KOHTU SUPISTELEE JA MENEILLÄÄN RV24 ONKO NORMAALIA???
Eli asiasta tietävät kertokaa;
Mä olen huomannut noita supistuksia jo kuukausi sitten aamuisin kun olen sattunut laittaan käden mahalle just sillon kun se menee ihan kivi kovaks. Ja se on tosiaan kohtu joka menee kovaks, koska ne on ainoita kertoja kun pystyn kädellä tuntemaan esim kohdun yläreunan.
Nyt mulla on siis meneillään rv24 ja esim tänä aamuna olen tuntenut niitä jo ainakin 4, lähinnä aina sillon kun herään uudelleen uniltani. Supistuksiin ei liity kipua, mutta pientä paineen tunnetta kylläkin ekan kerran eilen tunsin.
Neuvolassa sanoo että jos eivät ole säännöllisiä (enhän tiedä kuinka usein niitä on kun en koko päivää kävele käsi mahalla) ja jos ei kipua ole niin ei huolta...mitä mieltä te olette??? En siis kuitenkaan ole yhdistäny näitä fyysiseen rasitukseen, mut tosiaan en sillon ole tunnustellukkaan!!!
Olen muuten elänyt aika töiden kannalta stressaavan kevään ja muutenkaan en kyllä ole turhia päivisin lepäillyt!
Apua kaipailen siis nyt kokeneimmilta!
-Nea rv24
Kommentit (3)
Tänä aamuna ne on tullu noin tunnin välein (eli ne jotka olen huomannut aina herätessäni) ja ne on kestäny ehkä 1-2 min. Ja siis ainoa tuntemus on se paineen tunne ja sekin juuri mahassa/kohdussa.
Ehkä pieni elämänmuutos voisi alkaa olla paikallaan, jos siihen vaan jotenkin tässä jo pystyy. Muuten on kaikki mennyt niin täydellisesti, ettei oikeen senkään takia tiedä miten suhtautua:)
-Nea
aikaan vaan toinen raskaus jopa meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan. Nytkin niitä tullut tasaisin väliajoin tässä raskaudessa vaikka en edes ole töissä tai ole mitään muuta stressaavaa. Kohtu supistaa myös voimakkaasti minulla aina kun sitä tunnustellaan eli esim. oman käden pistäminen vatsalle aiheuttaa supistuksen. Np-ultrassa ei meinattu saada kunnolla ultrattua kun kohtu supisti koko ajan ja sama muutenkin kun on tutkittu tms.
aliisa rv 24+6
Kuulostaa harjotussupistuksilta (niille on joku hieno nimikin) ja kuuluvat asiaan. Mutta kannattaa kysyä joltain asiantuntijalta jos asia kovasti vaivaa. Jos olisivat ns. oikeita supistuksia kuvittelisin että huomaisit aika varmasti että tuleeko niitä jatkuvasti! Itellä ainakin on iso ero edes kevyesti tuntuvalta oikealta synnytykseen johtavalla supistuksella verrattuna harjotussupistuksiin joissa tuntee siis vain mahan kovettuvan. Liika rehkiminen toki edesauttaa lisäämään näitä harjotteleviakin, joten kannattaa levätäkkin jos vaan kykenee =)