Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttelykoirilla dopingtestausta?

Vierailija
18.03.2026 |

Muutin alueelle, jossa poikkeuksellisen runsaasti Kennelliiton kasvattajia. Olen ihmetellyt miten näitä useiden koirien laumoja ulkoilutetaan yhden ihmisen voimin, poikkeuksetta, vapaana ilman maanomistajan lupaa. Nämä jalostukseen käytettävät koirat hyökkäilevät muiden ulkoilijoiden päälle eikä normaali keskustelu omistajan kanssa onnistu. Nämä kasvattajat käyttäytyvät piittaamattomasti ja aggressiivisesti, lakipykälistä huomauttaminen ei vaikuta mitenkään käytökseen.

Koirien vihaisuuden pitäisi Kennelliiton mukaan olla este jalostuskäytölle. Kuitenkin näiden aggressiivisten koirien pennut löytyvät rekisteristä. 

Miten Kennelliitto varmistaa koiran luonteen? Voiko sinne toimittaa oikeuden päätöksen rangaistuksesta purematauksissa ja näin estää kasvatustoiminnan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötetäänkö koirille näyttelyissä rauhoittavia?

Vierailija
2/2 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On dopingtestausta. Ollaan kerran jouduttu messarissa ROP koiran kanssa. Oon tosi tarkka kaikista lääkityksistä ja dopingvaroajoista. Jo kofeiini on kiellettyjen listalla. Juon näyttelypäivän aamukahvini niin, ettei vahingossakaan koiraan joudu pisaraakaan. Olen mestari kippaamaan kaikenlaista pitkin pöytiä ja lattioita ja koira tykkää siivota lattioilta mm maitokahviroiskeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi