Puhutaan hetki pitkäaikaissokerista (B-HbA1c)
Paljonko sulla on toi pitkäaikaissokeri? Onko sulla diabetes vai ei? Ikäsi? Mä olen 45-vuotias ja pitkäaikaissokerini on 29. Onko arvo tavallinen vai hyvä tässä iässä? Sen tiedän että on viitearvoissa hyvin. Ei ole diabetesta.
Kommentit (27)
Mulla 34 ja ikää 51v. viitearvo 20-42
35 ja diabetes remissiossa kun en hiilareita syö.
Vierailija kirjoitti:
Joku 50
Sulla diabetes?
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla ei ole diabetesta. Liikun 3-4 kertaa viikossa hikeen asti
6 ja olen 60+. Ei ole diabetestä. Arvo on aina ollut todella matala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se liikunta poista diabetesta.
50 oli kun todettiin diabetes. Tuolla arvolla saa jo lääkkeet. Nyt pyörii siinä 48 nurkilla. 45 ois terve. Diabetes on etenevä sairaus ja loppuvaiheessa mennään sitten insuliinilla, kuten isälle kävi.
Mulla pitkä sokeri 28 eli aika hyvä tilanne. Ikää 62
Onko joku ylpeyden aihe kun ei db. Ylpeilettekö syöpäsairaille, infarktin saaneille jne että mullapas ei oo.
Yksi ryhmä, rok. Vast ihan naurettavuuteen asti ylpeilevät muka terveydellään vaikka kuitenkinnheilläkin on monia pitkäaikaissairauksia, syöpää yms
Nyt jotkut sekoittavat iloisesti pitkän paastosokerin ja pätkäpaastosokerin. Ette ole diabeetikkoja kun ette tuota tiedä, tai ottakaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
6 ja olen 60+. Ei ole diabetestä. Arvo on aina ollut todella matala.
6?? Niin niin joo toi taitaa olla se prosenttilukema. Se kääntyy mmol-lukemana arvoksi 42.
Vierailija kirjoitti:
35 ja diabetes remissiossa kun en hiilareita syö.
Paljonko laihdutit?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ylpeyden aihe kun ei db. Ylpeilettekö syöpäsairaille, infarktin saaneille jne että mullapas ei oo.
Yksi ryhmä, rok. Vast ihan naurettavuuteen asti ylpeilevät muka terveydellään vaikka kuitenkinnheilläkin on monia pitkäaikaissairauksia, syöpää yms
Ei. En.
Vierailija kirjoitti:
On se ihan vaikka ylpeyden aihe. Suomalaiset sairastavat 2. tyypin diabetesta huinojen elintapojen takia. Yhteiskunnalle iso hintalappu.
Liikunta on osa diabeteksen hoitoa ja auttaa verensokerin säätelyssä isolla osalla ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
50 oli kun todettiin diabetes. Tuolla arvolla saa jo lääkkeet. Nyt pyörii siinä 48 nurkilla. 45 ois terve. Diabetes on etenevä sairaus ja loppuvaiheessa mennään sitten insuliinilla, kuten isälle kävi.
Oletko tehnyt mitään elintapamuutoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se liikunta poista diabetesta.
https://ukkinstituutti.fi/elintapaohjaus/liikunta-ja-sairaudet/tyypin-2…
Vierailija kirjoitti:
Ei se etene, jos ei syö sokeria
Joku 50