Mitä teet äitiysvapaalla?
Kommentit (16)
Syö. Nukun ,kusen ja paskannan ym....
Äitiysvapaa (nyk. raskausvapaa) on siis ennen vauvan syntymää oleva vapaa.
Vinkkejä ajan hyödyntämiseen tai ihan vaan viettämiseen kyselen? :)
No siis meikkaan, shoppailen, katson tiktokia. Aamulla kun herään niin vauva jatkaa uniaan ja herää vasta kun mies tulee töistä kiusaamaan miestä, minä nautin päivästä kuin vapaapäivä olisi. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne kertoisin elämästäni tuntemattomtuntemattomille. 👹👹👹👹
Mitä sitten ylipäänsä täällä teet? Ja vielä klikkailet kysymyksiä auki.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki hankinnat on tehty niin heitä ne roskikseen ja lue vaikka kirja "luonnollinen lapsuus" tai selvitä miten vauvoja oikeasti hoidetaan, pharman lapsenrääkkäysohjelman sijaan.
Toljotan kännykkää, juon kahvia ja vedän tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki hankinnat on tehty niin heitä ne roskikseen ja lue vaikka kirja "luonnollinen lapsuus" tai selvitä miten vauvoja oikeasti hoidetaan, pharman lapsenrääkkäysohjelman sijaan.
Olen hankkinut vain välttämättömyydet, miksi ne pitäisi heittää pois? Kiitos kirjavinkistä, mielenkiintoinen aihe!
Kirjoitan pääteokseni huilunsoittaja talon kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Nauti ajasta, kun saat olla vielä rauhassa. Itse olin siinä vaiheessa hyvinkin raskaana, enkä jaksanut oikein tehdä mitään. Mutta päivittäin tein pieniä kävelylenkkejä, lepäsin ja valmistelin vauvan tuloa. Suosittelen ruokien tekemistä pakkaseen valmiiksi, helpottaa kummasti arkea ensimmäisinä viikkoina, kun kotiudut pienen vastasyntyneen kanssa.
On ok ihan vain levätä, aina ei tarvitse suorittaa. Ajattele, että tämä on ainutkertaista aikaa eikä siihen tarvitse ängetä hirveästi tekemistä vaikka tuntuukin, että kaikki muut viimeistelevät gradua, remppaavat vauvan huoneen tai juoksevat maratonin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti ajasta, kun saat olla vielä rauhassa. Itse olin siinä vaiheessa hyvinkin raskaana, enkä jaksanut oikein tehdä mitään. Mutta päivittäin tein pieniä kävelylenkkejä, lepäsin ja valmistelin vauvan tuloa. Suosittelen ruokien tekemistä pakkaseen valmiiksi, helpottaa kummasti arkea ensimmäisinä viikkoina, kun kotiudut pienen vastasyntyneen kanssa.
On ok ihan vain levätä, aina ei tarvitse suorittaa. Ajattele, että tämä on ainutkertaista aikaa eikä siihen tarvitse ängetä hirveästi tekemistä vaikka tuntuukin, että kaikki muut viimeistelevät gradua, remppaavat vauvan huoneen tai juoksevat maratonin.
Niin, varmasti raskaudet ovat hyvin erilaisia. Kaipa tämä tekemään tehneelle ihmiselle tuntuu vähän oudolle, kun saa ihan luvan kanssa ottaa rennostikin.
Ennen vauvan syntymää lenkitin koiria, siivosin, leivoin, pesin pyykkiä jne. Vauvan syntymän jälkeen lenkitin koiria siivosin, leivoin, pesin pyykkiä jne.
Äitiysloma oli sairaan tylsää ja turhauttavaa kun oli vielä pirun kylmä talvi eikä vastasyntyneen kanssa voinut mennä minnekään. Kukin kotona, vauva nukkui ja minä meinasin tulla hulluksi tekemisen puutteesta. Onneksi en ollut tehnyt mitään pakkaseen valmiiksi, saipahan edes kokkailla päivittäin niin oli jotain tekemistä.
Kyllä se on iso elämänmuutos, jos on tottunut työssä käymään, ollut esim. tiukat deadlinet ja paljon tekemistä.
Miksi tänne kertoisin elämästäni tuntemattomtuntemattomille. 👹👹👹👹