Kun bensa maksaa 3 e litra
Tai polttoaineet loppuu jokseenkin kokonaan kun öljy- ja kaasukentät pommitetaan taivaan tuulii. Tulee pian paluu lähelle 1900- luvun alkua tai vieläkin varhaisempaa aikaa.
Koulukyydit muuttuu niin kalliiksi, ettei lapsia ole vara kuljettaa kymmeniä kilometrejä joka päivä, vaan tulee asuntolat koulujen viereen tai etäopetusta, siis jos sähköt voidaan pitää toiminnassa.
Höyryveturit kunnostetaan käyttöön
Metsätyöt palautuvat moottorisaha- tai paremminkin pokasaha-aikaan ja hevoset kiskoo tukit käyttöpaikalle. Valasmestarit nousee arvoon arvaamattomaan, sillä ei hevoset ravutien rintaremmeillä pysty kuormia kiskomaan.
Ehkä käyttöön saadaan myös lihakarjan sonnit ja tasa-arvon nimissä myös lehmät vetämään vankkureita
Vossikat yleisyy taksien tialle. vain kaikkein rikkaimmilla on varaa autokyytiin. Ehkä biokaasusta tulee jonkin sortin apua, häkäpönttöautojen lisäksi
Työt tehdään etänä sähköisesti tai asuaan muutaman kilometyrin säteellä työpaikasta, ei kukaan jaksa pyöräillä/ kävellä tai vaikka ratsastaa 20- 30 km suuntaansa joka päivä työpaikalle.
Mitä muuta arvelette tapahtuvan kun bensa, diesel ja ehkä sähkökin menevät säännöstelyyn?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
"Loppuu se kivihiilellä saastuttaminen.
Näin päätti Juha Sipilän/Orpon (kesk) hallitus kansallisessa energia- ja ilmastostrategiassa, joka ulottuu vuoteen 2030."
https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/sipilan-hallitus-iloitsi-hiilenmusta….
miksi ne väittää että Marin... kun sipilähän se oli/on
20 halvinta asemaa https://polttoaine.net/index.php?cmd=20halvinta
20 kalleinta asemaa https://polttoaine.net/index.php?cmd=20kalleinta
Tosi paljon voi säästää jo sillä kun valitsee oikean aseman.
Asuminen kallistuu, kun lämmityskulut yms nousee, kela lopettaa asumistuet. Ehkä kaupungit ja kunnat tulevat vastaan ja antavat asunnottomille luvan majoittua purettaviin rakennuksiin tai kaivaa korsuja puistojen laitamille. Vuokralaiset ottavat alivuokralaisia ja omistusasunnoissa asuvat vuokraavat puolet asunnostaan kämppää tarvitseville
Vierailija kirjoitti:
Voi maksaa vaikka yli 3€ litralta niin ei muuta mun ajotottumuksia, ja käytän 98E
Sama täällä, ei vaikuta mun ajoihin. Polkupyörällä kuljen kuten tähänkin asti.
Bensa ja diesel varataan vain viranomaisten ja armeijan käyttöön. Siviilit liikkukoot miten pystyvät. Ja maajussit saavat taas tarttua kuokkaan, kun traktorit seisovat dieselin puutteen vuoksi
So what?..pääasia että sitä saa tankkauspisteestä...ja oletettavasti ruuhkat vähenee kun persaukiset pysyy pois liikenteestä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi maksaa vaikka yli 3€ litralta niin ei muuta mun ajotottumuksia, ja käytän 98E
Yritä kuitenkin ymmärtää, että polttoaineen hinta vaikuttaa aina aivan kaiken muunkin hintaan.
Koskee vain köyhälistöä.
Käytän vuodessa autoilun noin 200 l vene + työkalut 60l mönkijä 30l. Jos polttoaine nousee 3 euroon litraan niin kulut nousevat noin kymmenen euroa kuukaudessa. Lopetin just tupakanpolton, poltin askin päivässä. Jos minulla oli varaa maksa 12 euroa päivässä askista niin on minulla varaa siihen kymppi kuukaudessa.
Oma kestikievari on ollut aina suuri haaveeni, eli ilmeisesti pääsen kuin pääsenkin vielä unelma-ammattiini!🤩
ei tule maksamaan, persut on hallituksessa ja bensan hinta putoaa euroon litra!
Persut ainakin jaksaa ylistää Trumpia, joka bensan hinnan nosti. Parasta ikinä.
Kivihiilikaivokset avataan jälleen ja ydinvoimalat patistellaan toimimaan ympäri maailman.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos persut.
Harakankin lupaamat bensarahat ovat vielä tulematta tillille niinkuin lupasi, demarit pettää aina.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa bensaan voi ottaa lähimmältä persulta.
Kuten tähänkin asti
Kiitos persut.