Jos puolisosi kuolisi tai jättäisi sinut, luuletko, että haluaisit elämääsi vielä uuden ihmissuhteen?
Itse mietin, kun mieheni sairastui vakavasti, että jos hän tähän kuolee, en enää uutta miestä ota. En jaksaisi aloittaa udestaan kaikkea enkä haluasi lasteni elämää mutkistaa uudella ihmisellä. Mä olin ja olen edelleen jollakin tavalla kauhean varma siitä, että eläisin sitten yksin.
Onneksi mies elää ja voi hyvin nyt. Varsinkin näiden sairauden aikana tekemieni pohdintojen valossa olen siitä hirveän kiitollinen, että näin on.
Oletteko itse koskaan pohtineet miten itse vastaavassa tilanteessa ajattelisistte?
Kommentit (23)
Mutta todellisuudessa varmaan jossain vaiheessa löytyisi uusi mies.
Olen sivusta seurannut veljen uusperhe-elämää ja se on kyllä opettanut välttämään vastaavaa asetelmaa kaikin mahdollisin keinoin...
kirjoitti omasta kokemuksestaan, ja samanlaisia esimerkkejä lienee muitakin. Mutta sehän on ihan hienoa, ja luonnollisestikin mahdollista, jos/että haluaa ja pystyy olemaan onnellinen itsekseen, ilman parisuhdetta! Mutta kyllä uusioperheissäkin voidaan onnellisia olla...