Avoero,turvakotiin,takas exän luo kun en saa asumostukea,
Miten onnistuu? Mulla ei varaa edes yksiöön. Lähdin turvakotiin mutta se loppuu kohta. Mulla ei asuntoa. Meillä yhteinen talo mutta exä siellä eikä vielä myynnissä, tarkoitus laittaa. Mutta joudun maksaa asuntolainaa 315€/kk vaikka en asu siellä
Kommentit (15)
Vanhempien luokse? Kaverin sohvalle? Älä nyt hyvä ihminen lähde takaisin exän luo jos jouduit hänen vuokseen hakeutumaan turvakotiin! Eikö ne siellä turvakodissa osaa auttaa sinua eteenpäin?
Pimssuvuokralla setämiehen kainaloon.
Vaadit laittamista myyntiin heti, voit myös vaatia puolisoltasi puolen talon vuokraa jos et itse pysty siellä asumaan puolison toimien johdosta. Oikeusprosessin kautta tosin menee jos toinen viivyttelee.
Menit siis turvakotiin koska se on ilmainen? Entä jos joku olisi ollut oikeasti vaarassa?
Vierailija kirjoitti:
Menit siis turvakotiin koska se on ilmainen? Entä jos joku olisi ollut oikeasti vaarassa?
Mistä sun kaltaisia tyhmiä ihmisiä riittäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sun kaltaisia tyhmiä ihmisiä riittäkin.
Oon eri mutta ihmisiä on kyllä moneen lähtöön. Myös sellaisia jotka menee tarpeettomasti turvakotiin. Itsekin tunnen yhden joka meni vauvansa kanssa turvakotiin koska koki vauvan isän kontrolloivan itseään soittamalla työpäivän aikana kotiin että miten siellä menee ja mitä tuon kaupasta kun tuun kotiin.
Uskon että valtaosa oikeasti pelkää ja suurin osa varmasti syystä mutta niin. Meitä on moneen lähtöön.
Ota yhteyttä;
- Kelaan; soittopyyntö (kerro tilanne)
- seurakuntaan (kuulut tai et, ei väliä; auttavat kaikkia)
Olen luullut, että turvakodissa autetaan sosiaalitoimen kanssa majoituksen ja tulevan asumisen suhteen.
Mitä AP olette siellä puhunut?
Onko sun mahdollista ottaa lainaa asuntoa varten? Et sä voi takas mennä jos mies on väkivaltainen, sä oot turvakodissa kohta uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä;
- Kelaan; soittopyyntö (kerro tilanne)
- seurakuntaan (kuulut tai et, ei väliä; auttavat kaikkia)
Lisäksi hae apua vanhemmilta, sisaruksilta, isovanhemmilta, ketä läheisiä sinulla nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla pillu? Myyntiin vaan
Exäkö se siellä kirjoittelee?
Kiinnostavaa.
Onko kyse petoksesta. Pitäisikö HK:n as.ajajan olla enemmän perillä faktoista. Kävikö nyt kämmi jollekin, tuleeko seurauksia.
Toisaalta on muistettava, että HK ei ole koskaan ennenkään valehdellut. Yhtään. 😇
Muualta: 👌👍
En nyt mikään lakitietäjä ole, mutta käsittääkseni Minnesotan oikeudessa selviteltiin tätä Kakskerran paikan jakoa hetken aikaa. Helena oli sanallisesti sen hyväksynyt mutta ei allekirjoittanut sopimuspapereita. Jos asia on ollut jo vireillä ennen panttausta, on mahdollista että Helena on syyllistynyt jonkinasteiseen petokseen. Jos pantti on tehty ennenkuin kiinteistöasia otettiin esille, Helenalla on ollut oikeus tehdä pantti. Asian ratkaisusta en spekuloi koska en tunne lainsäädäntöä riittävästi. Kannatta tutkia noita Minnesotan oikeuden papereita ja katsoa asian aikataulua, se ratkaisee paljon.
Minä taas käsitän asian niin, että koska ero oli jo vireillä, on/olisi tarvittu molempien suostumus panttiin. Jos Mikon suostumusta ei ole, niin onko sitten mahdollista hakea pantti pätemättömäksi, sitä en tiedä
Up