Taas meni kauppaan 50€ pelkkiin ruokiin ja wc-paperiin.
Melkein sydän pomppas kurkkuun kun myyjä sanoi ensin 62 euroa, mutta kun vilautin Plussa-korttia, niin hinnaksi jäi reilu 50 euroa. Mutta silti sydän vuotaa verta kun tuli niin iso loppusumma ostoksille.
Kamalan kallista kaikki peruselintarvikkeetkin nykyään.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse ostanut suurimmaksi osaksi vessapaperit Minimanista ja Rustasta. Yleisemmin jommassa kummassa on aina ihan sikahalvalla paperia. Viimeksi ostin jotain 4 pakettia 8 rullan vessapaperia 2e per paketti (sellaista hyvää pehmeää vessapaperia). Kun ei ne mene miksikään, niin kannattaa silloin hamstrata.
Myös citymarket on todella kallis. Siellä käyn ainoastaan jos on ihan megahalpaa tuotteita, muuten en. Suosin prismaa, lidliä ja minimania.
Minimanilla on myymälä kuudella paikkakunnalla Suomessa. Eikä Rustaakaan kaikkialla ole. Ajatella, että esim. Turun kokoisessa kaupungissa ei ole kumpaakaan.
Niin, siellä Turussa voi sitten olla omat vaihtoehdot, jotka myy halvalla sitä vessapaperia.
Kannattaa vähän ottaa sähkölehtiä käteen ja alkaa selailemaan aktiivisesti, että missä on mitäkin. Niin sitä tietää, että missä kannattaa käydä ja missä on kallista. Niin minäkin olen tehnyt. Enhän mä muuten olisi oppinut, että nimenomaan Rustassa ja Minimanissa saan vessapaperia halvimmalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalan kallista kaikki peruselintarvikkeetkin nykyään.
Kananmunat ovat niin halpoja, ettei niitä kannata edes myydä suomalaisille ja litran maitoa saa jopa eurolla, onpa tosi kallista joo.Puhumattakaan vihanneksista ja hedelmistä, joita saa 0,5 - 2,5€/kg.
Mikä vihannes tai hedelmä maksaa 0,5e/kg?
Vastausta odotetaan.
5 kg hävikkihedelmiä/vihanneksia 2 euroa.
Kukkakaali, omenoita, mandariineja, appelsiineja, tomaattia, kurkku.
Vastaaja on eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, maajussien ja kanaloiden omistajilla ainakin elintaso nousee.
Perustele.
Just katsoin Ylen sivuilta tukien saajia, pohjois-pohjanmaalla joku maitotilallinen sai 1,3 miljoonaa. Se tekee päivä palkaksi yli 3500 euroa, tunti palkka 148 euroa. On se kurjaa
Voi tyhmä.
Meinaat ettei sillä ole mitään menoja.
Apulannat, siemenet, polttoaineet, työväki jopa 10 henkeä, koneiden kunnossapito, korjaukset, koneiden uusiminen ym.
Onko pakko ostaa trukkilavallista sitä paperia?
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin juuri korin olutta ja yhden banaanin, olen samaa mieltä, kyllä ruoka on kallista Suomessa.
Ruokaa ei kannata ostaa, mutta olueenhannsirä kannattaa sijoittaa. Sehän se ilmaista on
Itse ostin juuri korin olutta ja yhden banaanin, olen samaa mieltä, kyllä ruoka on kallista Suomessa.