Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpä

Vierailija
15.03.2026 |

Antaisitteko syöpäsairaan syödä herkkuja, jos parantuminen ei ole mahdollista ja noin vuosi olisi korkeintaan jäljellä. 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun isoisä oli 9-kymppinen ja äitini vei sille sairaalaan sipseja. Jotta söisi edes jotain! 

Samantyyppinen tapaus. 

Vierailija
62/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin siinä syöpää tarvitsee. Taikka kenenkään lupaa. 

Eikö sokeri nopeuta lähtöä? 

Kaikki hiilihydraatit nopeuttavat lähtöä. Syöpä fermentoi glukoosia ja glutamiinia - toista voi vähentää pitämällä verensokerin alhaisena ja toista ei.

Syöpäsairaan kannattaa hankkia GKI-mittari ja pitää GKI alhaisena.
https://shop.eu.keto-mojo.com/en-fi/products/gki-bluetooth-blood-glucos…

Myöhäistä aloittajan kohdalla. Eri sivusta. 

Ei oikein syömällä tautia paranneta mutta elinaikaa voi potentiaalisesti pidentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitteko maistella muun muassa suklaata? 

Puhutko lapsesta? Kyllä kai aikuinen syöpäsairas itse päättää mitä syö.

Vierailija
64/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliolla on ylipäänsä huomattavasti vähemmän merkitystä syövän syöntyyn kuin kuvitellaan. Siinä on joka tapauksessa ainakin kaksi komponenttia:

1. syöpää aiheuttava asia (geenit, säteily, raskasmetallialtistus, hormonihoito jne.)

2. elimistön oman immuunipuolustuksen kunto (onko T-solut edelleen voimissaan jne)

Vanhoilla ihmisillä on enemmän syöpää kuin nuorilla, koska heidän immuunipuolustusjärjestelmänsäkin on heikompi. Tämä viittaa siihen, että kohta 2 on ylipäänsä syövän synnyssä tärkeämpi kuin kohta 1. 

Mutta jo tätä taustaa vasten, anne läheisesi syödä kaikkea mitä haluaa. et pahenna hänen syöpäänsä tarjoamalla herkkuja. Tämä on varmaan se syy, miksi asiaa kysyit. Et ihan oikeasti tee vahinkoa.

Läheiseni, syöpää sairastava, on 31-vuotias. Vaikuttaako se jotenkin? Aloittaja kommentoi. 

Mikä syöpä hänellä on? 

Paksusuolen syöpä alkujaan. Levinnyt imusolmukkeisiin, maksaan ja keuhkoihin sekä luustoon etäpesäkkeinä. Taustalla oli  HNPCC eli Lynch-Mecklinin syndrooma ja paksusuolen tulehdus. Aloittaja. 

HNPCC eli perinnöllinen ei-polypoottinen paksusuolisyöpä, nykyään usein Lynch-oireyhtymä, on autosomissa vallitsevasti periytyvä geenivirhe, joka altistaa merkittävästi nuorella iällä alkaville syöville, erityisesti paksusuolen- ja kohdunrungon syövälle. Se aiheuttaa 24 % kaikista suolisyövistä. Aloittaja lisäsi. 

Vierailija
65/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupasin pitää huolen läheisestä. Siispä selvittelen kaiken mahdollisen. Läheinen ei pysty parastaan selvittämään. Siksi. 

Vierailija
66/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sääli. Vasta 31-vuotias. Elämä on epäreilua. Hurjasti tsemppiä sinne! 🌻. Kevät ja kesäkin aivan kohta. 

Vierailija
67/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupasin pitää huolen läheisestä. Siispä selvittelen kaiken mahdollisen. Läheinen ei pysty parastaan selvittämään. Siksi. 

Olet sadisti.

Vierailija
68/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun sääli. Vasta 31-vuotias. Elämä on epäreilua. Hurjasti tsemppiä sinne! 🌻. Kevät ja kesäkin aivan kohta. 

😭. Todennäköisesti viimeinen kevät ja kesä. Aloittaja. 

Vierailija
69/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😭. Todennäköisesti viimeinen kevät ja kesä. Aloittaja. 

Vielä kerran tsemppiä! Muista kysyä, onko vielä jotain mitä läheisesi haluaisi tehdä? Mitä toiveita? Onko keskusteluapua, jotta voisi puhua peloista ja muusta. 🌻

Vierailija
70/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kyllä melkoinen kusimulkku, jos pienetkin ilot haluaa kuolevalta kieltää. 

Vierailija
71/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla kyllä melkoinen kusimulkku, jos pienetkin ilot haluaa kuolevalta kieltää. 

😭. En jotenkin tajunnut olevani. Ajattelin, että terveellinen ravinto pitäisi hänet vielä pidempään luonani. Olen ollut itsekäs. Pitää osata päästää irti. Tärkeintä on, että saa nauttia viimeisinä aikoina mahdollisimman paljon, jos se vain on mahdollista. Aloittaja. 

Vierailija
72/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövästä olen käytännössä parantunut, mutta jos mun olisi levinnyt ja elinaikaa alle vuosi söisin aivan kaikkea mitä mieleni tekisi. Ja narkkaisin kaikki mahdolliset lailliset ja laittomat päihteet mitä käsiini saisin

Vierailija
73/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syövästä olen käytännössä parantunut, mutta jos mun olisi levinnyt ja elinaikaa alle vuosi söisin aivan kaikkea mitä mieleni tekisi. Ja narkkaisin kaikki mahdolliset lailliset ja laittomat päihteet mitä käsiini saisin

Mikä syöpä sinulla oli? Ei tarvitse vastata jos turhan tungetteleva kysymys. 

Aloittaja. 

Vierailija
74/74 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän söi muutaman palan suklaata. Maistui kuulemma omituiselta. Aloittaja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi