Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postilähetykset: miten pystytte olemaan kotona 4 h keskellä päivää

Vierailija
11.03.2026 |

Eihän sen pitäisi olla normaalille ihmiselle mahdollista. Minä olen lasten kanssa kotona, joten onnistuu. Mutta ihmettelen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Postin kanssa pystyi sopimaan illalla tuonnin, eli 17-21 

Vierailija
22/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ratkaista niin kuin meillä rivarissa muutaman asunnon päässä asuva eläkeläinen teki, kun hänelle soitettiin ovelta, että ovat pakettia tuomassa. Ohjasi sen meidän ovelle, kun tiesi että teen etätöitä (vain kuukauden ensimmäisenä maanantaina toimistolla reilun 100 km päässä), joten paketintuoja soitti mun ovikelloa ja naapuri siellä puhelimessa selitti, että mulle voi sen paketin jättää. Eri ihmiset keksii erilaisia ratkaisuita eivätkä jää ihmettelemään, että miten toisilla asiat onnistuu, mutta itsellä ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuohan voi sopia sellaiselle ajalle, että on kotona silloin? Minä sovin etätyöpäiville, vapaapäiville, jne"

No esimerkiksi viikonlopulle usein ei voi sopia.

Vierailija
24/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aikaista aamuvuoroa ja työpäivä on jo päättynyt. Tässä sitä nyt loppupäivä lorvitaan kotona. Helposti voisin vastaanottaa paketteja.

Vierailija
25/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kotona koko ajan😄

Vierailija
26/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku asioi Postin kanssa.

Vierailija
27/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työhuone kotona. Olen siis ap:n mielestä epänormaali ihminen.

Vierailija
28/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetyksen voi myös ottaa vastaan työpaikallaan. 

Joo, tilataan talvirenkaat toimitettuna ovelle, siihen sairaalan A3-sisäänkäynnin eteen. Eiku...

Vierailija
29/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ratkaista niin kuin meillä rivarissa muutaman asunnon päässä asuva eläkeläinen teki, kun hänelle soitettiin ovelta, että ovat pakettia tuomassa. Ohjasi sen meidän ovelle, kun tiesi että teen etätöitä (vain kuukauden ensimmäisenä maanantaina toimistolla reilun 100 km päässä), joten paketintuoja soitti mun ovikelloa ja naapuri siellä puhelimessa selitti, että mulle voi sen paketin jättää. Eri ihmiset keksii erilaisia ratkaisuita eivätkä jää ihmettelemään, että miten toisilla asiat onnistuu, mutta itsellä ei. 

Eipä tämä aina onnistu. Kuljettaja on omassakin tapauksessa sanonut, että ei voi jättää kenellekään muulle, eikä mikään puhelinkeskustelu ole riittävä peruste vaihtaa toimituspaikkaa noin lennosta.

Vierailija
30/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kuljetusyhtiön kanssa sinä asioit?

Vierailija
31/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla kotona? Postilähetys viedään noudettavaksi lähimpään postiin, jos sitä ei saada toimitetuksi vastaanottajalle. Itse olen kotona etätöissä, mutta kerrostalon alaovi on lukossa. Kun lähetyksen toimittaja ei päässyt rappuun, hän vei paketin postiin, josta kävin sen sitten noutamassa. Ikean tms. lähetyksistä ilmoitetaan tarkka aika ja soitetaan tarvittaessa.

Vierailija
32/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Postin kanssa pystyi sopimaan illalla tuonnin, eli 17-21 

ja klo 21:05 napsahtaa viesti, että toimitus on viivästynyt ja yritetään seuraavana päivänä uudelleen.

Vierailija
33/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen suurimman osan työstäni etänä, käyn kerran viikossa toimistolla. Puoliso tekee vuorotyötä. Nytkin ollaan molemmat kotona, puoliso nukkuu yövuorojen välissä, minä olen ruokatauolla etätöistäni. (joku kaavoihin kangistunut voisi nyt väittää, että miten olen nyt ruokatauolla, kun Suomessa perinteisesti työlounas syödään klo 11) 

Hei ei täällä voi olla miten vaan.

Vierailija
34/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kuljetusyhtiön kanssa sinä asioit?

Kotimaassa Matkahuollon.

Vierailija
35/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin ihmisen etätyössä olen.

Vierailija
36/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä. 

Vierailija
37/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille voi jättää paketin kuistille.

Josta walde, leiffi tai tino sen sit korjaa talteen. . . .

Vierailija
38/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on normaalille ihmiselle ihan mahdollista. Epänormaalimpaa on ihmetellä päivänselvää asiaa. Lisäksi postipaketin vastaanottoajankohdan voi itse valita: varhain aamulla, päivällä, tai illalla. Nykyään hyvin monilla ihmisillä on etätyö, tai etäopiskelut ammattikorkeakoulussa, joka mahdollistaa työnteon samalla, kun odottaa pakettia saapuvaksi.

Joka paikassa noita ei voi sopia, että mihin aikaan tuodaan. Esimerkiksi meillä maaseudulla ilmoittavat mihin aikaan suurinpiirtein ovat tulossa, ja jos se ei käy, niin vievät asiamiespostiin.

Ellei sitten pakettia voi luvan kanssa jättää ovelle / sovittuun paikkaan. Meillä esimerkiksi sanon aina että saunan ovelle voi jättää (ei näy tielle). Tosin olen lähes aina kotona, eli ihan olen itse vastaanottamassa. 

Vierailija
39/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyksissä vaihtoehtoja eri päiville ilta tai aamu. Monet paketit, riippuen sisällöstä, otan hiljaisella lähetyksellä, jättö oven taakse vaikka olisin kotona. 

Vierailija
40/64 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa varmaan on taloudenhoitajat ja kotirouvat mutta eihän täällä köyhässä Suomessa sellaisiin ylellisyyksiin ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä