Miksi tavikset ei saa vaaterahaa 500 per vuosi
Olisi hyvät kengät ja toppatakki kaikilla
Kommentit (36)
Siksi, koska suomalaiset luopuivat kansallispuvuistaan. Siinä olisikin sossulla maksettavaa, 2500-3500 euroa per puku (ja korut päälle, jos niitä ei ole )
Ne hindiheimo mekot tehdään kankaasta mikä haetaan usein Venäjältä tai Dubaista . Itse ompelevat niitä ja alla on kehikko . Salataskut ja vuoret. Koukut . Pitsiä voi jokainen ostaa kangaskaupoista niin monta metriä kuin haluaa ja lankoja . Kaikki joutuu ostamaan niin alusvaatteet kuin päällys ihan itse tukirahoille tai palkalla . Yhdenvertaisesti .
Tavikset saa sen verran palkkaa, että voi vaikka joka kuukausi ostaa 500€ vaatteita.
Kantaväestön ole kuuluu sama raha talvivaatteisiin ja alusvaatteet kengät .
Jos olet suomalainen kantaväestöä et saa mitään . Ne on iloisesti jaellut meidän rahat muumaalaisille .
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2022 keskivertosuomalainen sijoitti vaatekaappinsa sisältöön noin 732 euroa (edellisenä vuotena 686), jalkineisiin 129 (117) ja kodintekstiileihin 103 euroa (101).
Suurin markkinaosuus on edelleen naisten vaatteilla, joita suomalaiset ostavat 356 eurolla (340) asukasta kohden. Miesten vaatteisiin suomalaiset käyttävät 194 euroa asukasta kohden (184) ja lasten vaatteisiin 99 euroa (94).
Mistä vetäisit tuon tiedon. Pentujen vaatteet on aivan sikahinnoissa yks talvihaalari maksaa jo 150e-250e pipo 30e hanskat 20e jne. vai uuletko että vauvaiästä -17vuotiaaseen asti se äitin ja isin mussukka käyttää sitä samaa talvihaalaria tai uimahousuja. Jos aiot pukea lapsesi asian mukaisesti vuodesta toiseen niin summat on hybin paljon suuremmat. Tieyenkin jos tuo sinun lasku summa on vedetty tilastokeskuksesta niin luulenpa että aika moni on lapsi on jäänyt ilman yhtään riepua. Aikuisethan eivät tarvitse uusia vaatteita vuosiin jos pitää painoindeksin kohdillaan.
Tämä! Työssäni joudun ulkoilemaan säässä kuin säässä ja pelkästään kenkiä pitää olla lenkkarit kesäksi, lämpimät talvikengät, kumisaappaat ja joko nastakenkä tai kumilenksunastat talvikenkiin. Mielelläni ottaisin vaaterahaa. T. Vaka-ope
Ajattele, mä saan melkein tonnin vuodessa. Firma edellyttää tietynlaista pukeutumista.
Eikö tavallinen suomalainen ome oikeutettu toppatakkiin. Koska Suomi meni näin pilalle????
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska suomalaiset luopuivat kansallispuvuistaan. Siinä olisikin sossulla maksettavaa, 2500-3500 euroa per puku (ja korut päälle, jos niitä ei ole )
Voi hitsi että määki haluaisin Karjalan kansallispuvun ja vielä korut päälle. Millohan mahdan saada?;)
Vierailija kirjoitti:
Lain pitää olla kaikille sama. Eikös näin lue perustuslaissa?
Kyllähän perustuslaissa on kirjattu yhdenvertaisuuden periaate, mutta se on ilmeisesti ns. kuollut pykälä, koska sitä rikotaan käytännössä Suomessa monella eri tavalla.
En tarvitse vaaterahaa yhtään ylimääräistä. Pukeudun siten kuin musta tuntuu hyvältä. Jos se ei ole joidenkin mieleen niin se ei ole mun ongelma. Ostan äärimmäisen harvoin vaatteita. Yksi lempitakki on ja yhdet kengät talvelle ja yhden kesälle . En keksi yhtäkään hyvää syytä miksi mulla pitäisi olla enemmän esim. takkeja kuin tuo yksi.
Kohta varmaan tulee " muslimivaate" tuki muslimeille, eli kaikenlaiset rätit, kaavut ja matot kustannetaan Kelan toimesta...
Sosstukipaskiaisille niska laukaus kiitos.