¤ Kesäkuun pallerot ¤ Viikonloppuun ¤
Teen meille uuden pinon viikonloppua varten.. alkaa oleen mittaa vanhalla!
Kommentit (9)
Onpa kurja Mani jos raskausmyrkytys iskee. Mulla on myös aikalailla turvotusta ja sitten käsiä ja jalkopohjia kutittaa aina välillä. Iltaisin enemmän. Mietinkin että kuinka paljon niitä kutittaa jos on kyse siitä hepatoosista? Olen ymmärtänyt että kutina olisi sitten sietämätöntä,eikä tälläista pientä ja vaihtelevaa? Onko jollakin tietoa? Ajattelin kyllä että jos pahenee niin soitan sitten vaikka äippäpolille tai jos ei pahene viikonlopun aikana niin maanantaina neuvolaan.
Muutenkin olo on jotenkin outo. Viime yönä iski yhtäkkikä kamala ripuli ja tänään on astunut kuvioon närästyskin. Niin se vaan näköjään taas menee, että vika kuukausi on oman olon puolesta ankea.
Ihanaa Mani,että sulla on mies viikonlopun kotona. Meillä taas mies menee huomenna ja lauantaina töihin kun on joku kamala kiire ja muita ongelmia siellä =(. No kait tämä aika taas jotenkin kuluu, esikoinen vaan kun vieläki vähän kipeenä niin kaipaa sitä toista aikuista auttamaan arkiaskareissa.
Mutta nyt huomaankin että olenpa negatiivinen, että poistun areenalta etten lannista muiden viikonlopunodotusta.
Iiran
Nää kelit on kyllä suoraan sanottuna hanurista. Räntää tulee ja vettä ja ties mitä mönjää taivaalta. On siinä sitten kiva kehittää esikolle ohjelmaa varsinkin kun lähileikkarilla ei ole ristin sielua ainakaan tällasilla keleillä. Alkaa itseäkin tylsistyttää!! No, lähdettiin sitten sellaseen Mannerheimin Lastensuojeluliiton perhekahvilaan, jossa voi hengata joka päivä 9-14. Ekaa kertaa oltiin ja ihan mukavaa oli. Esikoinen viihtyi. Sitten vähän lepäilyä ja nyt esikko nukkuu päiväunia taas täysin käsittämättömän rytmin mukaan.
Hohhoijakkaa, vähän vaan hirvittää, mitä tekemistä mä keksin sitten kun tulee nyytti, eikä päästä yhtä näppärästi kaupungille yms. Mä oon vähän sellanen kyläluuta, että äksöniä pitäis olla. Tässä meidän naapurustossa on pari äitiä kotona, mutta ei niitä tossa pihassa juuri aamulla näy, eikä mua juurikaan kiinnosta kyllä niiden seurakaan, kun ei oikein ole mitään yhteistä. Parempi tietty, että on edes joku juttukaveri ja lapsellekin leikkikaveri kuin olla kahdestaan lapsen kanssa. Lähileikkarilla käy sitten 1-2 krt viikossa sellanen parempi kaveri kahden lapsensa kanssa ja yks toinen äiti joiden kanssa on mukavaa hengailla. No, ehkä tähän taas kohta tottuu. Kesäkin on tulossa ja kärpäset, tosin sammakkomies ennusti joskus keväällä Iltiksessä, että vasta elokuulla on lämmintä ja hellettä. Saas nähä, toivottavasti vähän aikaisemmin jo!
GALLUPPIA: Onkos muuten millanen raskausarpisaldo porukoilla? Mulle on näemmä alavatsalle ilmaantunut ikävää sinipunaista juovaa. En tiedä, ovatko nuo edellisestä raskaudesta vai ihan tuoreita. EI kivaa kuiteskaan. Olen rasvannu aina suihkun jälkeen Natusanin Baby-öljyllä. Mitäs muut käytätte?
Hiljainen päivä myös linjoilla, onko joku jo synnärillä? Reipasta viikonloppua kaikille, taidan mennä lukemaan lehteä soffalle. Moro!
Uula rv 35 + 3
toivotaan, että kyseessä ei ole raskausmyrkytys. Ainakin helpompaa tunnistaa oireita, jos sulla on aiemmin jo ollut sellanen.
Mulla ei onneksi ole ollut raskausmyrkytysoireita. Esikoisen kanssa turvotus iski vasta synnytyksen jälkeen. Mies toi sairaalaan kotiutumiskengiksi terveyssandaalit, kun ei ollut nilkkoja ollenkaan ;-P
Täällä kaikki alkaa olemaan valmiina, enää vauva puuttuu. Eilen mies ja appiukko tyhjensivät vesisängyn ja veivät kellariin odottelemaan vauvattomia aikoja. Sitten iltapäivällä tuli uusi runkopatjaparisänky. Kyllä se tuntuu kovalta vesisängyn jälkeen, mutta on paljon helpompi kääntää kylkeä n 37 kertaa yössä ja nousta yövessaan kuin lilluvasta vesisängystä.
Koottiin kanssa vauvan pinnis, mutta tietenkin siitä puuttui pari mutteria. No, täytyy käydä rautakaupassa.
Kaikki esikoisen vauvavaatteet, kantoliinat, peti- ja liinavaatteet pesin viimeviikolla ja järjestelin vauvan kaappiin.
Tuossa viikko sitten hermoilin tuota tulevaa synnytystä ja sitten maanantaina lääkärineuvolassa kun kerroin vauvan koko huolistani ja kyselin synnytyssairaalan vaihtoa, niin se oli sillä selvä. Kutsuvat minut sitten naistenklinikalle mittailuihin eli ns synnytystapa-arvioon. Ei enää huoleta.
Tässä varmaan tärkeimmät tällä erää, yritetään olla jakaantumatta vielä ainakin pari viikkoa!
anja rv 36 + tulevaisobroidi 2v8kk
yläpaine alkaa nouseen mulla.. sain vkl ja alkuviikoks käytöön ton neuvolan mittarin jos nousee ja muita oireita tulee niin sit suoraan Taysiin. Vauva liikkui ihan hyvin ja sykkeet meni hieman laidasta laitaan.. ens viikolla ultraan.
Maanantaina uudestaan neuvolaan.
Täti oli hieman huolissaan kun näyttäis siltä että sf-mitta ei kasva.. onneks siis toi ultrakin on niin tarkastetaan vauvan kasvu samalla..
Olisko näillä viikoilla muka mahdollista että maha jo alkais laskettaan?
Sf siis oli rv 32+4 ja nyt 35+1 sen 30cm.
No lepoon mut määräs ja onneks mies siis kotona..
josko sais pojat isovanhemmille hoitoon vielä illaks niin sais vaan olla..
mani ja purri rv 35+2
Moi,
toivottavasti [b]-mani-[/b] sulla ei nyt kuitenkaan tällä kertaa iskis raskausmyrkytys! Täällä supparit on vähentyneet... Toisaalta tietty hyvä, mutta toisaalta alkaa ajatteleen, että yli taidetaan mennä sit kohisten! Eikös monilla käy just niin, että ensin pidätellään supistuksia ja sit niitä ei loppuaikana enää tuu millään, että synnytys käynnistyisi? Oon käynyt parilla pitemmällä kävelylenkillä niin, että kahdesti oon vaan molemmilla reissuilla joutunu pysähtymään supistusten tuskissa. Aika hyvin! Toivottavasti saan nyt sit kuntoa vähän kohenemaan!
Mun vanhemmat tuli tänne pariksi viikoksi. Isä tietty auttaa miestä raksalla ja äiti on laittamassa ruokaa ja siivoamassa kämppää :-). Mua vaan vähän ärsyttää tossa äidissä se kun se tosiaankin hoitaa vaan kotia eikä lasta... Esikoinen ei paljon saa mummulta huomiota kun toinen kulkee koko ajan luutu kädessä... Noinhan sitä ennenmuinoin lapset " hoidettiin" . Mä itse tykkään antaa vähän enemmän aikaa ja huomiota lapselleni. Kotityöt kyllä odottaa!
Eipäs tässä tällä erää muuta. Kaverilla on la parin viikon päästä ja sitä nyt aletaan jännäileen, että milloin syntyy.
Hyvää viikonlopun jatkoa siskot!
-satu rv35 tasan =)
aloin tuossa mietiskellä tuota vauvan laskeutumista. En yhtään muista milloin / millä viikoilla aikaisemmat ovat laskeutuneet. Tänään yksi puolituttu sanoi kun nähtiin, että sä taidat synnyttää kohta et maha näyttää laskeutuneen. Ja kuitenkin mulla on vielä 6 viikkoa laskettuun aikaan.. Jäin sit miettimään tota laskeutumista, kun tän vauvelin pitäis olla perätilassa: voiko perätila vauva laskeutua?? Vai onko kenties vaan vetänyt jalat koukkuun tms.? Mitään selkeää kääntymistä en ole huomannut, ja liikkeet tuntuu edelleen tuolla alhaalla. Jos jollain kokemusta perätilasta, niin luen mielelläni :)
Sitten toiseen huomioon. Kelan sivuilla surffatessani huomasin et mun äippäloman pitäis alkaakin jo ens torstaina - mut mä tein sopparin sillai et mulla on torstai vielä työpäivä.. Jossain vaiheessa siellä laskiessani olin muka saanut äippäloman alkamispäiväksi ens perjantain ja sen mukaan sit työnantajan kans puhuttiin et tehdään sopimus siihen asti (mahdollisuus toki palata töihin sit kun sille tuntuu samaan paikkaan, mutta saa nyt nähdä..). No, sehän tarkoittaa varmaan vaan et maksavat mulle minimin siltä eka päivältä. Ens viikolla vien vasta palkkalaskelman, kun paikallisessa kelassa sanottiin että odotetaan noi huhtikuun palkat ennen ku vien 6 kk laskelmat. Mietin et pitäiskö soittaa vielä liittoon ja varmistaa toi lomarahan suuruus, kun maksavat mulle kesäloman..
Toivottavasti -mani-lla ei nyt myrkytys iske päälle. Itsekin pelkäsin sitä n. kk sitten kun pissassa oli valkuaista. Ei nyt ainakaan mitään merkkejä, paineet ja kaikki ok.
Nyt pesemään likat, että päästään yöpuulle.
-Sykkis 34+1 - hui kun aika meneekin nopsaan, ens kuu on tosiaan meidän....
Taitavat kaikki kesämasut nauttia kerrankin kauniista säästä ja ulkoilusta ja mikäpä siinä! Ehtii sitä räntäsateella olla koneella! Mies ja esikko lähtivät uimahalliin ja mulla vähän omaa aikaa taas. Vedettiin tossa koko porukka puolentoista tunnin päikkäritkin, sunnuntai on kyllä mun lempipäivä ton noiden uimaharrastuksen takia! Mami vetää minttujäätelöä... kohta täytyis tehdä pieni kävelylenkki varmaan, tosin oltiin jo aamulla esikon kanssa leikkipuistossa, mutta ei siinä ite paljon liikuntaa saa. Veroilmoitus vaan pitäis vielä täsä tarkistaa, kun se pitää palauttaa tiistaina.
Omaa napaa: ihan ok, tosin eilen ja tänään on tullut sellanen olo, että tyyppi puskee kohta masusta läpi! Siis on pingottanut mahaa jotenkin tosi paljon ja vaavi polkee virtsarakkoa. Liekö nuo harjoitussuppareita? Ei ainakaan mitenkään kivuliaita. Keskiviikkona oliskin sitten se vika lääkärineuvola, tiistaina tulee jo 36 viikkoa täyteen!! Iiikks! niin se aika menee lujaa! Mutta olen tyytyväinen, että viikkoja näin hyvin jo kasassa. Aina sitä jotenkin pelkää ennenaikaista synnytystä, vaikka ekakin meni 9 päivää yli... mutkun nää tuntemukset on niin epämääräisiä vaikka onkin toista kertaa raskaana.
No nyt jatkan veroilmon tarkistusta, nam....
Eilen särkipäätä ja meni ohitte päikkäreillä..
Tänään särkee päätä sillain inhottavasti taas ja huimaa.. helpottaa kun menee lepään. Soitin viereisen paikkakunnan neuvolaan (samaa sairaanhoitopiiriä) kun omani on vielä ens viikon ke asti lomalla ja pyysin saada stixaustikkuja viikonlopuks. Täti soittelee mulle iltapäivällä kun on hoitanut kotikäynnit.
Miten oikeesti toi rv 35 täyttyminen tekee mulle aina tän??
Aina joudun lähteen sitten lähetteellä TAYS:n ja loppu ajan ramppaan siellä kontrollissa.
Onneks miehelle on vasta ma aamuvuoro niin saan (jos saan) huilia ja ottaa rauhallisesti.. osastolle en kyllä lähe makaan taas.. turhaa touhua!
Jotenkin ajattelin että tää raskaus olis erinlainen loppuun asti, mutta ihan samalla kaavalla ilmeisesti mennään!
Viimeks mulla neuvola ollu melkein 3 viikkoa sitten ja ei mitään oireita oo ollu, sitten vasta kun eilen. Eli sama päivä kun 35 paukahtaa mittariin niin ihan kun aikasytyttimellä laukeis noi oireet..
Painoo tulee päivä päivältä koko ajan enemmän olisko sitten ilm. sitä turvotusta kun jouduin ottaan sormukset pois ja musta naamakin olis pöhöttyny.. oi kun mukavaa..
ainut + miehellä viikonloppu vapaa!
mani ja purri rv 35+1