Helsingin poliisin epäillään tehneen yli sata laitonta kotietsintää
Suomi on outo poliisivaltio. Tässä maassa poliisi ei tarvitse oikeuden lupaa kotietsintään, kuten oikeusvaltioissa on tapana. Lisäksi poliisilla on oikeus kuunnella ja seurata ihmisiä ilman epäilystä rikokseen. Kun tietää Suomen poliisin vahvat yhteydet järjestäytyneeseen rikollisuuteen, ei kukaan tiedä miten tietoja käytetään.
Kommentit (63)
Ei tuo ole kovin paljon oikeastaan. Heillä on kymmeniä tehtäviä vuoron aikana. Yleensä kyllä kysytään lupa komentokeskukselta ja pitää olla perusteltu syy.
Tuossa ohjelmassahan koira löysi piilottelevan rosvon sängyn alle rakennetusta piilosta. Rouva yritti estää poliisien sisään menon.
Mukana ollut koira suunnisti suoraan rikollisen piilon luo- oli kaksi vuotta piilotellut pitkää vankeusrangaistusta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tutkinnassa on jotain mätää. Jotain mätää on poliisilaitoksessa kun työtään samalla lailla ja kaikkien tieten tehneitä poliiseja aletaankin yhtä äkkiä syyttämään yleisestä käytännöstä mitä on tutkinnassa ollut.
Ei voi yhtäkkiä alkaa syyttämään työstä jota on tehty vuosia ja kaikkien tiedossa.
Aikaisemmin noita asioita selvitteli se yksi peitepoliisi, joka tekeytyi asiakkaaksi ja asiallisesti jututti naiset ja kertoi mistä saa apua jos tarvitsee. Ymmärtääkseni hänestä kuuli kaikilta osallisilta pelkkää hyvää.
Hänen eläköidyttyään toimintatavat ovat näköjään muuttuneet siten, että nyt mennään isolla porukalla kutsumatta ilman etsintälupia ja tongitaan paikat ja laitteet. Ja ilmeisesti ainakin siinä tuomion tuoneessa tapauksessa joku naisista oli viety kamarille ja siellä suoritettu koekäyttö ilman korvausta ja lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nykyhallitus ja erityisesti ps ajaa poliiseille lisää oikeuksia. Pelottavaa.
Herätkää nyt näitä äänestävät!Minkälainen on utopiasi ilman poliiseja? Onko aseet jo hankittu jolla voit suojata itseäsi tai vaihtoehtoisesti varastaa muilta kun kerran noin paljon poliiseja inhoat fantasioitasi estämässä?
En inhoa poliiseja. Ja pääosin luotan heihin. Mutta en halua lakeja, joita kukaan ei voi valvoa. Se antaa mahdollisuuden mielivaltaan ja sellainen maailma on pahin pelkoni.
Ei mua haittaa, jos etsivät huumeita, ihan hyvä asia itse asiassa. Ei nuoriso tarvitse enempää sekoittaa päätään.
Ja tuo poliisiteeveen sarja on 9 vuotta vanha, eiköhän nykyisin ole jo kovemmat aineet ja aseet rosvoilla käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos poliisi ei kykene noudattamaan lakia, niin miksi kansalaisen pitäisi?
Suomessa myös lakien säätäjillä on ylivoimaisia esteitä lakien noudattamisen kanssa. Tämä koskee aikaa ennen lainsäädäntötyötä, sen aikana ja sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä meininkiä.
Ihan suomalaista meininkiä. Muka Suomen poliiseihin voi luottaa. Suomi on yksi korruptoituneista valtioista. 😂
Sisäministeriö kaavailee juuri lakimuutosta, jolla poliisille annettaisiin valtuudet, joista poliiseja nyt syytetään. Eli kotietsintä ILMAN RIKOSEPÄILYÄ.
Hellsinki, ei koskaan hyvää uutista🤔
No nyt ei poliisi rakastanut väkisin.
Hesan kytät.
Huumekappaa, raiskauksia jne.
Vieläkö luotat?
Vierailija kirjoitti:
Hesan kytät.
Huumekappaa, raiskauksia jne.
Vieläkö luotat?
Tämä "aarniot" vauhdissa.
Poliisi valvoo itse itseään ja silloinhan tiedetään miten homma menee ja etenee, sama kun laittaisi hiiren vartioimaan kissaa.
Muistaako kukaan vanhempaa juttua talousrikoksia tutkineesta poliisista, joka sai vinkin eläkkeellä olevalta siveyspoliisilta koskien Finlandia-talon saunaosastolla lystiä prostituoitujen kanssa pitäneistä Ilkka Kanervasta ja Sauli Niinistöstä?
Aiheesta tehtiin ajankohtaisohjelma, jossa näytettiin valokuvaa, jonka talousrikostutkija oli saanut entiseltä siveyspoliisilta. Kuvassa oli kolme henkilöä, Ilkka Kanerva, prostituoitu ja Sauli Niinistö.
Kun tämä virassa ollut poliisi alkoi itse tutkia asiaa, hän törmäsi kirjaimellisesti seinään. Työkaverit alkoivat kyräillä tutkijaa, ja eräänä aamuna työhuoneen ovi ei enää auennutkaan omilla avaimilla ja tutkija siirrettiin muistaakseni hoitamana arkistoa tms.
Yleensä ne rikkolliset saadaan kiinni tarkastuksilla ja puhelin valvonnalla, tuskin rikolliset tulevat itse ilmoittamaan poliisille rötöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tutkinnassa on jotain mätää. Jotain mätää on poliisilaitoksessa kun työtään samalla lailla ja kaikkien tieten tehneitä poliiseja aletaankin yhtä äkkiä syyttämään yleisestä käytännöstä mitä on tutkinnassa ollut.
Ei voi yhtäkkiä alkaa syyttämään työstä jota on tehty vuosia ja kaikkien tiedossa.
Oliko Aarnion tutkinnassa myös mätää?
Vähän jäi ihmetyttämään esim. se, että tuo tuomittiin jonkun kuvitteellisen huumetynnyrin perusteella josta kukaan ei tiedä missä se on tai mihin se meni. Toisaalta huomata voi että huumekauppa suorastaan räjähti käsiin suomessa kun aarnio poistettiin sitä hidastamasta. Joten kenenköhän asialla tuossa oikeastaan oltiin.
-eri
Silloin Helsingin huumepoliisin ja UB sopivat keskenään miten paljon huumeita lasketaan kaduille. Määrät pidettiin kohtuullisena ja hinnat korkeina. Poliisi auttoi järjestöä ja sai siitä rahaa. Samalla sovittiin ettei jengikiistoja ei selvitelty kaduilla. Kun tämä sopimus kaatui, saapuivat ulkomaalaiset jengit nopeasti tilalle. Tämmöinen poliisin ja rikollisten välinen järjestely on normaalia ulkomailla, poliisi kun ymmärtää etteivät he voi huumeongelmalle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Niin poliisi pyytää epäillyn ihmiskaupan uhria vastaamaan puhelimeensa, kun poliisi soittaa sihteeriopiston tms ilmoitukseen. Jos nainen vastaa itse, epäilystä ihmiskaupasta ei enää ole, mutta jos siihen vastaa Boris tai Igor, syytä epäilyyn lienee.
Jos nämä ovat laittomia tutkintakeinoja kentällä, joista joutuisin pidätysselliin, jäisin itsekin eläkkeelle.
Et siis ymmärtänyt lainkaan mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa, jos etsivät huumeita, ihan hyvä asia itse asiassa. Ei nuoriso tarvitse enempää sekoittaa päätään.
Ja tuo poliisiteeveen sarja on 9 vuotta vanha, eiköhän nykyisin ole jo kovemmat aineet ja aseet rosvoilla käytössä.
Sua ei varmaan myöskään haittaa, että he myyvät huumeita?
Meille on tehty kotietsintä syystä että eräs narkomaanimies väitti lapseni myyvän pillereitä. Lapseni oli tuolloin 14 v. Ei myynyt tietenkään pillereitä vaan tuota aikuista miestä harmitti se että lapseni isä oli sanonut hänelle mielestänsä ikävästi. Isä oli vain sanonut että ei tarvitse olla lapsen kanssa missään tekemisissä,että hommaa oman ikäistäsi seuraa. Tiesin kyllä että etsintä on laiton, mutta koska myös tiesin ettei mitään pillerikauppaa tietenkään ole niin sanoin että tervetuloa vain, arvelin pääseväni helpoimmalla. Myös laiton laite etsintä tehtiin. Mitään todisteita tällä miehellä ei ollut, eikä voinutkaan olla, joten ihmettelen mistä syystä tullaan alaikäisen lapsen kotiin kotietsimään joutavia.. tuosta on jo yli 10v että osattiin sitä silloinkin.
Jos poliisi saisi itse päättää millaiset oikeudet ne tarvitsevat niin judge dred oikeudet voisivat nippa nappa riittää.