Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei enää stressaa kurjuus tai töiden menettäminen tai viranomaisten uhkailut enää yhtään?

Vierailija
11.03.2026 |

Stressiä on jatkunut jo sen verran pitkään, etten jaksa enää edes reagoida siihen muutoin kuin huumorilla.

Ihan sama vaikka jokaikinen tukieuro leikattaisiin pois ja yrittäisivät vaatia suolakaivoksiin ilmaiseksi.

On vapauttavaa tietää ettei viranomainen silti voi estää sinua esim. päättämästä omia päiviäsi täysin silloin kuin se sinulle itse sopii jos elinolot menevät liian elinkelvottomaksi.

Minulle on ihan yhdentekevää mitä lisäleikkauksia tai kurjuutta sieltä on tiedossa muille kuin eliitille. En enää menetä sen takia yöuniani vaan nautin oman elämäni viitekehyksissä elämästä sen verran kuin pystyn mm. luonnosta, kotiruuasta ja kirjoista nauttimalla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,  en jaksa enää välittää. Leikatkoot vaikka ruokarahat 10 euroon. Käyn sitten diakonissalaitoksella, leipäjonossa tai syön pokkana keskellä kaupan käytävää ja sanon vartijalle että ota kiinni, enkä tee minkäänlaista vastarintaa.

Ironisinta tässä on se, että olen korkeakoulutettu (tuta-inssi) jonka kouluttaminen maksoi yhteiskunnalle kymmeniä tuhansia euroja ja panostus valuu täysin hukkaan.

Vierailija
2/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina voi miettiä rationaalisesti. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua Suomessa jos vaikka sinut yritettäisiin väkisin syöstä nälkäkuolemaan? 

Sen kun viet kaupasta ruokaa. Seitsemän sakon jälkeen "joudut" vankilaan jossa saat 4 ateriaa päivässä, kuntosalin, kirjoja, katon pään päälle ilman vuokraa, saat jopa tehdä töitä kiven sisällä ja ansaita 900 euroa kuussa ja kaikki rahat ovat sinun kun vapaudut ellet tuhlaa niitä kanttiinin tupakkaan.

Ei valtiolla lopulta ole mitään vipuvartta saada sinua heittämään lusikkaa täysin nurkkaan. Todennäköisyydet ovat sinun puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos perusturva turvattu niin ei siinä nyt mikään pelota koskaan.

Vierailija
4/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on viimesijaisena turvaverkkona vankila. etenkin nuo uudemmat vankilat ovat palveluiltaan ja varustelutasoltaan parempia kuin 3 tähden hotellit sekä siistejä. pääsee myös vaikka samana päivänä lääkäriin ja saa 4x lämmintä ateriaa jokaikinen päivä ilmaiseksi.

Vierailija
5/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee. Kohta pärjää ulkonakin ilman tukiakin. Työnteon pitäisi olla kannattavaa. Toisin kuin nyt on. Tämä on lakko.

Vierailija
6/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee. Kohta pärjää ulkonakin ilman tukiakin. Työnteon pitäisi olla kannattavaa. Toisin kuin nyt on. Tämä on lakko.

Ensin pitäisi OLLA niitä työpaikkoja, jotta niissä työskenteleminen voisi olla "kannattavaa".

Vierailija
7/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

50 prosentin leikkaus ei tule muuttamaan yhtään mitään kohdallani.

Vierailija
8/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää viimeiseen pariin vuoteen välittänyt yhteiskunnallisista asioista enää yhtään. Olen kyllä tietoinen miksi kaikki on niin huonosti, mutta en enää välitä. Elelen vaan työttömänä, nautin pikkuasioista ja harjoitan survivalismia. Olen myös yhteiskunnalle inhottava henkilö, koska en käytä päihteitä ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Yhteiskunta ei siis pääse minusta lähiaikoina eroon. En ole kiinnostunut orjuudesta. 

Vierailija
9/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole kukaan viranomainen uhkaillut.

Vierailija
10/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 1,5 vuotta työttömyyttä. Asun ennemmin vaikka veneen alla kuin menen töihin enää koskaan. Takana neljä tutkintoa yhteiskunnan kustantamana ja ah, niin turhaan.  

N54

Vierailija
11/11 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stressaa ei. Sama se vaikka persut kriminalisoisivat työttömyyden. Paremmat olot on vankilassa. Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi jos ei tarvitse muuta rikosta tehdä kuin työttömänä olon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan