Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.

Vierailija
24.03.2026 |

En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!

Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.

Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan järkyttävää tilanne vielä jos asuu yksin.

Sitten otetaan puoliso. Aina jollekin kelpaa.

Ai aletaan h uoraamaan ruokaa vastaan? Hyppääppä jojoon

Vierailija
82/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse tein näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuossa kyllä toivoo, ettei tule tarvetta vaikka hammaslääkärille. Tai jos pyykkikone, jääkaappi tai hella hajoaa. 

ei se ongelma ole kuin vuokranantaja näitä yleensä ostaa.

pyykkikone ja tv ei kuulu vuokranantajalle. ja itse aiheutettu hätä- jos ei yhtä työtä, niin toinen ovi avautuu. pitää budjetoida tarkemmin.

tt tuella saa ilmaisen terveydenhuollon joka kattaa suun-sekä hampaiston tarkastelun sekä hoidon, jopa cerek paikkauksen 500e.

Vierailija
84/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole raskaassa pienipalkkaisessa työssäkään herkkua, muualta etsitty töitä jo 2 viimeiset vuotta mutta kun ei pääse edes haastatteluun asti. Mieluummin nukkuisin aamulla pitempään ja lepäisin, pää kokoajan kipeä, lihaskipuja, ei ehdi pitää taukoja yms yms. Ja sit johdon puoli on mitä on; osaamatonta,välinpitämätöntä, haasteellista yms. 

Vierailija
85/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä stressaavaa aikaa yiopistosta valmistumisen jälkeen yksinhuoltajana.

Kauhea stressi koko ajan siitä, että saako rahat riittämään ja jokainen kielteinen vastaus työhakemuksen jälkeen söi palan itseluottamusta. :(

Tsemppiä kaikille työttömille.

Jäikö leskeksi vai oli lapsen hankkiminen yksin oma valinta?

Siksihän sitä opiskelee tutkinnon, ammatin ,jotta voisi hnakkia vaikka itsenäisesti lapsen ilman kumpaania. Ja ikävä kyllä työttömyys koetteleekin vastoin odotuksia. Hänhän on ainakin itse edesauttanut kykyä huolehtia lapsestaan. Miksi olet muka moinen löänkkyleuka, vinoilija. Katsota erotilastot huom!!!! Ja ne miesryhmät jotka kaikkoaa kun raskaus alakaa. Toki ne  naisryhmät jotka tekee rikoksen ja hankkiutuu raskaaksi ilman mihen  lupaa mm varastamalla  siementä. Tai valehtelevat ehkäisykyvystään.

Vierailija
86/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on jo kaikki mitä olen halunnut ostaa. Katon leffoja ja pelailen.. Ihan mukavaa tämä elämä.on. Kokoaikatöitä haen ja menen jos joku mut palkkaa mutta en asiasta ota mitään stressiä.

Otat sitten kun olet eläkeiässä. 

En ota silloinkaan. Miksi ottaisin? Eläkeiässä  pärjään  nykyistä vähemmillä rahoilla. 

Mutta kun ikääntyy eläkeläisenä tuleekin uusia menoja tilalle. Kotiapu. Siivous, asiointi, taksi,  kauppa-asiaa, ehkä harvoja kotitöitä kykenee tekemään tai ei turvalista tai ei vain  pysty. Nämä menot vaan kasvaa. Siinä ohessa ne  vakimenot mitkä aina. Jos kyky autoiluun, auto kuluttaa paljon eri tavoin ja se pakko jos liikuntakyky heikentynyt. Lääkekulut kasvaa ja kasvaa, ne nykyisin niin kaliita, että moni miettii kumpi-jauhelihapaketti vai lääke.  Muut terveydenhoitomenot jne. Jos laitospaikka se  maksaa maksaa jne.

Vierailija
87/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut koko maasta? Jos työttömyys pitkittyy, kyllä ainakin itse olen siinä vaiheessa jo halukas muuttamaan. 

Ja jos töitä ei löydy, niin edes halvempi asunto. Ettei kaikki tuet mene asumiseen. 

Lapsi aloittaa syksyllä lukion. Olisi vähän julmaa sanoa, että nyt joko muutat yksin yksiöön tms tai lähdet mukaan perähikiän lukioon, johon pääsee 6,5 keskiarvolla.

Vierailija
88/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä lienee myös tosi huono tilanne. On lastemme etähuoltaja joten heitä ei huomioida missään laskelmissa hänen kohdallaan. Pitää lapsia kuitenkin vuoroviikoin. Olen maksanut hänelle vapaaehtoisesti elatusmaksuja vaikka maksan myös kaikki lastemme kulut, pois lukien se ruoka joka toinen viikko, joskin siihen hän ottaa sitten rahaa lasten tileiltä. Joutuu aika ajoin lainaamaan multa rahaa. Tilanne on varmasti tosi heikko mutta ei kyllä ikinä mulle siitä valita. Toisaalta hänen kohdallaan taitaa olla ainakin alunperin ollut oma valinta. Oli kyllä työelämässä ja erittäin työllistävällä alalla, mutta lopetti kun ei jaksanut. Ei ole käynyt nyt töissä kymmeneen vuoteen. 

Vierailija
89/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

180 euroa kk riittää mainiosti. 10 kiloa riisiä maksaa 5€. Ajattele mikä mahdollisuus laihduttaa. 

Aliravitsemus ei edesauta työllisyyttä. Ihminen tarvitsee monipuolisen ruokavalion- toki sen saa edullisestikin. Mutta moni esim. hyvin tukeva voi olla aliravittu. Sepä se hämää. Pakon edestä halpaa ravintoköyhää joutunut syömääm. Ihmisarvoiseen elämään kuuluu muutakin kuin riisiä kippo. On myös yhteiskunnassa toimimiselle  olevat edellytykset oltava. Plus vaatetus, irtaimisto, netti, puhelin tms. tietokone.  

