Kun buumerit väittää että ne keinui lapsena niin lujaa että toisinaan keinu meni ympäri ylätangon yli
Kommentit (21)
Itsekin tein noin, olen syntynyt kasarilla. Se ketju meni sitten rullalle ylhäältä. Salaisuus on ollut kova vauhti, rengaskeinu ja lyhyet ketjut.
Boomeri on 75v+. 48v tyyppien lapsuudessa joillakin oli tapana keinua rajusti. Itse en viitsinyt, mutta kerran keinurengas meni alhaalla ympäri itsekseen. Pää laahasi maata. Onneksi ei vauhdissa.
Kyläkeinulla ainakin voi, sen olen nähnyt. Ja miksipä ei muullakin. Pitää olla tarpeeksi vauhtia vaan.
Tuota tapahtui useinkin. Itse en kyllä uskaltanut vaikka olinkin yleensä aika rohkea tyttö.
Boomerit tuskin. GenX kyllä.
Oon menny ympäri montakin kertaa ja ei, ekalla kerralla en pysynyt keinussa. Kyllä sattui, vieläkin on jälki naamassa.
Kasarilapsena voin todistaa, että se oli ainakin rengaskeinulla mahdollista. Silloin lapsia ei vielä ylisuojeltu kaikelta eikä silloin ollut myöskään mitään pehmomattoja keinujen alla.
En ole edes buumeri ja tosiaankin on ylätangon ympäri menty keinuissa!
Boomerit kai harvemmin enää kokoontuivat kyläkeinulle kalliolle tanssimaan polkkaa ja hurjastelemaan puukeinua ympäri.
Olen 80.
Olen boomerin lapsi ja 1970-luvulla tuli tuota harrastettua. Varmaan vielä kasarillakin.
Vierailija kirjoitti:
Boomeri on 75v+. 48v tyyppien lapsuudessa joillakin oli tapana keinua rajusti. Itse en viitsinyt, mutta kerran keinurengas meni alhaalla ympäri itsekseen. Pää laahasi maata. Onneksi ei vauhdissa.
Höpsis. Boomerit on syntyneet välillä 1946 - 1964.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tein noin, olen syntynyt kasarilla. Se ketju meni sitten rullalle ylhäältä. Salaisuus on ollut kova vauhti, rengaskeinu ja lyhyet ketjut.
Höpö höpö
Tavallinen keinu (ketjut): Ketjukäyttöisellä keinulla ympäri meneminen on lähes mahdotonta omin voimin, koska ketjut menevät löysiksi, kun keinu saavuttaa korkean kohdan. Myyttienmurtajat (Mythbusters) testasivat tätä ja totesivat, että tavallisen keinun ketjuilla 360 asteen kierto on käytännössä mahdotonta ilman erikoisjärjestelyj
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Tavallinen keinu (ketjut): Ketjukäyttöisellä keinulla ympäri meneminen on lähes mahdotonta omin voimin, koska ketjut menevät löysiksi, kun keinu saavuttaa korkean kohdan. Myyttienmurtajat (Mythbusters) testasivat tätä ja totesivat, että tavallisen keinun ketjuilla 360 asteen kierto on käytännössä mahdotonta ilman erikoisjärjestelyj
Niin. Olen testannut tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Boomerit on syntyneet välillä 1946 - 1964.
Suomalaiset suuret ikäluokat 1945 -1950. Toki olemme niin kansainälusiä, boomerit siis on ihan eri asia kuin suuret ikäluokat.
1945 syntyneenä kyllä pidän 1964 ihan eri sukupolvena jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Kyllä se rengaskeinu ympäri menee. Samoin isommat lapset pyöräytti ketjut yläparteen ympäri että keinun sai korkeammalle että jalat laahaa maahan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Aivan sama mitä joku sanoo, koska olen nähnyt omin silmin monta kertaa tuota tapahtuvan. Meillä oli Joensuussa leikkipuistossa (Rantakadulla) jopa kilpailuja kesäiltoina siitä, kuka uskaltaa keinua noin. Aina oli joukossa niitä, jotka uskalsivat. Minä en rohjennut ja aluksi pelkäsin vähän muidenkin puolesta.
Oon syntynyt 80-luvulla ja mennyt keinulla ympäri varmaan kymmeniä kertoja. Piti vaan ottaa tarpeeksi vauhtia. Ennen keinuissa oli narut tai metalliketjut, eikä niitä tönkköjä kumisuojapötköjä suojaamassa ettei sormet litisty. Oli ihan helppo tavallisella keinulla mennä ympäri.
Ei voi pitää paikkansa ja mikä on buumeri?