Mikä noissa Artekin jakkaroissa maksaa?
Ne ovat yksinkertaisia ja jopa rumia. En kyllä maksaisi jakkarasta 300-400€ ennemmin istun lattialla.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen designhuonekalu.
Sen lisäksi kestäviä. Jakkaralla on 50 vuoden takuu.
ja 50v vanha kuitti vaaditaan takuuseen ja tietenkin jakkara pitää palauttaa siihen huonekalukauppaan, joka meni konkurssiin jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa satosella käytettynä.
Mistä?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun meidän eskarissa oli Artekin pöydät ja jakkarat, silloin niitä ei arvostettu niin kuin nykypäivänä, olivat vähän kuin Ikea huonekaluja.
kyllä niitä on aina arvostettu, sinä et ole osannut arvostaa, jos olit siis eskarilainen, lapsi!
Myös virastoissa käytetään artekkia.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 70-luvulla Artekin huonekalut oli ihan tavallisia arki huonekaluja, nykyään muka jotain luksusta.
Niin, nykyään on luksusta kaikki muu paitsi kiinapaska. Jos kaikki tuotteet valmistettaisiin länsimaissa niin ero hinnassa olisi marginaalinen. Olet vaan tottunut hyötymään hikipajatuotteiden hinnoista.
Nimi Artek. Olen kanssasi samaa mieltä, yksinkertaisia ja jopa tosiaan rumia. Tilasin niitä 2 kappaletta ja ihan turhaan, rumia ovat, pitää olla Artekia koko talo, eivät oikein istu vaikka minulla moderni koti, en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa satosella käytettynä.
En ostaisi Satoselta jakkaraakaan. Tuotu kuitenkin Filippiineiltä.
Vierailija kirjoitti:
Nimi Artek. Olen kanssasi samaa mieltä, yksinkertaisia ja jopa tosiaan rumia. Tilasin niitä 2 kappaletta ja ihan turhaan, rumia ovat, pitää olla Artekia koko talo, eivät oikein istu vaikka minulla moderni koti, en tykkää.
Niin rumia ovat että Ikea surutta kopioinut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun meidän eskarissa oli Artekin pöydät ja jakkarat, silloin niitä ei arvostettu niin kuin nykypäivänä, olivat vähän kuin Ikea huonekaluja.
kyllä niitä on aina arvostettu, sinä et ole osannut arvostaa, jos olit siis eskarilainen, lapsi!
Myös virastoissa käytetään artekkia.
Kuka haluaa kotiin jotain virastokalusteita? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No brändihän siinä maksaa, naurettavahan se hinta on.
Kuten kaikissa Artekin huonekaluissa. Tuskin oli Aallon tarkoitus, että hänen suunnittelemiensa huonekalujen hinta nostetaan noin naurettavalle tasolle.
Suomessa on maailman korkeimmat verot. Kaiken tekeminen maksaa enemmän kuin muualla.
Asunnoissa tämä tulee parhaiten esille.
Samaa voisi kysyä Marimekosta, Pentikistä etc. Eivät ole kauniita mutta kalliita. Milloin näistä suomalaisista tuotteista tuli jotain luxusta ja miksi?
Minä taas kysyisin, miksi suomalaiset itse haukkuvat ja aliarvostavat kaikkea suomalaista, josta maailmalla kumminkin tykätään ja josta ollaan tunnettuja?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen muodon osaa masa meikäläinenkin "suunnitella".
No mutta ilman muuta sun kannattaa se sitten tehdä!
Suunnitele kalusteita, joita ostetaan vielä 90 vuoden päästäkin ja jotka silti näyttävät moderneilta.
Ja olisit kuuluisa maapallon ympäri.
en osta enkä ota vaikka perään nakeltaisi!
Mun työpaikoilla, olen keikkalainen, on kaikkialla artekin jakkaroita, pöytiä, vaatenaulakoita, tuoleja kaikenmaailman artekkia
Ei kiitos!