Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit?

Vierailija
16.03.2026 |

Mitä ajattelisit, jos kaverisi olisi jakanut somessa sinun ottamia kuvia ilman sinun lupaa ja sinun tietämättä? Kaverini on tehnyt näin ja jakanut kuvia myös minusta takaapäin, eikä ole kertonut ottaneensa kuvia minusta tai jakavansa niitä. 
En siis itse käytä someja ollenkaan ja siihen on monta painavaa syytä, miksi en halua näkyä missään somessa. Kuulin yhteiseltä tuttavalta ohimennen, kuinka hän oli nähnyt tämän minun kaverin somessa kuvan minusta ja menin sitten katsomaan niin siellähän niitä oli.
Tää kuvien ottaja ja jakaja on käytännössä mun ainoa ystävä, enkä tiiä miten ottaisin tän asian esille. ( Sori jos on sekavaa tekstiä :D ) 
Ylireagoinko, mitä mieltä olette?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nätti, ehkei yhtä paha tilanne. Mutta jos kamalia kuvia tai väärät osat, se häiritsee. Mutta ei luvatta hyvä varmaan.

Vierailija
2/6 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koen kyllä olevani ihan nätti, mutta kuvat oli silti aika epäedustavia. Esim jostain luontopolulta retkivaatteissa ja huonossa ryhdissä tiedottomana siitä, että pitäisi poseerata kuvaan :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali voi voi hanki elämä

Vierailija
4/6 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan ettei kuvia saa someen laittaa ilman lupaasi.

Pääsääntöisesti toisen ihmisen kuvaa ei saa laittaa someen (sosiaaliseen mediaan) ilman tämän lupaa. 

Tässä tärkeimmät asiat aiheesta:

Lupa tarvitaan: Toisesta ihmisestä otettua kuvaa tai videota ei saa levittää somessa ilman kuvattavan suostumusta.

Yksityisyydensuoja: Jokaisella on oikeus yksityisyyteen, ja toisen kuvaaminen sekä kuvan julkaiseminen ilman lupaa voi loukata tätä oikeutta.

Vierailija
5/6 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vali vali voi voi hanki elämä

Sun mielestäsi on ok levittää sinusta otettuja kuvia somessa?

Vierailija
6/6 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää kun on laittanut kuvan myös takapuolestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi