Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tällaiselle perheelle tapahtuu?

Vierailija
04.05.2007 |

Jossa naiset tekevät ruoan, siivoavat, pesevät pyykin ym. Ovat kodin hengettäriä. Mies sitten saa juosta joka ilta harrastuksissaan ym menoissa ja viikonloppuisin myös. Nainen antaa aina kaikista omista jutuistaan myöten ja luopuu itselleen tärkeistä asioista vain miehen hyväksi.

Mitä sitten kun tulee lapsi? Osallistuuko mies sittenkään ja miten äiti jaksaa hoitaa lapset, kodin ja myöhemmin vielä työnkin? Katkeroituuko äiti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä en vielä ole, mutta sekin on kohta edessä. Tottui liian hyvälle, kun opiskeli pitkään töiden ohella. Tein tällöin tietysti suurimman osan kotihommista (todellakin suurimman osan), mutta enpä osannut kuvitella että siitä tulee pysyvä järjestely. Eipä ole keskustelut juurikaan auttaneet. Kyllä vähän katkeralta tuntuu. Ja en kyllä tod. ole mikään tossu.

Vierailija
2/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttelee vain et kalsarit ja sukat on kohta loppu. Ja et ompas paljon tiskiä pöydällä, mut ei voi itse laittaa niitä koneeseen!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, ettei minulla ole muuta virkaa ja tehtävää tässä elämässä kuin passata ja pyykätä. Veikkaan, että kun saan lapset maailmalle, minulle tulee iso kriisi kun huomaan tuhlanneeni elämäni.

Vierailija
4/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle, että saa huolehtia niistä täysin itse, kunnes pääsette perheessä oikeudenmukaisempaan työnjakoon.

Vierailija:

Huomauttelee vain et kalsarit ja sukat on kohta loppu. Ja et ompas paljon tiskiä pöydällä, mut ei voi itse laittaa niitä koneeseen!

AP

Vierailija
5/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies etukäteen sanoisi, että " kyllä sitten lopetan harrastukset ja lasikottelun kun lapsi tulee" niin älkää ikinä uskoko ellei muuta pysyvästi tapojaan jo hyvissä ajoin ennen lapsen yrittämistäkään.

Mies ei tuosta muutu kun huomaa että nainen tekee kaiken. Lopulta naiselle tulee burn out ja mies löytää toisen passaamaan. Jotkut naiset vain alistuvat ja jaksavat passata, ottavat sen tavallaan elämäntyökseen, palvella miestä ja perhettä. Kaikki ei siihen pysty.

Vierailija
6/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

AP

Eihän tuossa ole kyse mistään parisuhteesta, vaan täysihoitolasta, jota ap miehelleen pyörittää...

Vierailija
7/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jossa naiset tekevät ruoan, siivoavat, pesevät pyykin ym. Ovat kodin hengettäriä. Mies sitten saa juosta joka ilta harrastuksissaan ym menoissa ja viikonloppuisin myös. Nainen antaa aina kaikista omista jutuistaan myöten ja luopuu itselleen tärkeistä asioista vain miehen hyväksi.

Mitä sitten kun tulee lapsi? Osallistuuko mies sittenkään ja miten äiti jaksaa hoitaa lapset, kodin ja myöhemmin vielä työnkin? Katkeroituuko äiti?

Mutta se on äiti joka käy joka ilta harrastuksissaan ;) Katkeroituuko mies?

Mä en ymmärrä sellaista ajattelua, vaan meillä sovitaan menoista ja tuloista yhdessä ja suoraan puhuen joten mitään katkeroittavaa ei jää.. Jos nainen luopuu kaikesta omastaan miehen menojen takia niin hän on tossun alla ja mies liian dominoiva.

Vierailija
8/8 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia nyt 2, mies vähentänyt harrastuksiaan selkeästi. Ei aika riitä ja haluaa viettää aikaa myös perheen kanssa. Osallistuu kotitöihin minkä ehtii, minä (mammalomalla) teen kyllä mielelläni päivän aikana niin paljon kuin ennätän. Viikonlopuille ja illoille jää lähinnä keittiön raivausta ja pyykkien käärimistä, niihin mies osallistuu.

Kun olin lasten välissä töissä, niin kotityöt jaettiin tasan.

Äiti ei ole ainakaan vielä katkeroitunut, vaikka onkin joustanut ja luopunut paljosta.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän