liikaa :) Jonnekkin se kaikki ruoka on mennyt mullakin.

Vierailija
10/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia, vaikkakin välillä rasittavaa. Samat oireet on ollut minullakin molempia lapsia odottaessa. Tällä hetkellä olen rv 21 ja jatkuva näläntunne on ollut poissa jo ainakin kuukauden. Eli luulen, että kohta on helpotusta tiedossa sinullekin. Tässä vaiheessa meinaa jo unohtaa syömisen, kunnes alkaa nälkä alkaa koskea mahaan... Ja nyt maha täyttyy tosi nopeasti. Nauti nyt vaan syömisestä, jos ei tartte vielä hirveästi olla huolissaan kiloista. Itse olen hoikka, joten olen vain nauttinut täysillä ruoan mättämisestä :)

Vierailija
11/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Sama juttu täälläkin, noin viikolta 8 viikolle ~14. Eli jos verensokeri vähänkin pääsi laskemaan, niin tuli heikottava olo. Napsin hedelmiä (sekä tuoreita ja kuivattuja) ja join tuoremehua moneen kertaan virallisten aterioiden ja välipalojen välillä ja näin olo pysyi suht koht siedettävänä. Sokeriahan hedelmissä on jonkin verran ja muutama lisäkilo tuli noinkin terveellisestä napostelusta, mutta toisaalta ajattelin, että hedelmissä on varmasti myös hyviä vitamiineja, kuitua ja foolihappoa.

Omasta mielestäni tuo heikotus ja näläntunne liittyi nimenomaan verensokerin vaihteluun, joten mikäli vaan pystyt ja jaksat, niin kannattaisi varmaan suosia ruokia, joiden syömisen jälkeen verensokeri nousee/laskee tasaisesti. Ainakin puuro on tällainen ruoka, muistelisin. Itselleni ei kuitenkaan monikaan ruoka maistunut, ja hedelmät valitsin, koska ne eivät ällöttäneet. Terkkari osaa varmasti neuvoa parhaiten, mutta itselleni sopi pienten määrien syöminen usein. Kun joskus tankkasin isomman määrän (ns. söin varastoon), nälkä tuntui tulevan ihan yhtä nopeasti kuin pienemmänkin ruoka-annoksen jälkeen.

Sitten syöpöttelyn tarve vaan hellitti (samalla myös kova väsymys) ja nyt olen melko lailla taas "oma itseni" eli voin syödä ihan normaalisti eikä töihin tarvitse pakata mukaan säkillistä hedelmiä ;). Toivottavasti ja myös luultavasti vaivasi helpottaa jossain vaiheessa, varsinkin jos kyse on alkuraskaudesta.

Vierailija
12/12 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva että löytyy muitakin joilla jatkuva nälkä vaivana, ajattelin jo et oon jotenkain epänormaali :)

Pitäis olla tyytyväinen et ei kuitenkaan ole vielä kertaakaan tarvinnut oksentaa, muuta ei jaksa aivan syödä eikä töissä pystykkään, osa työkavereista tietää ja osa ei enkä haluaisi asiaa vielä kaikkien tietoon saattaa mut jos aivan pitää syödä niin pian arvaavat.

Tänäänkin olen syönyt aamulla töissä yhden jogurtin ja sit reilun parin tunnin päästä kaksi leipää, sit taas rielu tunti ja jauhelihakeittoa ja kun tulin kotia niin jogurttia taas ja nälkä on kova, mut ei toisaan hirveästi tee mieli syödä mitään. Ja vielä saa paljon syödä tämän päivän aikana. Viikkoja mulla on vasta tasan seittemän ja viikon tämä on vasta kestänyt, toivottavasti ei kestä kauan.

Ei ainakaan viikon aikana ole tullut painoa yhtään lisää, mut ei kyllä saakkaan tulla. Mulla on nimittäin ylipainoa ihan reippaasti joten ei sais ylim. tulla, oikein pelottaa neuvola kun tätit rupeaa kuitenkin jäkättämään mun painosta.

Tänään meinas olla töissä huono olo ja vähän heikko myös, aivan kuin ei olis syöny tarpeeksi ja siksi heikko olo, heh syötyä ainakin on tullut.

No se piristää et keskiviikkona on sairaalassa seurantakäynti (ICSIllä onnistui tämä raskaus) ja silloin nähdään ultralla montako asukkia löytyy, kaksi siirrettiin. Ainakin tietää et jossain on jotain kun olo on tällainen toivottavasti vain oikeassa paikassa.

Hanna rv 7+0 ( ihana kirjottaa tämä vihdoinkin oman nimen perään)

:)