Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksaa asua jossain Rovaniemellä jossa on vieläkin puoli metriä lunta

Vierailija
15.03.2026 |

Meillä etelärannikolla kukkii jo leskenlehdet. Narsissitkin on jo ulkoruukuissa. Linnut alkavat jo laittaa pesiään. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukoon etelässä ne, jotka rakastavat loskaa yli kaiken. Itse en ravasta välitä, asun mieluummin alueella, missä vuodenajat ovat selkeästi erottuvia.

Ennemmin loska kuin yli 25 astetta pakkasta ja selällään kallo auki kun on liukastunut.

Nimenomaan noilla pakkasilla ei juurikaan liukastuta. Enemmän liukastutaan silloin, kun plussakelien jälkeen pakastaa eli se sohjo menee jäähän. Et ole tainnut paljoa edes kävellä ulkona talviaikaan, kun tuollainen asia menee ymmärryksen yli.

Vierailija
42/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on lunta, niin voi tehdä majan, kun ei täältä muuten enää kämppää saa.

- oman kylän poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukoon etelässä ne, jotka rakastavat loskaa yli kaiken. Itse en ravasta välitä, asun mieluummin alueella, missä vuodenajat ovat selkeästi erottuvia.

Helsingissä on jo ihan paljaat kadut eikä loskasta tietoakaan. Mieluummin otan ne parin päivän loskakelit maaliskuun alkuun kuin toukokuun alkuun.

Syksyllä talvi tuli kahdessa päivässä. Ei loskaa. Nyt kevät tuli kahdessa päivässä. Ei loskaa.

Näin tämä talven reunukset!

- stadi

Vierailija
44/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuohon tottuu, jos on asunut koko ikänsä Lapissa?

Kai niihin neek...hinkin tottuu, jos on asunut stadissa koko ikänsä.

Rovaniemen bussit täyttyi somaleista 30 vuotta sitten.Aamulla töihin menossa. Onkohan totta että töihin menivät vai maksetuille kielikursseille. On siinä ollut lappilaisilla töllöttämistä ,kun ovat niin uteliaita. 

Ai ne ovat kumminkin viihtyneet siellä, eivätkä ole muuttaneet Helsinkiin?

45/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuohon tottuu, jos on asunut koko ikänsä Lapissa?

Kai niihin neek...hinkin tottuu, jos on asunut stadissa koko ikänsä.

Rovaniemen bussit täyttyi somaleista 30 vuotta sitten.Aamulla töihin menossa. Onkohan totta että töihin menivät vai maksetuille kielikursseille. On siinä ollut lappilaisilla töllöttämistä ,kun ovat niin uteliaita. 

Ai ne ovat kumminkin viihtyneet siellä, eivätkä ole muuttaneet Helsinkiin?

Ensimmäinen paikka mutta varmaan muuttaneet jo Ruotsiin , vähintäänkin Helsinkiin. 

Vierailija
46/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isosetä muutti eläkepäivillä Oulusta Rovaniemelle, koska hänen poikansa perheineen asui siellä. Sanoi, että ei ole koskaan ollut onnellisempi ja tuo muutto olisi pitänyt toteuttaa aiemmin.

Ihmetteli, miten jaksoi asua Oulussa yli 70 vuotta rumien peltojen, betonikuutioiden ja juoruavien lestojen keskellä. Lapin maisemat hoitavat mieltä ja ihmiset ovat tuolla paljon mukavampia mitä Oulussa.

Vierailija
47/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemen markkinoilla liehui kerran lippu, siihen oli piirrettynä tosi iso... rumarillumarillumarei

Vierailija
48/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa. Tulin juuri Keski-Euroopasta, ja aloin kyseenalaistaa elämänlaatua myös eteläisessä Suomessa. Ei kysymys ole edes pelkästä säästä vaan ympärillä olevien ihmisten käytöstavoista.

Kyllä , itse olen muuttanut hesasta pohjosiin missä vielä on vuoden ajat nähtävissä. Sillä hesassa ei ollut kuin mykkiä ihmisiä jos niitä voi edes ihmisiksi kutsua. Liikenteen jatkuva melu vaikuttanut aivotoimintaan suurimmalla osalla.Loskaa paskaa kadut puolillaan monta kuukautta.   Pimeä tuli samalla tavalla kuin täälläkin.  Valosaaste  ettei taivaalta erota edes pohjantähteä.

Vierailija
49/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin lunta maaliskuussa kuin koko talvi loskas kuten Turussa.

Minä rakastin Turun talvia, kun niitä ei käytännössä ollut. Jouduttiin muuttamaan töiden perässä pääkaupunkiseudulle, mutta edelleen kaipaan talvisin takaisin Turkuun.

Vierailija
50/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa. Tulin juuri Keski-Euroopasta, ja aloin kyseenalaistaa elämänlaatua myös eteläisessä Suomessa. Ei kysymys ole edes pelkästä säästä vaan ympärillä olevien ihmisten käytöstavoista.

Niinpä, minua ei Suomeen takaisin saisi.

Vierailija
51/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on suurin syy miksen ikinä voisi asua muualla Suomessa kuin etelässä. Turhauttaisi jurnuttaa talvessa, kun muut nauttivat jo keväästä. Sama ongelma syksyllä.

Kun ensimmäinen r y ss ä n pommi tippuu keskustaan niin luulen, että tulee sinullakin kiire tänne päin vaikka eihän täällä oo muuta turvaa kuin lumi ja pakkanen . Ja siihen ei ole hiipoalakki toverit oppineen eikä venettä soutaneet klopit.

Vierailija
52/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin loska kuin yli 25 astetta pakkasta ja selällään kallo auki kun on liukastunut.

Nimenomaan noilla pakkasilla ei juurikaan liukastuta. Enemmän liukastutaan silloin, kun plussakelien jälkeen pakastaa eli se sohjo menee jäähän. Et ole tainnut paljoa edes kävellä ulkona talviaikaan, kun tuollainen asia menee ymmärryksen yli.

Joo ei tarvii täällä etelässä talvella paljoa kävellä kun voi mennä bussilla palveluiden luo. Liukasta on välillä mutta onneksi talvi on vain muutaman kuukauden eikä ympäri vuoden.

Vierailija
53/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on jo ihan paljaat kadut eikä loskasta tietoakaan. Mieluummin otan ne parin päivän loskakelit maaliskuun alkuun kuin toukokuun alkuun.

Syksyllä talvi tuli kahdessa päivässä. Ei loskaa. Nyt kevät tuli kahdessa päivässä. Ei loskaa.

Näin tämä talven reunukset!

- stadi

Ei ne ymmärrä tuota. Heillä on viima talven lumet maassa vielä syksylläkin.

Vierailija
54/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isosetä muutti eläkepäivillä Oulusta Rovaniemelle, koska hänen poikansa perheineen asui siellä. Sanoi, että ei ole koskaan ollut onnellisempi ja tuo muutto olisi pitänyt toteuttaa aiemmin.

Ihmetteli, miten jaksoi asua Oulussa yli 70 vuotta rumien peltojen, betonikuutioiden ja juoruavien lestojen keskellä. Lapin maisemat hoitavat mieltä ja ihmiset ovat tuolla paljon mukavampia mitä Oulussa.

Lapin maisema on erämaata missä ei kasva mikään.

Vierailija
55/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos oikein hyvin. Talvihan on mukavaa aikaa. :)

Asun rannikko-pohjanmaalla ja harmittaa miten aikaisin lumet lähti. Ehkä olisin kokeillut hiihtää, mutta ei ehtinyt. Koko talvena ollut juuri yhtään lunta. 

Vierailija
56/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisenä himoulkoilijana sanon, että samaa talvisohjoa täälläkin on, jos esim. metsässä kulkee. Toukokuussa on sitten vihdoin kesäkenkien aika. Hiekkaakin on lumettomat kadut täynnä. Kevättä kävin ihastelemassa Englannissa. Siellä todella on jo kevät. Ei Suomessa voi edes haaveilla sellaisesta eikä tarvitsekaan. Tämä on Pohjoismaa.

Oho, onko? Kyllä täällä Turun seudulla metsäkin on jo täysin lumeton 

Vierailija
57/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pohjoisessa on niin ihanan valkoista monestakin syystä.

Kyllä tietty taksikulttuuri ehti jo sinnekin

Vierailija
58/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on +10, Rovaniemellä näyttää menneen just ja just nollan yläpuolelle. 

59/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pohjoisessa on niin ihanan valkoista monestakin syystä.

Kyllä tietty taksikulttuuri ehti jo sinnekin

Kuulin että rosvoRoopet etelän maista paenneet Lappiin nyt kun siellä sesonki parhaillaan rikkaista turisteista. 

Selkäreppu on nykyään vatsareppu ,kun turistit kääntävät repun eteen. 

Vierailija
60/60 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemen markkinoilla liehui kerran lippu, siihen oli piirrettynä tosi iso... rumarillumarillumarei

Taisi olla Iranin lippu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme