Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut alkavat kertoa heti omaa (tai tuttunsa!) kokemustaan?

Vierailija
12.03.2026 |

Kerroin kaverilleni eräästä välikohtauksesta eikä hän malttanut kuulla siitä kuin yhden lauseen ja sen jälkeen hän alkoi selittää juurta jaksain työkaverinsa kokemusta "vastaavasta" tilanteesta (joka oli täysin erilainen). En ymmärrä. Olisi nyt edes kuunnellut loppuun sen mun jutun, ei ollut mikään pitkä ja puuduttava tarina.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
2/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he toivovat vertaistuen ja toisten kokemusten normalisoivan tilannetta sinulle itsellesi: muutkin ovat selvinneet tästä

Koska he toivovat vertailevien kokemusten tarjoavan sinulle ratkaisuja

Koska sinä (tai joku muu) on aikaisemmin valittanut heille, että he eivät reagoi toisten tarinoihin tarpeeksi, ovat liian kylmiä ja torjuvan hiljaisia, joten yrittävät nyt reagoida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he toivovat vertaistuen ja toisten kokemusten normalisoivan tilannetta sinulle itsellesi: muutkin ovat selvinneet tästä

Koska sinä (tai joku muu) on aikaisemmin valittanut heille, että he eivät reagoi toisten tarinoihin tarpeeksi, ovat liian kylmiä ja torjuvan hiljaisia, joten yrittävät nyt reagoida

Mutta ei hän tiennyt mistä olin edes selviämässä, kun ei antanut mun puhua loppuun!

Ap

Vierailija
4/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei hän tiennyt mistä olin edes selviämässä, kun ei antanut mun puhua loppuun!

Ap

Se ei silti estä häntä tarkoittamasta hyvää. Vaikka ei siinä ihan onnistukaan. 

Olen itse vastaavissa tilanteissa kysynyt jotain havainnollistavaa yksityiskohtaa siitä osasta kertomustani, jota en ehtinyt sanoa. Esimerkiksi tyyliin, mitä mieltä sinä ole siitä mitä työkaverini sanoi. Siinä pääsee välillä ihan herkullisiin tilanteisiin.

-eri-

Vierailija
5/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on ehdollistanut nopeaan jakamiseen. Keskiössä on ne omat jutut, ei muiden kuunteleminen. Tämä sitten siirtyy kaikkeen kanssakäymiseen.

Vierailija
6/6 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistit on tuommoisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme