IL: Ravivalmentaja Janita Antti-Roiko huutaa hulluna alaiselleen tallenteella
Kuunnelkaa Iltalehdestä oikeudenkäyntitallenne. Sairasta huutamista ja haukkumista alaiselle. Tuli kauhea olo itsellekin, kun kuuli tuon. Entä henkilölle, joka juuri tullut Suomeen töihin?
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauheaa tankerous enklantia, että korviin sattuu ja silti naurattaa 🤣
Englanti on karmeaa, mutta totta puhuen minua itketti kun kuuntelin.
Hän kuitenkin puhuu. Minä en osaa sanoa mitään.
Eihän toi mitään englantia puhu, vaan raivoaa, huutaa ja karjuu.
Joskus on kommunikoitava selkokielellä jotta työt tulevat tehtyä.
Katsisko palkata ihan suomalaisia työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän tuon henkilön paha olo johtuu? Burn out? Traumaattinen lapsuus? Toivottavasti saa apua henkiiin ongelmiinsa.
Noissa piireissä on tapana kommunikoida tuolla tavalla.
Minstä maasta nuo ravialan halpatyöntekijät yleensä tulee? Tietääkö kukaan? Jotenkin kuulostaa siltä, että raivoaa joillekin pienikokoisille aasialaisille naisille. Jos niin on, niin eihän niissä maissa ole mitään hevoskulttuuria, eli työntekijät eivät tiedä että hevoset pelkää ämpäreitä.
Oli pakko googlata muijan naamataulu, joo ei mulla muuta...........
Vierailija kirjoitti:
Minstä maasta nuo ravialan halpatyöntekijät yleensä tulee? Tietääkö kukaan? Jotenkin kuulostaa siltä, että raivoaa joillekin pienikokoisille aasialaisille naisille. Jos niin on, niin eihän niissä maissa ole mitään hevoskulttuuria, eli työntekijät eivät tiedä että hevoset pelkää ämpäreitä.
Ei tietenkään osaa mitään. Mitä muuta luulit?
Vierailija kirjoitti:
Itsepähän hankkii näitä halpatyöntekijöitä ulkomailta. Hitto mikä idiootti.
Voivat aivan hyvin olla ja todennäköisesti ovat Suomeen tulleita ukrainalaisia tai muita entisen itäblokin ihmisiä jotka ovat hoitaneet työhevosia kotimaassaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo vanhat ravimiehet olleet samanlaisia "persoonia" kun nämä nykyiset, mutta ne ei tulleet ilmi kun silloin ei ollut mitään cancel tai me too -juttuja? Eikös kaikki alan isot nimet ole jo eläköityneet (niinkuin tämän isä)?
Mikään ei tee tuollaista käytöstä hyväksyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helkkari mikä tapaus. Itse vuosikausia hevosia harrastaneena vain totean, että noita sillä alalla riittää. Tyttäreni ratsastaa ja hänen nykyinen tallinsa on ok, mutta edellistä johtu just tuollainen sekopää raivohullu. Lapsi tippui pää edellä hevosen selästä, niin syytettiin äitiä. Pitäisi tuoda enemmän julkisuuteen näitten sekopäitten toimintatapoja.
Ihan oikeaan osoitteeseen se syytös kohdistui. Lapsi on sinun vastuulla, koska olet sallinut ratsastusharrastuksen. Siinä pitää hyväksyä, että hevosen arvaamattomuus on osa pakettia, ja onnettomuuksia voi sattua milloin vain. Taidat olla sellainen äitiliini itse, joka sysää kaiken vastuun aina jollekin toiselle.
En todellakaan ole mikään äitiliini. Yleensä suhtaudun asioihin järkevästi useamman lapsen kokemuksella. Mutta kyllä menee tunteisiin, jos 8v lapselle annetaan meille kertomatta hevonen (ei edes poni), joka saa pukkilaukkakilareita. Ja sitten syytetään meitä siitä, että mitäs toitte lapsenne tänne ja hevoset nyt vaan on arvaamattomia. Hahaha, just näin. Ja jälkikäteen kuulin, että yksi lapsi lähtenyt ambulanssilla sairaalaan, niin tunti jatkui normaalisti. Sekopäistä touhua, mutta hevospiireissä noita riittää.
Eikö ole sanonta, että miten kohtelee eläimiä, kertoo, millainen ihminen on. Koiranpentuoppaissa sanotaan, että kotona pitää olla rauhallista, muuten koira stressaantuu. Eiköhän sana päde hevosiin, jotka ovat myös älykkäitä ja herkästi tuntevia eläimiä. Löytyisikö video, millaista kyytiä hepat saa.
Nämä ovat niitä osaajia, joita suurin osa puolueista haluaa tuoda Suomeen ja nämä ovat niitä paikkoja ja niitä työnantajia, joille he tänne tulevat työskentelemään. Tämä on se todellisuus, olen itse todistanut maatilalla vastaavaa orjuutusmeininkiä.
Muistakaa tämä joka kerta, kun RKP, SDP, vihreät tai vasemmistoliitto nimittävät persuja ra sisteiksi joiden kanssa ei haluta tehdä yhteistyötä ja kuinka me tarvitsemme tänne nämä työntekijät. Entiset työväenpuolueet ovat muuttuneet kaksinaamaisiksi orjuuttajien puolueiksi.
Onko kukaan nähnyt koskaan vihervasemmiston olevan huolissaan ulkom työntekijöiden työoloista Suomessa? Ei, koska sitä ei ole ollut.
Maaseudun työnantaja ja ulkomailta tuotu välttämätön työvoima.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että on noin kiukkuinen kun ei miestä tuolla naamalla ole eikä tule
Kyllä kuulee että on ollu enkuntuntien sijaan tallilla hevosien kanssa touhuumassa...
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/ravit/a/677735dd-98ca-4a7c-892c-995abd636e70
Ihana ja symppis nainen.... Naiset on ihan hirveitä !!
Vierailija kirjoitti:
Niin kauheaa tankerous enklantia, että korviin sattuu ja silti naurattaa 🤣
Joo, kyllä. 🤨
Tuo nainen tarvitsee jo lääkityksen, sekaisin kuin seinäkello.
hevosen selästä kun tipahtaa ja pää tärähtää toistuvasti, niin käy näin
Ei ole. Toi tyyppi ei pitäisi tuota itselleen mitenkään pahana tai nolona asiana vaan sellasena että sanoinpa hauskasti ja se jäi elämään.