Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi ei tee mitään Kangasalla ihmisten kimppuun käyville koirille, mutta muistuttaa ettei kirvestä saa kantaa mukana. 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
11.03.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6d2df21-5f8d-4d05-8471-658753607ca9

Itsekin olen joutunut koiran hyökkäyksen kohteesti ja sain useita vammoja. Yllätys oli että poliisi ei ole tällaisista kiinnostunut ja koiran omistajalle ei tule seurauksia.

Mitä mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on monen koiran herkku! 

Lisäksi hiuslakkaa tai spraymaalia saa kantaa mukanaan, ne tehoavat yhtä hyvin kuin kirves. 

Vierailija
22/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä poliisi voisi tilanteessa tehdä? Meillä lemmikit nauttivat lain sallimaa suojaa eli ei niitä  voi eliminoida, vaikka omistaja on välinpitämätön. Tarvitaan muutos lakiin ennen kuin voidaan ohittaa nykyinen protokolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on oikeassa kirvestä ei saa kuljettaa mukana. Jos joku irtokoira hyökkää ja soitat poliisin onko koira vielä paikalla kun poliisi tulee ? Kantakoot ennemmin köyttä jossa on solmu mukana, saa koiran kiinni ja se on paikalla vielä kun poliisi tulee 

koiran kaulaan köysi missä on hirttosolmu 

Koirat on niin Perseestä.

Suurin osa koirista on ihan ok, et sinä edes huomaa kun me mennään koirani kanssa ohi, sitä kiinnostaa hajut ei ihmiset, ei pitäisi ketään häiritä kun kuono maassa kulkee 

Onhan se ihan eri asia, sinun koirasi on asiallisesti käyttäytyvä, ei juokse vapaana eikä hyökkää kenenkään kimppuun. Ei ole ongelmaa.

Mutta koiran päälle on yrittänyt irtokoira, siksi kannan mukana turvasuihketta, jäävät hämmentyneenä seisomaan kun mentholit saa silmille 

Vierailija
24/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi saa kyllä haistaa pitkän vi tun siinä kohtaa kun ei tee itse velvollisuuttansa ihmisten hengen sekä terveyden suojelemiseksi.

Toivottavasti vaarallinen koira ja omistajansa hakataan puolen kilon palasiksi samaan kasaan.

Vierailija
25/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä poliisin pitäisi tehdä?

Ensin tutkitaan, sitten hutkitaan.

Vierailija
26/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:n kimppuun hyökänneelle koiralle kävi?

Vierailija
27/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä poliisin pitäisi tehdä?

Ensin tutkitaan, sitten hutkitaan.

Jos ei poliisi suojele niin kyllä ihmisellä on silloin oikeus suojella itse itseänsä tarvittavin keinoin.

Vierailija
28/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä tulisi olla oikeus omistaa ja kantaa asetta aina ulkona liikkuessa koirien ja koiraihmisten varalle. Nämä kohtaamiset ovat lähes aina vaarallisia. Koirat eivät kuulu ihmisasutusten alueille. 

Vierailija
29/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nauramista asiassa on?

Vierailija
30/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin keinot on vähissä. Lakia pitäisi muuttaa niin, että jos omistaja ei kykene eläimistään vastuuta kantamaan eli pitämään niitä omalla tontillaan, niin koirat pian pois yhteiskunnan toimesta. Niille etsitään osaava ja vastuuntuntoinen koti tai ne lopetetaan. Vaihtoehdon ei pitäisi olla tämä, että koirat juoksentelevat vapaana hyökkäilemässä toisten kimppuun, kun omistaja ei vaivaudu tekemään asialle mitään.

Vierailija
31/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tämä ja huomaatte, että tässäKIN asiassa ovat Suomessa päässeet valtaan suomalaisille vahingolliset tahot. Tilanne on mennyt viimeisen kymmenen vuoden aikana siihen, että toinen toistaan vaarallisemmat, hyökkäämään ja tapp amaan jalostetut koirarodut ovat erittäin yleisiä, eikä ihmisillä ole keinoja suojautua hyökkäyksiltä.  

Siinä missä kaikki koirat rodusta riippumatta voivat temmeltää Suomessa vapaasti lain sallimissa rajoissa, monessa muussa maassa on tiukempaa.

