Pyöräilykypärä
Pyöräilykypärä käytätkö pyöräillessä vai ei?
Jos käytät niin mitä saanut sinua käyttämään?
Jos et niin miksei? Noloa?
Kommentit (10)
Käytän. Lapseni pyysivät minuakin käyttämään. Jouduin sitten kypärä päässä onnettomuuteen. Kypärä kärsi ja pää kesti. Olen jo tottunut käyttämään kypärää ja onhan sen käyttö pelastanut minut kerran. Käytän jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Lapseni pyysivät minuakin käyttämään. Jouduin sitten kypärä päässä onnettomuuteen. Kypärä kärsi ja pää kesti. Olen jo tottunut käyttämään kypärää ja onhan sen käyttö pelastanut minut kerran. Käytän jatkossakin.
Voi ei, onneksi oli kypärä. Mitä tapahtunut?
Käytän, mutta etsin vähän isompaa. Haluaisin tuollaisen vesimelonin näköisen.
En pyöräile. Suosittelen hyvää kypärää joka ei irtoa helposti. Mutta pelkkä kypärä ei suojaa vammoilta tai leukaa. Edes päätä tarpeeksi. Vauhti..
Miksi ei samanlaisella paatoksella liukkaan kelin kävelykypärää - tai autoilukypärää, jota autourheilussa jo käytetäänkin?
Käytän. Minulla on vain yksi pää ja mielelläni suojaan sitä. Haluan myös näyttää lapsille esimerkkiä.
Teininä olin hetken käyttämättä, koska koulussa ei ollut säilytyspaikkaa kypärille ja ulkona niihin oli välillä tungettu mutaa.
Aloin käyttämään kypärää 24 vuotta sitten. Silloin lapseni syntyivät. Ei tulisi mieleenkään pyöräillä enää ilman.
Onhan se ärsyttävää, kun tukka litistyy kypärän alla, mutta mielummin hiukset kun aivot.
Ei täällä pääkaupunkiseudulla juurikaan näe pyöräilijöitä ilman kypärää. Siitä on tullut itsestäänselvyys kuten turvavyön käyttö autossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pääkaupunkiseudulla juurikaan näe pyöräilijöitä ilman kypärää. Siitä on tullut itsestäänselvyys kuten turvavyön käyttö autossa.
Tämä on kyllä totta. Lähinnä teinejä näkyy ilman kypärää. Joskus joku aikuinen pyöräilee kypärä päässä mutta solki auki. Lapsi kiinnittää näihin huomiota ja kyselee.
Käytän tiätysti! Koska mulla on vain yks pää 😄