Vierailija
90/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut toimeentulotukea?

Ei anna ylpeys periksi.

Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen? 

En halua levitellä tilitietojani ympäriinsä.

Jos tyhjän tilin tilitiedot on ongelma levittää, niin ethän sinä silloin rahaa tartte...

Vierailija
91/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai töitä.kävikö se mielessä.

Ei sille käy mielessä ottaa uusi työ. UUsi ovi avautuu kun entinen sulkeutuu, mutta kun ihminen toi ap jää tuleen makamaan. Ihan kuin ei olisi muitakin töitä. ja ei tarvitse olla just  " se" työ, vaan voi vaihdellakin, jopa löytyy ihan sopivampaakin kuin ala mille opiskeli- jos nyt edes opiskelikaan, kunhan sanoo. Se ei täällä kirjoita jos olisi tutkinnontapainen edes, se olis duunissa tai työssä, tai töissä. Huomaat nuo eri asioita.

Vierailija
92/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä tulottomana saa kelqlta silmälasit. Puhelin 50e ostaa käytetyn. Pyykkituvalla voi pestä pyykit. Jos ei ole mahdollisuutta pestä.vatteita asunnon puolesta pyykkikoneeseen voi anoa apua sosiaalitoimistosta. 

No voi kun on vaikeeta.

Soon mukava imee rahaa veroista että orjat saa painaa töitä ja saa  itse ottaa rennosti.

Ihme ettei me sitten kaikki olla työttömiä kun on noin mukavaa olla perseauki ja kerrostalo luukussa.

Kohta voit imeä munaa että saat rahaa kun leikkaukset jatkuu.

Hehehehhee ärdyttääkö nuin paljon? :D

Ei mua ärsytä sun perseaukinaisuus yhtään.eihän se ole kuin yksi lause pomolle niin mullakin alkaa  sama slummi elämä kun sulla. ja kyllä sitten vituttaisi jatkuva rahattomuus jossakin kelan itsemurhaluukussa.

Hahahahhaahhha ainakin kuulostaa siltä että mariset paljon ja yrität että muiden pitäs toimia niinkuin sinä tai jotain. :D hahahahhah 

Kohta sun hymy hyytyy kun olet tukityölistetty 9e päivä töissä ja minä 4400e kuukaudessa mutta ollaa kuitekin kumpikin töissä.

Sitä odotellessa sitten. Hehehheh

Sulla on päässä vikaa taidat olla vammainen kun mainostat eläväsi surkeilla tuilla kalliissa suomessa.

MITEN TE OLETTE TOISIANNE KOHTAAN NOIN ALA-ARVOISIA: KERTOO VAIN KUINKA VOITTE  OMASSA ELÄMÄSSÄNNE HEIKOSTI: JOPA VAKAVIA MT ONGELMIA: KURJUUTTA JA ITSE ELÄTTE TIUKOILLA: PELKKÄÄ HÄVYTÖNTÄ SUUNSOITTOA JA MUKA NÄLVITÄÄN BESSERWISSERINÄ:
JOO KYLLÄ SANONTA PITÄÄ PAIKKAANSA NOIN ELÄMÄÄ NÄHNEENÄ; ETTÄ PILKKA OSUU OMAAN NILKKAAN: HYMY HYYTYY JA TAVALAA TAI TOISELLA JOSTAIN SYYSTÄ LUOJA PANEE POLVILLEEN: KARMA: ITKET SYVÄSTI VIELÄ: 

Vierailija
93/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse tein näin.

ennen oli halveksittu jo ihan pienistäkin, saati myy- kylähoo, torihoo jne. maine meni jo vähästäkin ja oli vaikea sijoittua enää yhteiskuntaan. olivat vankilassakin ja pulijengeissä.  

Vierailija
94/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Itse tein näin.

ennen oli halveksittu jo ihan pienistäkin, saati myy- kylähoo, torihoo jne. maine meni jo vähästäkin ja oli vaikea sijoittua enää yhteiskuntaan. olivat vankilassakin ja pulijengeissä.  

Miten se huoraksi tekee, jos on naimisissa ?

Vierailija
95/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna ylpeys periksi.

Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen? 

Jos tyhjän tilin tilitiedot on ongelma levittää, niin ethän sinä silloin rahaa tartte...

lopeta länkkynaama

Vierailija
96/169 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna ylpeys periksi.

Onko tilillä jotain salattavaa? Ei niitä siellä Kelassa muu kiinnosta kuin tilillä näkyvät tulot.

Vierailija
97/169 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista äänestää taas kokoomusta vuoden kuluttua niin kyllä se siitä paranee

Tottakai äänestän saa kelan laiskatloiset lisää leikkauksia.

Ei työttömyydessä ole kyse mistään laiskuudesta!  Vaan siitä, että työt loppuvat!  

Vierailija
98/169 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kiristä ihminen on itse ajautunut tuohon tilanteeseen. 

Vierailija
99/169 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna ylpeys periksi.

Onko tilillä jotain salattavaa? Ei niitä siellä Kelassa muu kiinnosta kuin tilillä näkyvät tulot.

Pimeitä tuloja on monella ja verottuon huomannut tuon.

Vierailija
100/169 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna ylpeys periksi.

Pimeitä tuloja on monella ja verottuon huomannut tuon.

Verottaja on huomannut, että ihmisillä on pimeitä tuloja siksi verottaja pääsee tili tietoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi