Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota tuntemattomien auttaminen ei liikuta?

Vierailija
12.03.2026 |

Läheisiä autan taloudellisesti ja muutenkin mutta tuntemattomien auttamisesta en saa mitään iloa vaikka niin väitetäänkin

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut kerjäläisille mitään.

Vierailija
2/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Tuntemattomia eläimiä kyllä auttaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
4/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuppaa auttamaan sitä kuka huutaa eniten, vaikka aina kannattaisi auttaa hiljaista potentiaalia, eik uhriutujaa. Ero noissa kahdessa on se, että jos auttaa avun tarpeessa olevaa hiljaista potentiaalia, se apu voi tulla moninkertaisena takaisin tulevaisuudessa. Jos auttaa uhriutujaa, sitä saa autella lopun elämää saamatta itse mitään takaisin. Eihän ihmisillä ole mitään bisnes vainua tai ymmärrystä, sen takia ne aina auttaa ennemmin äänekkäintä uhriutujaa ja se oikea potentiaali jää näkemättä. 

Vierailija
5/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autanko vai hyvesignaloinko? Mietin, mitä auttaminen on? Annanko "kalan" vai opetanko "kalastamaan" ? Missä ja mitkä ovat minun talenttini? 

Vierailija
6/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuppaa auttamaan sitä kuka huutaa eniten, vaikka aina kannattaisi auttaa hiljaista potentiaalia, eik uhriutujaa. Ero noissa kahdessa on se, että jos auttaa avun tarpeessa olevaa hiljaista potentiaalia, se apu voi tulla moninkertaisena takaisin tulevaisuudessa. Jos auttaa uhriutujaa, sitä saa autella lopun elämää saamatta itse mitään takaisin. Eihän ihmisillä ole mitään bisnes vainua tai ymmärrystä, sen takia ne aina auttaa ennemmin äänekkäintä uhriutujaa ja se oikea potentiaali jää näkemättä. 

Komppaan.

Vierailija
7/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata auttaa jos ei saa itse siitä mitään iloa.

Vierailija
8/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaat hiljaisella potentiaalilla? 

Vierailija
9/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. On silmät auenneet sille köyhien röyhkeydelle. Kupataan mikä irti lähtee ja uhriudutaan päälle. Kiitokseksi haukutaan ruokkivaa kättä. Itse ovat suurin osa asiansa sotkeneet, kärsikööt itse myös seuraukset. Voisin auttaa mielelläni ahkeraa perheellistä opiskelijaa tai syövän tms. äkillisen vakavan sairauden vuoksi talousahdinkoon joutunutta, mutta siihen asti asiansa hyvin hoitanutta perhettä. Mutta en yhtäkään mt-uhriutujaa, yh-kortilla ratsastavaa, ma mu a, alle 50v. eläkeläistä, nepsykortin nostavaa, suurperheellistä,  pitkäaiksistyötöntä eli passiivista vapaamatkustajaa.

Vierailija
10/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maailma, jossa elämme, ei olisi tällainen paikka kuin se on, mikäli olisit ainoa tai edes harvinaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän