Voiko vauva PURRA NÄNNIN IRTI?
Siis ihan säikähdin kun imetin 5kk ikäistä yöunille, hänellä on kaksi alahammasta puhjenut, oikein kunnon taltat ovat, ja vauvalle tuli joku " hermoilu kohtaus" , örisi ja puri leukoja yhteen. Voi piru, että sattui, joiduin vähän huudahtamaan ja vauvakin ihan säikähti. Ihme ettei tullut pahempaa jälkeä.
Onko mahdollista, että vauva puree nänniin oikein kunnon haavan, tai jopa palan irti? Rupesi oikein kauhistuttamaan tulevat imetykset...
Kommentit (6)
niin isäni kertoi, kuinka heidän tuttavaperheen tyttövauva oli puraissut äitiään niin pahasti, että nänni oli melkein irronnut ja oli joutunut tikattavaksi. Voin vain kuvitella, miten on sattunut...
Esikoiseni on purrut minua niin, että verta tuli vähän. Lopetin imetyksenkin sen takia, kun " vauva" (silloin jo 1v3kk) jatkuvasti puri tissiä. Olin kyllä aikeissa muutenkin lopettaa silloin. ;)
Pureminen kai liittyy usein juuri hampaiden tuloon, kun ikeniä kutittaa.
Omalla lapsellani oli 11 kk:n iässä aika lailla jo hampaita, imetys oli pakko lopettaa, kun nännit jatkuvasti purujäljillä.
Oma vauvani ei halunnut enää rinnalle sen jälkeen kun olin kiljahtanut pariin kertaan puremisen jälkeen. Eli siihen loppui imetys.
jos koitat antaa sille silikonitissiä niin voihan se vaua sitä vähän protestoida
T: pariin kertaan hampaanjäljet tissiinsä saanut