Kasvatusalan valintakoe E 2026
Kasvatusalan valintakoe E järjestetään taas aika lailla tutussa muodossa eli monivalintakokeena. Osassa valintakokeen E hakukohteissa on myös soveltuvuuskoe.
Eli voikin taas jakaa vinkkejään ja kokemuksiaan tämän vuoden valintakokeesta sekä aiemmin VAKAVA-valintakokeena tunnetuista vastaavista kokeista.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien soveltuvuuskokeiden kysymykset:
Kommentit (49)
Liikuntapedagogiikan soveltuvuuskoe kutsut tuli
No nyt on jännää! Ehkä vois tänään tulla muillekin kutsut?
Onko kellään tietoa millasilla koepisteillä aiempina vuosina on saanu kutsun liikkapedan soveltuvuuskokeeseen?
Tulispa huomenna aamulla, ettei taas mene päivä vaan odotellessa.
Viimeinen päivä ja jännittää! Jos kutsua ei tule niin milloin oman kokeen pistemäärän saa lopulta tietää?
Eikös tänään pitäisi tulla viesti myös jos ei pääse soveltuvuuskokeeseen, joten voiskohan ne pisteet näkyä jo siinä viestissä?
Mä ymmärsin ettei tuu viestiä ollenkaan jos ei saa kutsua?🤔
Verkkovalmennuksen sivuilla lukee: "Kutsut soveltuvuuskokeeseen lähetetään sähköpostiin viimeistään 3.6.2026. Saat myös tiedon siitä, jos pisteesi eivät tällä kertaa riittäneet soveltuvuuskoekutsuun".
En kyllä tiedä miten oikeaa tietoa tuo on. Onkohan täällä ketään aiemmin hakenutta, joka tietäisi?
Kaikille tulee sähköposti, pääsee tai ei soveltuvuusokokeeseen :)
Joo kaikille tulee tieto sähkäpostiin. Siinä on myös omat pisteet ja linkki mistä näkee pisterajat.
Ensi vuoden koetta silmällä pitäen. Silmäile artikkelit, älä edes yritä alkaa kunnolla syvälukemaan niitä, aika loppuu kesken. Käytä hakutoimintoa. Vastaus löytyy yleensä jo kysymyksestä eli pistä hakuun kysymyksen termit ja lue kappale niiden ympäriltä. Opettele tilastotieteestä mikä on P-piste, mediaani ja keskiarvo. Aika pitkälle pääsee kun ymmärtää P-pisteen. Mieti tosi tarkkaan niissä tilastokysymyksissä, että mitä tietoa niissä oikeasti haetaan.
Eikö vieläkää ole tullut kenellekään?
Mulle tuli jo kutsu Joensuuhun luokanopen soveltuvuuskokeeseen.
En käynyt siinä valintakokeessa, kun mulla oli avoimen opintoja riittävästi pohjalla.
Onko kellekkään tullut muualle kuin Joensuuhun? Tampereelle tai Helsinkiin?
Toivottavasti tulis tänään, en pystyis enään yhtään odottomaan.