Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoissairaanhoito eväsi lähetteen, mitä nyt?

Vierailija
23.03.2026 |

Kuulemma eivät oireet johdu närästyksestä saati palleatyrästä kun aortan ct kuvassa ei tyrää näkynyt niin sitä ei ole olemassa, joten vatsapuolen lääkäri katsoo, ettei kannata edes potilasta nähdä. Siis mitä helvettiä nyt taas?
Gastrokirurgi kuitenkin diagnoosin teki molemmista gastroskopian perusteella. 

Oireina siis nimenomaan hyvin tyypilliset oireet näille taudeille, lisäksi olen nuori ja laiha joten ylipainosta valittajat voitte luovuttaa ens alkuun jo. On ilmeisesti normaalia oksennella suuhun ja omata parikymppisenä ylimääräinen aukko josta maha pulpahtelee rintaan. 

Ppit lisäksi syöty, helpottivat kun ruokatorvessa oli näkyvää ärsytystä, tyräähän ne eivät hoida. 
Voi morjens tätä terveydenhuoltoa. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi?

Vierailija
22/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliosi?

Triggerit kokonaan pois (öljyt, suklaat tms). Lähinnä kasviksia ja hedelmiä, kanaa, tms. Hyvin neutraaleja ruokia olen pyrkinyt syömään. Oireita tulee silti siitä huolimatta. Leipää en ole täysin lopettanut, kun se on niitä harvoja ruokia jotka vielä maistuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ikävää, mutta palleatyriähän ei nykyään leikata.

Ahaa, mikähän tässäkin syynä? Olen kuitenkin nähnyt mitä esimerkiksi ruokatorven syöpä saa aikaan, eikä ollut muuten nättiä katseltavaa.

Ap

Vierailija
24/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan keliakia poissuljettu?

Vierailija
25/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan keliakia poissuljettu?

On sekä kilpirauhasen ongelmat kans. 
Ap

Vierailija
26/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö viljoja? Nuo ja sokeri pois ihan ekana. T. Myös hoikka palleatyrän/refluksin kuriin ruokavaliolla saanut (happosalpaajista oli pelkkää haittaa, tai syön niitä vain jos ärtyy toisinaan migreeniin ottamastani 800mg Buranasta.)

Migreenistä voi päästä magnesiumilla (ja kaliumilla). Miehelläni 5-vuotiaasta migreeni, johon lopulta ei auttanut kuin jatkuva piikkihoito. Näin netissä ihan virallisilla lääketieteen sivuilla, että magnesium voi helpottaa. Ei muuta kuin kokeilemaan. Aluksi isoja annoksia, sitten koko ajan pienempiä. Nyt täysin poissa, vain magn.+kalium käytössä.

Vierailija
27/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta vielä lähettävän lääkärin kanssa. Jos asia ei etene, voit tehdä hoidosta valituksen. Olen usein tehnyt ja päässyt eteenpäin sillä. 

Toinen millä olen saanut hoitoa on se, että katson ketkä lääkärit on siellä sairaalassa töissä mihin mun tarvitsisi päästä. Sitten menen jollekin heistä yksityisellä ja he lähettävät mut sairaalaan itselleen, koska katsovat, että tilanne sen verran paha. Tämä vaihtoehto maksaa toki, mutta itsellä naurettavan monta kertaa toiminut. Lähete ei ole mennyt läpi, joskus olen jopa maannut pitkiä aikoja päivystyksessä ja sieltä yritetty saada mua eteenpäin.. sitten kun käyn yksityisesti sairaalan lääkärillä, niin ovatkin, että kauheaa, kyllähän sinun pitäisi päästä hoitoon. 

Muista, että työkyky on AINA paras perustelu. Sano että alkaa työkyky mennä, tarvitset pitkän sairasloman jollet saa hoitoa. Se on aina kaikessa terveydenhuollossa tärkein perustelu. 

Vierailija
28/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele asiasta vielä lähettävän lääkärin kanssa. Jos asia ei etene, voit tehdä hoidosta valituksen. Olen usein tehnyt ja päässyt eteenpäin sillä. 

Toinen millä olen saanut hoitoa on se, että katson ketkä lääkärit on siellä sairaalassa töissä mihin mun tarvitsisi päästä. Sitten menen jollekin heistä yksityisellä ja he lähettävät mut sairaalaan itselleen, koska katsovat, että tilanne sen verran paha. Tämä vaihtoehto maksaa toki, mutta itsellä naurettavan monta kertaa toiminut. Lähete ei ole mennyt läpi, joskus olen jopa maannut pitkiä aikoja päivystyksessä ja sieltä yritetty saada mua eteenpäin.. sitten kun käyn yksityisesti sairaalan lääkärillä, niin ovatkin, että kauheaa, kyllähän sinun pitäisi päästä hoitoon. 

Muista, että työkyky on AINA paras perustelu. Sano että alkaa työkyky mennä, tarvitset pitkän sairasloman jollet saa hoitoa. Se on aina kaikessa terveydenhuollossa tärkein perustelu. 

Kiitos vinkeistä ja harmi, että olet itsekin joutunut asioiden kanssa sairaana tappelemaan! Meillä on jotain todella pahasti pielessä sotepuolella tässä maassa.

Olen itsenin saikulla nyt ja voi piru että sitä on ollut vaikeaa saada vaikka ei pysty nukkumaan tai pitämään normaaleja vaatteita pitkiä aikoja päällä. Alasti en töihin voi mennä. 
Ap

Vierailija
29/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jumalattomia närästyksiä muutama vuosi sitten, tähystyksessä todettiin, että jokin on vähän löysä ja päästää happoa nousemaan. Ei muuta kun happosalpaajia, jotka eivät tehneet oikein mitään. Terveyskeskuslääkäri tuumaili, että toiminnallista vaivaa, että suosittelee itsekseen kokeilemaan auttaako ensin esim. Fodmap, jonka jälkeen tiukempaa rajoittamista, jos fodmap ei paljasta mitään, että selviäisi aiheuttaako närästyksestä jokin ruoka-aine. No summa summarum, kaura paljastui jumalattoman närästyksen aiheuttajaksi.

Vierailija
30/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP se sama luulosairas joka kirjoitti aiemmin

Nuo sinun oireet voi olla ihan ahdistuksesta johtuvia

Vierailija
31/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta ei voi olla luulosairautta jos gastroskopiassa todisteet nähty. 

Vierailija
32/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliosi?

Triggerit kokonaan pois (öljyt, suklaat tms). Lähinnä kasviksia ja hedelmiä, kanaa, tms. Hyvin neutraaleja ruokia olen pyrkinyt syömään. Oireita tulee silti siitä huolimatta. Leipää en ole täysin lopettanut, kun se on niitä harvoja ruokia jotka vielä maistuvat. 

Tjooh, lopeta nyt edes se leivän syöminen.

Vierailija
33/33 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta ei voi olla luulosairautta jos gastroskopiassa todisteet nähty. 

Tottakai voi olla.

Mikään määrä tutkimuksia ei näille riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän