Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikattu toimeentulotuki ei ole pysyvä

Vierailija
17.03.2026 |

Aiemmin oli juttua ettei tukea voi leikata edes 40% kuinnyhdeksi kuulaudeksi kerralla koska se vaarantaa tuen saajan mahdollisuuksia osallistua yhteiskunnan toimintoihin. Minä luulen että se 50% leikkaus tehdään yhdeksi kuukaudeksi jonka jälkeen tuet pyörii normaalisti vähän aikaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukautta kai nykyinen leikkaus on ollut mahdollinen, siis 40%, sen jälkeen perus-tt-tuki.

Vierailija
2/4 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ilmoittautunut annetussa määräajassa työttömäksi työnhakijaksi ja hakenut työmarkkinatukea (jota en saa)

Sen perään toimeentulotukea. 

Niin leikataanko silti 50 prosenttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vaikka 12 kuukautta. Minulta leikattiin 40 % 12 kuukaudeksi koska en suostunut kuntouttavaan työhön. Olen terve ja työkykyinen joten en suostunut. Mutta leikkaus tuli ja tein siitä valituksen käräjäoikeuteen ja voitin Kela joutui maksamaan minulle takautuvasti työttömyysrahat. Se että se leikkaus tulee ja sitten kun valitat asiasta niin siinä kestää vuoden vähintään käsittely. Pitää elää todella köyhästi kun tuesta lähtee 200 euroa pois.

Vierailija
4/4 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni pysähtyisi jo 50 % leikattaisiin. Ei olisi käytännössä ruokarahaa ollenkaan koska pitää maksaa vuokra aina ekana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän