Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohdullista, intendenttikin sekoilee ja muistaa väärin

Vierailija
18.03.2026 |

Radiosta tulee just nyt (mahdollisesti jää Yle Areenalle myöhemmin kuunneltavaksi) Merisää-ohjelmaa. Merisää radio-ohjelma täytti nimittäin viime sunnuntaina 100 v.

Mut se intendentti. Hän soitti nimittäin tähän Luonto Suomi merisääohjelmaan, ja tiedotti ensin omassa museossaan viime viikolla järjestetystä Merisää ja kirjallisuus -luennosta. Tämä luento on vielä ensi viikon kyseisen museon juutuubessa katsottavana. No, intendentti kertoili tuon luennon sisällöstä, Iso-Britanniassa on merisää-radio-ohjelma vuoden vanhempi kuin Suomessa, lisäksi Ruotsilla on oma ohjelma asiasta. No, intendentti muisteli että Ruotsin ohjelmassa merisääasemien tiedot luetaan siten, että samankaltaista säätä olevat yhdistetään. No, mut tässä se muist väärin, sillä se oli Britannian merisää jossa asemien tietoja yhdisteltiin samankaltaisen sään mukaan, Britanniassa niitä asemia/merialueita on julmettu määrä.  Suomessa sen sijaan se sääasemarimpsu on aina sama...

Että semmosta. Mut aika mielenkiintoinen se museon luentokin... 

Ei tässä siis tarvitse mitenkään hävetä, jos itse sekoilee....

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen missä se sekoili, oli se asema merisääluettelossa jota ei itse asiassa enää olekaan... Kuuskajaskari, mutta kuitenkin tämä on listassa mukana... 

Vierailija
2/2 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen missä se sekoili, oli se asema merisääluettelossa jota ei itse asiassa enää olekaan... Kuuskajaskari, mutta kuitenkin tämä on listassa mukana... 

Ei tarvi hävetä... sekoilit ite tässä kohtaa..... Kuuskajaskari on olemassa edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi