Kasvatusalan valintakoe E 2026
Kasvatusalan valintakoe E järjestetään taas aika lailla tutussa muodossa eli monivalintakokeena. Osassa valintakokeen E hakukohteissa on myös soveltuvuuskoe.
Eli voikin taas jakaa vinkkejään ja kokemuksiaan tämän vuoden valintakokeesta sekä aiemmin VAKAVA-valintakokeena tunnetuista vastaavista kokeista.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien soveltuvuuskokeiden kysymykset:
Kommentit (63)
Sain kutsun soveltuvuuskokeeseen :)
Turku erkka ja luokanope ainakin tuli
Onko kukaan saanut vielä Tampereen kutsuja?
Onko maisterihaun tulokset tulleet?
Onko täällä joku sellainen joka olisi hakenut maisterihaussa aikaisemmin ja tietäisi milloin tulokset ovat yleensä tulleet? Netistä ei löydy mistään tietoa. Tuntuu pitkältä tää odottelu kun ei tiedä yhtään tuleeko tulokset huomenna vai kuukauden päästä.
Viime vuonna maisterin tulokset tuli 11.6. Sitä edeltävänä vuonna juhannusviikolla.
Tulisikohan maisterin tulokset jo tänään ;)
Nyt on soveltuvuuskokeet on ohi...
Muistaako kukaan, oliko mitä kysymyksiä eri pysäkeillä tänä vuonna?
Sain vastattua kaikkiin jotain, paitsi loogisen päättelyn tehtävää en saanut ratkaistua. Kotiin ajaessa tuli kyllä mieleen paljon, mitä vielä olisi voinut lisätä vastauksiin. Loogisen päättelyn tehtävä oli kyllä tosi haasteellinen (ainakin minulle) ja kävi mielessä, että ehkä siinä katsottiinkin, kuinka reagoi epäonnistumiseen.
En kyllä siis yhtään osaa sanoa pääseekö tällä suorituksella sisälle vai ei, mutta tämä oli se mihin rahkeet tuina päivänä riitti
Samanlainen tunne mulla, että siinä päättely tehtävässä, ei katsottu sitä osaako ratkaista tehtävän vaan enemmänkin sitä miten reagoi sellaseen ja sen jälkeen kuinka realistisesti osaa arvioida sitä omaa suoritustaan.
Ja koska tehtävässä oli kello näkyvillä, niin varmaan sen ideakin oli, että osaat katsoa sitä kelloa ja ymmärrät, ettet voi jäädä siihen yhteen tehtävään jumiin ja käyttää kaiken ajan siihen.
Milloinkohan tieto pääsystä tulee?
Mulla ilmestynyt palkkeja Opintopolkuun!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ilmestynyt palkkeja Opintopolkuun!
Mulla ei ollut mitään.
Vuoden 2026 eri pysäkkien kysymykset on näköjään nyt helpotnopat-sivustolla
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa ne ja tuntui, että itsellä nää kysymykset kysyttiin eri tavalla. Tai sitten vaan ymmärsin kysymykset väärin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa ne ja tuntui, että itsellä nää kysymykset kysyttiin eri tavalla. Tai sitten vaan ymmärsin kysymykset väärin..
Oliko mitä eroja? Osalla pysäkeistä on eri pysäkeillä toisilla hakijoilla hieman erilaiset kysymykset eli siitä jo voi tulla eroja kysymyksiin.
Ei oo kyllä minään vuonna ollut näin hiljaista keskustelua, onkohan olemassa jokin muu paikka?
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Tuolta löytyy jo pisterajat.