60-luvulla liftasin alle 20-vuotiaana
En tosiaan suosittele sitä nykytytöille. Onneksi elintasokin on toista, on rahaa maksaa matkansa.
Kyseessä oli n 70 kmn matka. Usein kyytiin ottaja oli yksin ajava mies. Joku saattoi kokeeksi yritellä jotain puhetta mutta mitään auton pysäyttämisiä tai todella ikävää ei sattunut. Vanhempi helsinkiläinen setä ( yli 60) vei minut kotimökin pihaan kun oli juteltu elämästäni ja taustastani. Se oli hänelle kahdeksan kilometrin poikkeama, kävellen olisin ne joutunut taittamaan. Kiittelin, hän käänsi auton navetan nurkalla ja lähti mökilleen missä muu perhe häntä odotti.
Mutta älkää tytöt nykyidin liftatko.
Kommentit (11)
Liftattu monet kerrat ysärillä, mutta aina kahdestaan tai kolmestaan.
Liftasin jo 15 vee ja satoja kilometrejä ja satoja kertoja. Eipä ikinä tapahtunut mitiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toitatat lausetta "älä tee kuten minä vaan tee kuten minä opetan"?
Näinhän kaikki gurut tekevät. Se, mikä oli turvallista 60-luvulla ei ole enää. Olihan silloinkin se liftarisurma kylläkin.
Sitten kun sain ajokortin otin myös porukkaa kyytiin, lähinnä solttupoikia jotka liftasivat ja ne säälitti. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut tuolloin. Kaveri liftaili rekkojen kyydissä Keski-Eurooppaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sain ajokortin otin myös porukkaa kyytiin, lähinnä solttupoikia jotka liftasivat ja ne säälitti. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut tuolloin. Kaveri liftaili rekkojen kyydissä Keski-Eurooppaan jne.
Minä kans kun ajelin yksin vaikka vanhempiani katsomassa otin joskus sotilaspojan kyytiin, tyttöjä ei enää niin liftaillutkaan sitten 20 vuotta myöhemmin. Mieheni kielsi ehdottomasti, auto pysyy tässä kotipihalla jos sinä vaarannat itsesi.
Me liftattiin kasarilla 14-vuotiaina, ja vaikka mitään vakavaa ei sattunut, niin kyllä jälkeenpäin hirvittää tyypit, jotka otti kyytiin.
Piia-murhat lopettivat liftaamisen.
Vaimoni nuorena liftasi paljon, mutta kerran eräs vanha setä oli ajanut mm etsätieliittymään ja yrittänyt painostaa seksiin(vaimoni oli tuolloin 15v), ei sen jälkeen liftannut yksin.
t: mies 54v
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni nuorena liftasi paljon, mutta kerran eräs vanha setä oli ajanut mm etsätieliittymään ja yrittänyt painostaa seksiin(vaimoni oli tuolloin 15v), ei sen jälkeen liftannut yksin.
Niin, se tyyppi tappoi 3 liftaria, yhden yksin olleen ja laksi yhdessä liftannutta. Oliko nelikymppinen, löytyy varmaan haulla tuo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se tyyppi tappoi 3 liftaria, yhden yksin olleen ja laksi yhdessä liftannutta. Oliko nelikymppinen, löytyy varmaan haulla tuo juttu.
Piia-surmat tapahtuivat ysärillä, tuo kolmen liftarin tappo jo 70-luvun alussa. Ihme, että sillä ei ollut mitään vaikutusta, vaan vasta tuo myöhempi tapaus sai ihmiset lopettamaan liftaamisen.
Miksi toitatat lausetta "älä tee kuten minä vaan tee kuten minä opetan"?