Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehdessä oli pari päivää sitten

Vierailija
25.03.2026 |

artikkeli oikeuspsykologin uusimmasta kirjasta, jossa aiheena ovat narsistit ja heistä pahinta luokkaa edustavat.

Narsistit vankilassa 2 Oikeuspsykologi kertoo on kirjan nimi.

Mä luin sen artikkeli, artikkelissa siis oli lueteltu niitä pahimpien narsistien tunnusmerkkejä. Ja oikeuspsykologi sanoo, että vaikka hän onkin tutkinut narsistisia vankeja, niin hänen tutkimuksissaan toteamansa pätee ihan koko yhteiskuntaan.

Minä ihan hämmästyin mitä kaikkea samaa olen itse tässä erinäisistä tapahtumista ajatellut... siitä miten ihmiset ovat niissä toimineet, en ole kyllä heitä narsisteiksi sanonut, mutta siis toimintaa olen analysoinut samaan tyyliin ihan siis maallikkona. Voi että...

Niin kun esim. kun tuo oikeuspsykologi sanoo, että näillä narsisteilla on aina jokin oikeutukseksi koettu asia tekojensa syynä. Eivätkä he tietenkään tunne omantunnon tuskia, sehän selvä.
Antavat itsestään yleensä mukavan ihmisen vaikutelman... Mutta ovat kuitenkin jotain aivan muuta. 

Lisäksi oikeuspsykologi käyttää tuossa artikkelissa sanaa tuhoutua:

-----pidempään kärpänen on kiinni paperissa, sitä vakavampia ovat seuraukset kärpäselle ja joskus kärpänen tuhoutuu.

Kärpänen on tietenkin se, joka on jäänyt narsistin verkkoon... No, minäkin olen tässä eräissä asioista sanonut että tuhoaminen on päätavoite...

Sitten se riidanhakoisuus, riitojen aikaan saaminen, kaaoksen luominen.

Narsistisen tai psykopaattisen henkilön kanssa ei ole helppo välttyä oikeustoimilta. Narsistisella henkilöllä on puhtia riidellä vaikka vuosikausia, sillä hän nauttii kaaoksesta, draamasta, konflikteista ja riidoista.

On huomattu kyllä... Joku provosoi ja/tai käyttää muita käsikassaroinaan.
-----narsisti on hyvä tuhoamaan ja nostattamaan osapuolet taidokkaasti toisiaan vastaan erityisen taitava narsisti voi tehdä sen kulisseista käsin.

Hoitoennuste näillä on heikko. Ei auta mitään, vaikka mitä yritettäis, tai ainakaan kovin usein ei auta mitään... Se kierous ja pahuus on luonteenominaisuus...  Ja ilmeisesti eivät kestä tilannetta jossa joutuisivat häpeään... Eivät pysty käsittelemään...

Juu, juu. Olenpa fiksu... No, niinpä niin...

Mutta nämä ovat siis kamalia tyyppejä! 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä