Laitatteko makaronilaatikkoon jotain muuta nestettä kuin munamaitoa? Esim lihalientä?
Tuleeko yhtä hyvää kuin maidon kanssa? Mulla ei nimittäin oo maitoa kaapissa ja makaronilaatikko pitäs tässä väsätä.
Kommentit (31)
Karvaranteen munamaiti on myös suosittua pSSoizza
Ahmetin TAXI
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikkoon ei tarvi maitoa eikä kananmunia. Valmisjauheesta ruskeakastike, paistettu jauheliha, tomaattimurska, juustoraaste päälle. Makaroonit pitää olla kypsiä.
Miksi toi jauhenliha pitää olla paistettu? Luulis puoli tuntia +200 asteessa kypsyttävän senkin.
Mä laitan kanamunat aina kasvisliemeen. Keitän itse edellisen päivien kuorista (biojätteestä) liemen ja siivilöin, suolat, pippuriit, curry, kanamunia. Mä tykkään laittaa kanamunat, kun tulee siten ruokasampi.
Kerma-sulatejuusto-muna on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikkoon ei tarvi maitoa eikä kananmunia. Valmisjauheesta ruskeakastike, paistettu jauheliha, tomaattimurska, juustoraaste päälle. Makaroonit pitää olla kypsiä.
Miksi toi jauhenliha pitää olla paistettu? Luulis puoli tuntia +200 asteessa kypsyttävän senkin.
Sehän riippuu mitä haluaa. Etukäteen paistettu on paistettu, uuniin raakaliha liemeen on keitetty liha. Aivan eri maku ja purutuntuma.
Joskus kaupan valmisruoka makaroonilaatikko on aika kuivakkaa, niin olen ripotellut vähän vettä sinne "mehustamaan" sitä sapuskaa ennen mikroon laittoa, paljon mukavampi syödä kuin kuiva käntty.
Joskus kokeilin maitoakin veden tilalla, mutta en huomannut mitään eroa, hanavesi on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siihen laitat jauhelihaa niin se on sitten lihamakaroonilaatikko.
Makaroonilaatikossa ei ole lihaa.Makaronilaatikossa on siis vain makaronia, mausteita ja neste (muna-maito tai lihaliemi). On kyllä mitätön ruoka.
Makaroonilaatikkoa käytetään esim. joulupöydässä lisukeruokana. Ei sitä ole tarkoitus yksisteen syödä.
Molemmilla olen tehnyt. Munamaito enemmän makuuni, mutta lihaliemellä kevyempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siihen laitat jauhelihaa niin se on sitten lihamakaroonilaatikko.
Makaroonilaatikossa ei ole lihaa.
Ihme alapeukuttajia jotka ei tiedä asiasta mitään.
https://www.valio.fi/reseptit/taytelainen-liha-makaronilaatikko/
Vierailija kirjoitti:
Joskus kaupan valmisruoka makaroonilaatikko on aika kuivakkaa, niin olen ripotellut vähän vettä sinne "mehustamaan" sitä sapuskaa ennen mikroon laittoa, paljon mukavampi syödä kuin kuiva käntty.
Joskus kokeilin maitoakin veden tilalla, mutta en huomannut mitään eroa, hanavesi on halvempaa.
Meillä taas lapset ei suostu syömään valmista makaronilaatikkoa, kun ne on niin rasvasia. Muutenkin syövät huonosti eineksiä, että valitettavasti on oppi mennyt perille.. nyt olisi kiva joskus löysäillä, mutta ei, Liesi tulille ja kokkaamaan vaan itse. Sehän se oli niin tärkeetä joskus.
Teen lihaliemeen nykyään makaronilaatikon. Siis ei munamaitoa.