Esimerkiksi Tanskassa ja Norjassa on pitkä lista kiellettyjä rotuja.

Norjassa kiellettyjä koiria ovat pitbullterrierit, amerikanstaffordshirenterrierit, tosa inut, dogo argentinot, fila brasileirot ja tšekkoslovakiansusikoirat, kerrotaan muun muassa ulkoministeriön Suomi ulkomailla -sivuilla ja Norjan matkailusivustolla.

Erilaisia hyökkäämään ja puolustamaan koulutettuja koiria ei voi viedä Norjaan edes lomamatkalle. Sääntö koskee myös kauttakulkua Norjan kautta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-koirarodut-on-kielletty-moniss…

Vierailija
32/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin keinot on vähissä. Lakia pitäisi muuttaa niin, että jos omistaja ei kykene eläimistään vastuuta kantamaan eli pitämään niitä omalla tontillaan, niin koirat pian pois yhteiskunnan toimesta. Niille etsitään osaava ja vastuuntuntoinen koti tai ne lopetetaan. Vaihtoehdon ei pitäisi olla tämä, että koirat juoksentelevat vapaana hyökkäilemässä toisten kimppuun, kun omistaja ei vaivaudu tekemään asialle mitään.

Ainakin ennen laki on sallinut koiran lopettamisen. Vaarallinen rotu, jota ei ole koulutettu kunnolla (ja on siis osoittanut olevansa vaaraksi), ei kuulu mihinkään välittävään kotiin vaan lopetettavaksi. 

Vierailija
33/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, onneksi on tuolla Kuhmalahden korvessa, eikä lähellä meitä Tampereen rajalla asuvia, poliisille hopi hopi tehkää jotain.

Vierailija
34/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku mentholsuihke ajaisi asian muutenkin paremmin. Onhan se kiva voimafantasia, että jos joku irtokoira hyökkää niin minä sitä koulutan kirveellä, mutta harva normaali ihminen oikeasti on valmis lyömään koiraa tai muutakaan elävää olentoa kirveellä. Saati sitten, että tarvittaessa ylipäätään osuisi siihen kunnolla. 

Vierailija
35/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mentholsuihke, mutta joskus tilanteet tulevat niin nopeasti, ettei siinä ehdi ottaa sumutetta taskusta, suunnata ja painaa. Onneksi kerran tällaisessa tilanteessa mun koiralla oli leveä nahkapanta kaulassa, johon iso molossi hampaansa upotti. Kylä siinä tuli ihan selkärankareaktiona potkia, hakata, mitä vaan, että saa sen koiran irti. Tietenkin myöhemmin koiran omistaja alko uhkailemaan, kun olin hänen koiraansa potkinut. Paikallinen laitapuolenkulkija, onneksi muutti sittemmin pois. Paljon näkee noita voimarotujen edustajia henkilöillä, joilla ei ole mitään edellytyksiä sellaista pitää. Oikeissa käsissä nekin ovat mukavia koiria, väärissä vaarallisia. 

Vierailija
36/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesismaila? Harkkoihin tässä just olin menossa.

Vierailija
37/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mentholsuihke, mutta joskus tilanteet tulevat niin nopeasti, ettei siinä ehdi ottaa sumutetta taskusta, suunnata ja painaa. Onneksi kerran tällaisessa tilanteessa mun koiralla oli leveä nahkapanta kaulassa, johon iso molossi hampaansa upotti. Kylä siinä tuli ihan selkärankareaktiona potkia, hakata, mitä vaan, että saa sen koiran irti. Tietenkin myöhemmin koiran omistaja alko uhkailemaan, kun olin hänen koiraansa potkinut. Paikallinen laitapuolenkulkija, onneksi muutti sittemmin pois. Paljon näkee noita voimarotujen edustajia henkilöillä, joilla ei ole mitään edellytyksiä sellaista pitää. Oikeissa käsissä nekin ovat mukavia koiria, väärissä vaarallisia. 

Miksi ne on aina weeteet ja elämänkallut, jotka noita taistelukoiria pitää?

Vierailija
38/38 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukkoa saa kantaa mukana kiehisten tekemiseksi, jos on menossa paistamaan nuotiolle makkaraa.

Voisiko pahaksi tiedetylle koiralle antaa syötävää. Ongelma ratkaistu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi