Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, joilla suurperhe/useampi raskaus takana...

04.05.2007 |

Hei!

Haluaisin kysellä teiltä, joilla useampi raskaus takana, että ovatko kaikki raskaudet olleet samanlaisia? Itse olen kuudetta kertaa raskaana (meillä 4 poikaa ja yksi keskenmeno), ja joka kerran aikaisemmin olen voinut heti alusta alkaen _todella_ pahoin. Ja tuntuu, että joka raskaus on vain ollut toistaan rakaampi. Oksennellut olen aina kuitenkin enemmän tai vähemmän viikot 6-18. Ja nyt olen siis raskaana jälleen, tällä hetkellä 14+4 ja pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan!! Ultrassa olen käynyt useamman kerran jo ja kaikki tuntuu olevan vauvalla kunnossa. MUTTA mistä tälläinen voisi johtua? Onko kellään mulla ollut samanlaista? Jotenkin voisi luulla, että raskaudet käyvät vain " rankemmiksi" , kerta kerralta, ja näin on aikaisemmin ollutkin. Sanotaahan tietenkin, että jokainen raskaus on erilainen, mutta kun olen voinut niiiiin huonosti edelliset 5 kertaa, ja nyt ei mitään, niin en oikeen jaksa kohdallani tuotakaan uskoa... Ainakaan, kun olo on niin paljon erilainen. Nyt pelkäänkin, että voiko vauva olla terve... :(

Olisin erittäin kiitollinen, jos jollain on kokemusta vastaavasta! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viides kerta raskaana (3 lasta ja yksi km)

Kaksi ekaa kertaa meni halaillen vessanpyttyä, oksensin varmaan 5 kertaa päivässä ekan 4 kk. No kolmas oli aika helppo, oksensin ehkäpä 5 kertaa raskauden aikana. Tuo km tuli aika aikaseen, eli pientä pahoinvointia kerkes olemaan. Ja nyt sitten ei liioin mitään, pahoinvointi aaltoja aina välillä ja nekin menee ohi jos pistää jotain pientä suuhun. Eiköhän ne tosiaan oo erilaisia nämä raskaudet. Nautitaan raskaudesta ku ei tarvii jatkuvasti yökkäillä=)

Vierailija
2/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kolme ennestään, kaksi tyttöä ja poika. Tytöiltä olin pahoinvoiva oikein kunnolla mutta poikaa odottaessa oksensin vain muutaman kerran. Tytöiltä sen sijaan ei ollut ollenkaan hiivaoireita ja pojalta niiden kanssa meni ekat 4 kk ja varmasti noin 10 kuuria plus täsmälääke.

Toivottavasti tästä on jotain apua ja rauhoittaa mieltä.

Terveisin, Ihaa78 rv 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on menossa neljäs raskaus (kaikki poikia) ja raskaudet ovat olleet hyvin identtisiä keskenään. Olen voinut pahoin aina viikolle 16 asti. Nyt menossa tosin vasta 14. vko ja pahoinvointi jatkuu. Juttelin yhden äidin kanssa, jolla neljä poikaa ja yksi tyttö. Sanoi, että poikien raskauden olivat hyvin identtiset ja tytön odotus ihan tyystin erilainen. Eli poikia odottaessa oli voinut pahoin ja tyttöä odottaessa ei lainkaan.

Vierailija
4/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kokonaan mainita, kun itsekin ajattelin, että on varmaan tyttö tulossa ja siksi en niin miettinytkään, että miksi pahaa oloa ei ole ollenkaan. Ystaviltäni kyselin ja heillä on myös ollut niin, että pojan odotuksessa on ollu pahoinvointia ja tytön kanssa ei mitään. Kävin kuitenkin ultrassa juuri pari päivää sitten (kovien liitos kipujen takia) ja lääkäri kyllä sanoi, että yli 90% varmudella olisi poika. Aikaisemmin ei kyllä Bruno ole näillä viikoilla erehtynyt... Siksi mietinkin, että missä nyt sitten on " vika" ... Vaikka ei sillä, olen niiiiin onnellinen, kun ei kerrankin ole tarvinnut asua sohvan ja vessan välissä! Mutta ihmetyttää silti... Oliko Sinulle muuten tulossa neljäs poika, vai tiedätkö vielä? Onnittelut uudesta vauvasta!! :) Ja onnittelut muillekin masukkaille! :)

Vierailija
5/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien alku on ollut samanlainen pahoinvointien osalta,lievää etomista ja enimmäkseen illalla.Kolmannesta oli lisäksi hervoton väsymys,olisin vaan nukkunut.Kuudennesta pelkäsin km kun vuosin ekat 8 vkoa verta,mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Tytöistä( 3 ekaa tyttöjä sitten 2 poikaa ja nyt tyttö)alkuraskaudesta tullut finnejä selkään ja naamaan.Pojista iho oli aina kaunis.

Neljännestä eteenpäin olen itse aavistanut kumpaa sorttia masussa kasvaa=)

Loppuraskaudet ovat kyllä olleet joka kerta rankempia.Aina tullut uusia kurjia vaivoja lisää edelliseen raskauteen verraten mitä useampi raskaus takana.Nyt viimeisemmästä esm ihan kamala iskias kipu joka vei jalat alta iskiessään.Ennen synnytystä edellisenä päivänä en meinannut penkillä pysyä kun sattui.

Ja väsymys loppuraskaudesta on joka kerta ollut kovempi,aikaisin jo ollut kyllästyneenä isoon olomuotoon.

Synnytykset kyllä olleet kolmannesta alkaen nopeita ja hyvin sujuneet,ilman mitään ihan suurta paniikkia,kaikki!

Vierailija
6/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tosiaankaan ole raskaana, kunhan aikani kuluksi selailin ja vilkaisin tätäkin. Minulla on kuusi poikaa, nuorin 11kk ja viimeisin raskaus oli selvästi erilainen kuin muut. En voinut juuri pahoin, ei ollut lliitoskipuja, kaiken kaikkiaan fyysisesti ehdottomasti helpoin raskaus. Kuvittelin itsekin että olisi voinut johtua siitä, että tulossa olisi ollut tyttö, kunnes Bruno meilläkin kertoi pojan olevan tulossa.

No sieltä syntyi isokokoinen poika, jolla oli kyllä suulakihalkio, mutta se ei ole vonut raskauden kulkuun vaikuttaa, eli kai ne raskaudet voivat olla erilaisia.

Mielenkiinnosta kyselen, minkäikäisiä poikia ap:llä on? Ja missä päin asutte. Minusta on aina mukava tutustua ja vaihtaa ajatuksia poikalaumojen äitien kanssa.

Vierailija
7/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla asustellaan ja vanhin poika aloittaa ekan luokan. Mielelläni juttelisin toisen poikien Äidin kanssa! Laittaisitko tähän sähköpostisi, niin voisin kirjoitella sinulle lisää. :)

Vierailija
8/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoinen 13v, sitten11v, 9v, 7v, 2v ja sitten tuo vajaan vuoden ikäinen kuopus. Niin ja itse olen vähän päälle 30v.

Sähköpostiosoitteeni on sellainen että siinä näkyy koko nimi, mutta eiköhän kaikki tutut ole jo näiden vihjeiden perusteella minut tunnistanut, joten minna.ilonen@kolumbus.fi

Vierailija
9/9 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi raskaus takana ja hyvin erilaisia olleet. Ja ollut tyttöraskauksissa voimakastakin pahoinvointia ja oireita ja taas oireettomiakin tyttöraskauksia. Samoin pojista, toinen meni oireetta ja toiselta voin pahoin ja oli mielitekoja yms.

Tämä nykyinen raskaus ollut myös pahoinvointia ja nyt tulossa tyttövauva. Eli mun kohdalla ei ole pitäneet nuo oireet ja oireettomuus paikkaansa sukupuolen suhteen.