Biojäteastiat ovat hirveä virhe
Rottapopulaatiot suorastaan räjähtäneet käsiin monessa eri kaupungissa.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bioastiat ovat iso virhe! Yksin asuvalla ei synny oikeastaan mitään biojätettä, koen tuon piiloverona, luokkaa 120 euroa/vuosi täysin tyhjästä. Ymmärrän tuon keräyksen kerrostaloissa etc. mutta en omakoti taloissa, en heitä ruokaa roskiin vaan tänäänkin eilisten jämien kylkeen teen vähän lisää ja kaikki tulee hyödynnettyä. Pienestä eläkkeestä kun ei paljon laskujen jälkeen jää ruokaan rahaa niin tuo summa on suuri...käytännössä yhden kuukauden ruokaraha.
Minäkin maksan yleveroa ja terveydenhoitoveroa vaikka en todellakaan käytä kumpaakaan palvelua.
Nii i, ja näyttää ottavan pattiin ku täällä tiedotat...Jos ei harmittais niin et sanois mittään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bioastiat ovat iso virhe! Yksin asuvalla ei synny oikeastaan mitään biojätettä, koen tuon piiloverona, luokkaa 120 euroa/vuosi täysin tyhjästä. Ymmärrän tuon keräyksen kerrostaloissa etc. mutta en omakoti taloissa, en heitä ruokaa roskiin vaan tänäänkin eilisten jämien kylkeen teen vähän lisää ja kaikki tulee hyödynnettyä. Pienestä eläkkeestä kun ei paljon laskujen jälkeen jää ruokaan rahaa niin tuo summa on suuri...käytännössä yhden kuukauden ruokaraha.
Sulla ei tule perunoiden kuoria, hedelmien kuoria, esim. banaaneista, ei kananmunankuoria, kahvinporoja, talouspaperia jne. Syöt kaikki kuoretkin?
Kun syö vain valmiseineksiä, kuten minä, niin biojätettä ei tule paljon mitään. Kaiken mitä tulee, voi polttaa hellassa kunnon hiilloksen päällä.
Oletkohan meidän naapuri... Olen vuosikaudet ihmetellyt, että mitä se polttaa, kun niin kammottavan kitkerää savua tuuppaa lähitienoon täyteen. :(
Kompostointi villitys on rotta ongelman takana. Kunnallinen jätehuolto hävitti rottakannat melkein kokonaan. Sitten tuli vihreiden suosima kompostointi villitys. Laiskimmat ja veltoimmat vihreät tekivät kompostistansa tunkiot.
Kauppojen ja elintarviketeollisuuden biojätteet menevät muoveineen kompostoitavaksi ja muovit vielä rouhitaan pieneksi mikromuoviksi. (Mikromuovi ei ole mikroskooppisen pientä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten se eroaa siitä vanhasta systeemistä, kun ruuan jämät kärysi sekajätteessä?
Siellä ne olivat tiivisti suljetu muovipussin sisällä.
Niin ovat nytkin täällä, missä biojätteen saa laittaa muovipussiin.
Meillä on pihalla kannellinen roskapönttö, lämpöeristetty kompostori ja lisänä puutarhajätekompostori. Ruokajäte ja syötävä puutarhajäte menevät ainoastaan tuohon lämpöeristettyyn kompostoriin. Mitään avokompostointia ei ole. Eikä rottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten se eroaa siitä vanhasta systeemistä, kun ruuan jämät kärysi sekajätteessä?
Siellä ne olivat tiivisti suljetu muovipussin sisällä.
Niin ovat nytkin täällä, missä biojätteen saa laittaa muovipussiin.
Meillä päin saa laittaa vaan paperipussiin eikä mulla oo, eikä mulle tuu sanomalehtiä mistä askarrella...en siis kierrätä bio paskaa...
Ei meidän tallikissat saa hiiriä kiinni jossain flexissä 😂 Ne on vapaana.