G: Odotatko perintöä?
Kommentit (13)
Aika paljon olen saanut ennakkoon ja raha-asiat on reilassa mutta kyllähän tuo raha aina kelpaa.
Lähdettäis vaikka matkoille.
Mun vanhemmat on vielä nelikymppisiä...
Mutta koska kaikki kuitenkin kuolee joskus, ja vanhemmat todennäkäisesti (ja ainakin lapsiani ajatellen toivottavastikin) ennen minua niin siltä kantilta ajatellen odotan. Omilta vanhemmiltani ei juuri muuta jää kun rivariasunto ja mökki (jos siinä vaiheessa niitäkään, eihän sitä tiedä mitä vielä tekevät omaisuudellaan), ja jakajana ovat sisaruksenikin. Vaarillani kyllä on omaisuutta, mutta on jakajiakin... Mieheni on ainoa lapsi ja hänen vanhemmillaan jonkin verran omaisuutta.
Jotain siis lienee tulossa, mutta toivottavasti ei vielä pitkään, pitkään aikaan!
Mieheni on ainoa lapsi ja anopille rakas eli mitään testamentteja tuskin on kuvioissa. Sitten saamme hienomman asunnon, auton ja ihania matkoja...
mutta on tuota tulossa ja paljon.. sitten joskus kun tulee.
Isä on yksi asuinkuntansa varakkaimpia ja äidiltäkin löytyy asunto, mökki ja kai jotain muutakin. Appivanhemmilla myös taloa, mökkiä, asuntoa, osakkeita, jne.
Kauhunsekaisin tuntein odotan. Mun pahin pelko. En tietystikään odota vanhempieni kuolemaa ihan henkisistäkään syistä, mutta taloudellisestikaan en todellakaan odota. Vanhemmillani on asunnostaan paljon velkaa ja tiedän, että tulen siitä osan tai jopa kaiken siis perimään. Toinen vaihtoehto olisi häätää oma vanhempi pois omasta kodistaan ja minusta ei ole siihen. Jonain päivänä saanen siis niskaani melkoisen määrän asuntolainaa ja lisäksi sitten vielä perintöverot.
Toivon, että vanhempani ymmärtäisivät hävittää omaistuutensa, sen vähäisen, jo eläessään, ettei tule turhia riitoja sisarusten kanssa.
Olen sivusta seurannut äitini sisaruksia, jotka tappelevat perinnöstä jo hyvissä ajoin, isovanhempani ovat vielä elossa ja mummuni vielä oikein hyvässä kunnossakin.
Tottakai surin (ja joskus suren edelleenkin) äidin ja isän poismenoa, mutta perintörahoilla ostimme itsellemme uuden kodin. Eli varsin ikävän tapahtuman kautta saimme itsellemme unelmakodin...
josta ei julkisuuteen ole mitään mainittu, mutta kai jonkin kautta olisi kiva saada se 60 miljoonaa euroa nyt ainakin.
Ei tarvitse ottaa, mutta käytännössä se tarkoittaisi, että häätäisin toisen vanhempani omasta kodistaan ja minusta ei ole sellaiseen. Kyllä minä silti olisin nettoperijä, mutta siinä vaiheessa kun ottaa sitten vaikka 80000 euroa niskaansa velkaa, niin se voi pistää oman talouden aika kuralle. Toivottavasti siinä vaiheessa saan myytyä omaa omaisuuttani vaikka miehelle ja tasattua perheen velkoja.
Olen osannut järjestää omat raha-asiani niin, ettei tarvitse odotella perintöä.