Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos lopetan Ketipinor-lääkityksen kerrasta poikki?

Vierailija
12.03.2026 |

Nyt olen 300mg:sta tiputtanut annoksen 150mg:n. Syönyt tuota annosta nyt kuukauden. Ajattelin jos lopettaisin nyt kerralla lääkkeen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi kun kysyit häneltä? 

Vierailija
2/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäät 150 mg:lla, onko oireita? Olet siis ilmeisesti puolittanut 300 mg tabletin. Jos jätät nyt kokonaan pois, todennäköisesti olet pian psykoosissa tai mielialasi alkaa heittää, kumpaan sitä sitten käytätkin. Pyydä mieluummin lääkäriltä resepti 100 mg tablettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkärille kertonut asiasta. Ihan itse olen lopettamisen kannalla. Olen voinut paremmin kun olen itse tiputtanut lääkityksen puoleen. Jaksan tehdä enemmän asioita enkä ole koko ajan väsynyt. Aivotoimintakin parantunut. Muistan paremmin asioita. 

Vierailija
4/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu sellaista että olet päässyt huumekoukusta.

Vierailija
5/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ajatus! Annosmuutokset pitää tehdä hitaasti, lääkärin kanssa suunnitellen ja hoitajan seurannassa. 

Vierailija
6/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vaan. Elämäsi paranee.

Vierailija
7/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sairauteen tuollaista lääkettä syödään?

Vierailija
8/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäät 150 mg:lla, onko oireita? Olet siis ilmeisesti puolittanut 300 mg tabletin. Jos jätät nyt kokonaan pois, todennäköisesti olet pian psykoosissa tai mielialasi alkaa heittää, kumpaan sitä sitten käytätkin. Pyydä mieluummin lääkäriltä resepti 100 mg tablettiin. 

Ei mulla koskaan ole varsinaisesti psykoosia ollut. Joitakin hypoja oli nuorempana. Nyt vanhemmiten olen muutenkin rauhoittunut aikalailla.

Vierailija
9/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat jonkun romahduksen tai jotakin muuta katastrofaalista tapahtuu, niin se kertoo vain, että olet pumpannut tuota myrkyllistä paskaa jo liian kauan elimistöösi. Lopeta heti, ja aloita parannus nyt. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
10/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on yksi pahimpia lääkkeitä mitä ihmisille annetaan, jopa unettomuuteen ja uneton alkaa voida entistä huonommin. Muuttuu zombieksi.

Vierailija
11/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin joskus kerrasta mutta söin paljon pienempää annosta. Kannattaa soittaa sille lääkärille ja kysyä purku ohjeet. Muuten on riski että menee kuppi nurin ja sitten tiedossasi roikkuu kannassa edelleen väärä lääkitys.

Minulle myös ketipinor aiheutti ongelmia järjen juoksun ja muistamisen kanssa. Elämä alkoi uudestaan kun lopetin sen syömisen.

Vierailija
12/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääkäri. Ihan telegrammista olen tilannut

Vierailija
13/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla annoksella olet todennäköisesti syönyt Ketipinoria psykoosin estoon. Jos et ota toista psykoosilääkettä käyttöön tilalle, saatat päätyä ennen pitkää psykoosiin. Jokainen psykoosi muuten laskee seuraavien psykoosien puhkeamisen kynnystä sekä heikentää toimintakykyä pitkäksi aikaa. Muun muassa tämän vuoksi psykooseja kannattaa ennaltaehkäistä niin hyvin kuin voi. 

Vierailija
14/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkärille kertonut asiasta. Ihan itse olen lopettamisen kannalla. Olen voinut paremmin kun olen itse tiputtanut lääkityksen puoleen. Jaksan tehdä enemmän asioita enkä ole koko ajan väsynyt. Aivotoimintakin parantunut. Muistan paremmin asioita. 

Väsyttäminen on Ketipinorin sivuvaikutus. Mutta se pitää myös psykoosit pois ja mielialan tasaisena. Jos se 150 mg riittää pitämään oireet pois, ja voit nyt hyvin, niin pidä se. Pyydä siihen resepti. Ei sitä kannata kokonaan lopettaa, koska sitten on riski, että ilman lääkettä ne sinun oireet tulee takaisin, miksi sen alun perin aloititkin. Sitten joudut osastolle, etkä sinä sitä halua. 

Vierailija
15/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit määrää tätä psykoosilääkettä unettomuuteen. Tuollainen erittäin kyseenalainen off-label-määräys pitäisi kriminalisoida ja ottaa luvat pois, kuten Jenkeissä tapahtuu.

Vierailija
16/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla koskaan ole varsinaisesti psykoosia ollut. Joitakin hypoja oli nuorempana. Nyt vanhemmiten olen muutenkin rauhoittunut aikalailla.

Voihan se olla, että oireilu on rauhoittunut juuri siksi, koska olet syönyt sitä Ketipinoria, niin se on pitänyt ne oireet pois. Mutta kyllä vanhemmiten voi muutenkin riittää pienempi annos. Kokonaan lopettamisessa on riski, että oireet tulee takaisin. 

Vierailija
17/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
18/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsyttäminen on Ketipinorin sivuvaikutus. Mutta se pitää myös psykoosit pois ja mielialan tasaisena. Jos se 150 mg riittää pitämään oireet pois, ja voit nyt hyvin, niin pidä se. Pyydä siihen resepti. Ei sitä kannata kokonaan lopettaa, koska sitten on riski, että ilman lääkettä ne sinun oireet tulee takaisin, miksi sen alun perin aloititkin. Sitten joudut osastolle, etkä sinä sitä halua. 

En ole koskaan ollut missään osastolla. En edes ennen lääkityksiä. 

Vierailija
19/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit määrää tätä psykoosilääkettä unettomuuteen. Tuollainen erittäin kyseenalainen off-label-määräys pitäisi kriminalisoida ja ottaa luvat pois, kuten Jenkeissä tapahtuu.

No ei todellakaan 300 mg määrätä unettomuuteen. Tuollaisia annoksia käytetään psykoosien tai manian estoon. Missään tapauksessa ei saa mennä omin päin lopettamaan. 

Unettomuuteen käytetään yleensä 25 mg tarvittaessa, eli sitä ei ole pakko ottaa, vaan voi jättää poiskin jos tuntuu että ei ole tarvetta. 

Vierailija
20/25 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut missään osastolla. En edes ennen lääkityksiä. 

Ok. Et sinä sinne varmasti nytkään halua. Etkä joudukaan, jos hoidat lääkkeen muutoksen asiallisesti ja valvotusti. Ota yhteys sinne, mistä tuo resepti uusitaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä