Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paperimiehiä tarvitaan - ei olis kiva pyyhkiä sammaleeseen

Vierailija
05.05.2007 |

Lisäksi on se mukavaa kun on paperia tulostimessa voi netistä tulostaa vaikka värityskuvia lapsille tai hyvän reseptin itselle.

On kirjoja, sanomalehtiä, serlaa

Lisäksi paljon muuta mukavaa.

Kaikki työt on tärkeitä niin lääkärin kuin sen paperimiehen ja hoitajankin. Kaikilla on paikkansa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperimiehiä ei tarvita Suomessa, paperin voi tuoda muualtakin. Sairaanhoitoa ei.

Vierailija
2/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken vanhasta verolehdykästä tuntemieni paperimiesten palkat:

- 30-vuotias n 34 000 Euroa

- 47-vuotias n 38 000 Euroa

- 44-vuotias n 36 000 Euroa

- 59-vuotias n 42 000 Euroa

- 60-vuotias n 43 000 Euroa

Eli onko noi nyt loppujen lopuksi niin hirveän isot palkat? Naapurin raksamies saa yli 30 000 Euroa + pimeää rahaa reippaasti ja hitsariveljeni saa nyt 28-vuotiaana 31 000 Euroa vuodessa. Entinen luokkakaverini tienaa rekkakuskin (ei omaa rekkaa) yli 50 000 Euroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahdataan ne ulkomaille ja tuodaan paperina takas ja itketään ilmastonmuutosta. Hyvä idea!

Vierailija
4/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se siihen mene, että paperimiesten älyttömien palkka- ja työetuvaatimusten takia on halvempaa kaataa puut Suomesta ja tehdä paperiksi jossain muualla. Kaivavat kuoppaa itselleen, koko ammattiala. Itse olen korkeakoulutettu, enkä tule ikinä tienaamaan niin paljon kuin täysin kouluttamaton paperityöläienen, jolla on aina myös vakituinen, usein koko työuran kestävä turvattu työpaikka eikä todellakaan mitään pätkätöitä tai muuta.

Vierailija
5/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki julkiset rakennukset puulla ettei tarvita ydinvoimaa, niin selluköpit saa seistä tumput suorana!

Vierailija
6/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yliopistokoulutus, enkä tuu ikinä saavuttamaan tuollaisia palkkatasoja. Eikä todellakaan palkkakehitys oo noin jyrkästi nouseva muutenkaan. Joten kyllä mun näkökulmastakin paperimiesten palkka on koulutukseen nähden aivan yliampuva.

Vierailija
7/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä maksajina ole veronmaksajat.

Vierailija
8/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi suurin osa tuotteista menee ulkomaille.

Vierailija
9/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin epäoikeudenmukaista on, että kaupunki maksaa rakennuspuolen rakennusmestareille enemmän kuin yo-koulutetuille sosiaalityöntekijöille... Yksityinen saa maksaa, mitä haluaa ja se ei ole yhteisesti päätettävissä.

t: se joka kaiveli niitä palkkoja

ps. olen itse akateeminen ja palkka noin 42 000 Euroa eli paperimiesten kanssa samoissa

Vierailija
10/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vielä korvessa niin pitää siinä toisaalta olla vähän olosuhdelisääkin.

Vierailija
11/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on pölyistä, kuumaa ja kiireistä. Kesällä tehtaan sisälämpötila on hyvinkin korkea. Silti töitä on painettava niska limassa, koska sitä ollaan urakka palkalla eikä tuntipalkalla. Peruspalkka ilman lisiä ei ole kummoinen. Vuorolisät/urakkalisät saa sitten omilla ansioilla eikä ne nouse ilman tuotantoa.

Yövuoroja saattaa olla 5 peräkkäin ja vapaita ei ole kuin 2 ja sit pitääkin olla 5 aamua töissä. Viiden yön tekeminen on suuri terveysriski ja elimistöltäkin vaatii paljon mukautua seuraavalla viikolla taas uuteen vuoroon. Nopea kierto (hoitojilla) oli terveyden kannalta parempi.

Tehdastyöläisillä onkin suuremmat mahdollisuudet sairastua vakaaviin sairauksiin.

Työ on tylsää ja yksitoikkoista.

Vierailija
12/12 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pyyhitte nenäänne tai käytätte talouspaperia

- leivinpaperia

- luette lehtiä

- paperimassasta tehtyjä verhoja, varjostimia

- jauhot on pakattu paperipusseihin

- suuri osa kaupassa myytävistä tuotteissa on pakattu kartonkipakkaukseen

siitä perspeipperistä nyt puhumattakaan

On hyvä että edes yhdellä duunariporukalla on hyvät liksat sillä suurimalla osalla ne ovat surkeita kuten rappusiivoojilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän