Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Marrasmasut perjantaihin 4.5. ***

04.05.2007 |

Huomenta!

Heräilin tänään ajoissa, ilmeisesti tämänaamuinen np-ultra jännittää. Kovasti toivon, että kaikki olisi ok ultrassa. bd Keskiviikkona mulla oli neuvolalääkäri ja siellä saatiin sydänäänet kuulumaan. <3 <3 Ja kohdunkin koko kuulemma vastaa viikkoja.

Oireet ovat edelleenkin hyvin vähäiset ja painokin oli ekasta neuvolasta laskenut kilon verran, vaikkei mulla pahoinvointia ole ollutkaan.

Rv. 13+3 (alkuraskauden ultran mukaan rv. 14+0)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla aikaisin ajelin töihin ja pelotti hieman kun täällä on tullut lunta ja vettä. Nyt sitten yön aikana oli pakastunut, joten oli virhe vaihtaa jo kesärenkaat.

Onko kellään tuntunut alamahassa siltä että jommalta kummalta puolelta joku hipaisisi sisältäpäin? Mulla on muutaman kerran tuntunut siltä. Itse olen ajatellut että suolisto toimii ja aiheuttaa tuntemuksen.

Toisesta työpaikasta tuli eilen palkkalappu ja sain tietää vasta eilen että olen tämän kuun kesälomalla. Olin kyllä ajatellut pitää kesäloman vasta syyskuussa. Potuttaa hieman.

-tulppa ja ufo-

rv 13+2

Vierailija
2/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt uskallan kirjoitella tänne kun eilen oli np-ultra ja kaikki oli ok..=)

Kyllä mulla ainakin tuntuu jo liikkeitä joka päivä.Tosin tämä on jo kolmas lapsi, mutta miehelle ensimmäinen...

Onko muilla vielä pahoinvointia? Itelläni on monesti illalla...ja välillä vieläkin pitää oksentaa...:/

Emppu ja vaavi 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuli nukuttua taas huonosti..Ekan kerran taisin herätä vessaan klo 1 maissa, oli tosi omituinen olo, ei taida maha olla ihan kunnossa. Hemmetti tuon miehen kans kun piti se vatsatauti hommata jostain..

No, seuraavan kerran heräsin sit heräsin jo 6 aikaan, sillon en jaksanu vessaan lähteä, vaan vasta kun 8 aikaan heräsin:)

Sit kun joka heräämisen jälkeen menee jonkin aikaa ennen kuin saa unen päästä taas kii, ja tuo tyttökin kömpi viel viereen omasta sängystään jossain vaiheessa ja koitti vallata koko sängyn..

Onnea np-ultraan, kukas sinne olikaan menossa..? Anteeks ei näin aamusta muistikaan toimi..

Liikkeistä; Ite oon kans olevinaan ollut tuntevinani jotain epämääräistä tuol alamahalla, mut en usko että se vois vauva vielä olla..esikosta olin tuntenut ekat liikkeet (enkä silloin ollut varma niistä) joskus rv 16-17.

Nyt äkkiä aamupalalle..

Milenna rv 12+6 (Huomenna paukkuu viikot taas!:) )

Vierailija
4/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 30pvä np-ultra ja masussa kaikki kunnossa, la muuttui kahdella viikolla eteenpäin.

Tässä muistutusta:

http://groups.msn.com/Marrasmurut2007

KAIKKI ovat TERVETULLEITA kirjoittelemaan!!!!

Minny ja Jaska 10+4 (menkkojen mukaan12+2)

Vierailija
5/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen kromosomitutkimuksen tulokset ja niistä selvisi, että meille on tulossa kromosomeiltaan ihan terve vauva!!! Kyllä helpotuksen määrä on mieletön. Taustana sen verran, jotka eivät tiedä, niin sain yhdistetyssä veriseulassa ja np-ultrassa kohonneen down-riskin (koskee myös muita kromosomipoikkeamia). Riski oli 1:25. Mikäli riski on suurempi kuin 1:250, niin suositellaan lapsivesitutkimusta. Eli oma riskini oli reilusti raja-arvoa suurempi. En vain millään halunnut odottaa lapsivesipunktiota, jonka voi tehdä vasta 15-16 vkolla ja tuloksia odottaa 2-4 viikkoa. Kävin siis yksityisellä istukkabiopsiassa ja tulokset tulivat viikossa. Np-arvo meillä oli yksittäin ihan normaali 1,7 mm., mutta kohonnut riski tuli sitten veriseulan kautta.

Muuten olo on vielä hyvin huonovointinen ja odotan kuin kuuta nousevaa viikkoa 16, jolloin uskon, että pahoinvointi loppuu. Silloin se loppui kolmessa ensimmäisessä raskaudessakin ja tämänkin sukupuoli on sama, joten uskon, että samoja latuja mennään. Kromosomitutkimuksessa selvisi siis sukupuolikin (tulos on varma) ja meille on tulossa neljäs poika!! Ihan huikeata! Pian olen siis neljän pojan ylpeä äiti:).

Viikkoja nyt 13+5.

Vierailija
6/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuja on pohdittu. Ehdin myydä meidän kahdet yhdistelmät jo pois. Oli toiset siis mummolassa ja toiset kotona. Nyt vähän harmittaa. Ostan luultavasti käytetyt jos vaan löydän sopivat kohtuuhintaan. Tuntuu vaan, että huutonetissäkin hinnat kohoaa ihan törkeen korkeaksi. En viitsi kuitenkin käytetystä maksaa lähes uusien hintaa. Varsinkin kun edellisen kauden värejä saa alennuksella kaupoista. Toisaalta vähän kiinnostaisi tilata vaunut Saksasta.. Katsotaan nyt. Kaksosten rattaita en hanki kun tuo isompi on sitten 2,5v. ja kuitenkin ajelen autolla jos menen johonkin. Leikkipuisto ja uimaranta on ihan vieressä, joten sinne jaksaa kävellä jo nyt. Turvakaukalokin laitettiin jo kiertoon, eli semmoinenkin pitää ostaa. Gracon Autobaby (vai mikä lie nykyisin) on ihan ykkönen. Sellainen hankitaan äitiyspakkausrahoilla.

Rv 12+

Vierailija
7/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

REVIISORI Onnittelut hyvistä testituloksista. Varmasti helpottavaa kuulla, että vauvalla kaikki hyvin. Sinä onnellinen tiedät jo nyt kumpi sieltä on tulossa. Melkoinen jätkäsakki sulla on sitten koossa. Muutama lisää vielä niin on joukkue koossa;) Itsekin tässä mietiskellyt että haluaisiko sitä rakenneultran yhteydessä saada tietää kumpi on tulossa, jos vauva vaan haluaa " vehkeensä" näyttää. Mut onpa tuohon vielä parisen kk aikaa.

Vierailija
8/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuista ja muista oli puhetta...

Minä oon aatellu hankkia Emmaljungan duo edge yhdistelmät. Semmoiset perusvaunut kovalla kopalla, ne on tukevat ja huoltokin tarvittaessa pelaa varmasti. Onhan ne aika arvokkaat, mutta onpa tuota rahaa tullut turhempaankin syydettyä, joten kyllä sitä nyt omaan lapseen sen verran voi panostaa. Minä en jotenkin yhtään tykkää niistä pehmeä koppaisista. Monet niistä on jotenkin älyttömän matalat. Ja lapsi kuitenki nvarmaan aika paljon nukkuu ulkona, talvellakin. niin kovakoppainen on tilavampi ja lämpimämpi. Nyt kun esikoinen tulossa, niin haluan uudet vaunut, menee sitten muillakin lapsilla, jos niitä siunaantuu. Samoten turvakaukalosta ollaan mietitty sitä Gracon autobaby mallia. Se on kyllä tosi kätevä kun ei joka kerta tarvihe niiden turvavöiden kanssa vekslata ja pysyty kätevästi nappasemaan istuimen mukaan, jos menee vaikka kauppaan vauvan kans. Meilläkin vauva tulee matkustamaan kahdessa eri autossa, joten kätevää kun edes toisessa on se alusta valmiina, niin tosiaan vähentyy se turvavöiden asettelu. Ja kun sen voi asentaa myös ilman sitä jalustaa, niin sehän on ihan superi.

mut noita ostoksia ei varmaan tohi mennä tekemään ennen kuin kesän jälkeen. Ajattelin että jos malttais sinne rv30 odottaa, ennenkuin isompia hankintoja tekee. Ois sitten hieman varmemmalla puolella, jos vaikka synnytys etuajassakin alkaisi.

Sanle ja DJ 12+3

Vierailija
9/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ultrassa käyneille! On kyllä niin ihanaa nähdä se oma pikkuinen ja terhakkaasti pompotteleva sydän. Itselläni on " np" -ultraan vielä melkein kaksi viikkoa aikaa, enkä millään jaksaisi odottaa. alkuraskauden ultrasta saamaani kuvaa tuijottelen päivittäin ja ihmettelen sitä ihmettä, joka masussani kasvaa :-)

Reviisorille suuret onnittelut helpottavista tuloksista!

Itse en mitään liikkeitä vielä tunne. Ainoastaan ajoittaiset nippailut ja pahan olon aallot muistuttavat ihmeestä. Väsymyskin on jo hieman hellittänyt, aamuisin herään jo tuntia ennen kellon soittoa.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille marraskuisille!

RvaRuljanssi ja Nuu 10+3

Vierailija
10/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reviisori: Ihanaa että saitte hyviä uutisia!! =)

Pikaiseen kuulumisia, kohta tulee vieraita kylään. Tänään onkin juhlan paikka kun esikoinen täyttää 6v ja itsellä tulee rv10 täyteen! =) Muutama viikko sitten en uskonut että raskaus jatkuu kun tuli sitä vuotoa.

Täällä kans pahoinvointi jatkuu, mutta oksentaa ei ole tarvinnut kuin yhden kerran.Väsymys on jo hieman hellittänyt mutta sitten tilalle tuli (taas) närästys.

Liikkeistä: Ei vielä ole tuntunut, viikkojakin vielä niin vähän. Esikoiselta tunsin rv18-19 paikkeilla ja kuopukselta rv15-16, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja yleensä istukka ollut etuseinässä joten sekin hiastaa tuntemuksia.

Nyt täytyy joutua taas!

K & Himpula rv10+0 (ultran mukaan 10+3)

Vierailija
11/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihanasta tuloksesta! Mä olen käynyt täällä kytiksellä jo eilen ihan sun kuulumisia hakemassa;-), itselläni on np-ultra+seula ensi viikolla ja pelottaa aivan kamalasti, mulla on ikääkin jo 38vee että senkin takia tuntuu että voiko turvallisilla riskiluvuilla enää selvitä... Mahtava kuulla että tuommoinenkaan riskiluku ei silti ole mikään lopullinen tuomio. Paljonkos muuten tuo istukkabiopsia maksoi yksityisellä? Mahtava juttu ettei tarvitse enää elää epätietoisuudessa ja vain odotella punktiota ja sitten päälle tuloksia...

Toivotaan että menis omakin seula hyvin, sais vihdoin alkaa nauttia odotuksesta... ehkä sitten uskaltaudun tännekkin useammin=)

rv11+0

Vierailija
12/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukkanäyte maksoi hieman yli 1.000 euroa, mutta Kelan korvauksen jälkeen maksettavaksi jäi 566 euroa. Kelan korvaus tuli iän mukaan eli kai mitä vanhempi, sitä paremmin Kela tulee vastaan.

Vierailija
13/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä kukaan pyytänyt ennustusta ennustaja-elliltä tai madam mammalta? minä huvikseni laitoin viestin pari päivää sitten ja tänään sain mammalta vastauksen. Meille olisi tulossa tyttö ja syntymäpäivä 3.11. Lisäksi tulisi poika elokuussa 2010 ja tyttö 2012. Saa nähdä pitääkö yhtään paikkaansa, vaikka en minä nyt oikeasti niihin usko, kuhan laitoin kun tuolla toisessa pinossa oli siitä keskusteltu. Minulla edellaan vahva poikaolo, mut saa nähdä kumpi on oikeassa. Mulle passais oikein hyvon että lapsi syntyis jo 3. päivä. Oon aika varma että lapsi tulee olemaan isokokoinen, niinkuin suvun muutkin lapset, niin parempi jos syntyisi hieman etuajassa (ei tietenkään keskosena) kuin 2 viikkoa LA jälkeen. ettei 5kg kerkiä kasvaa. Mut sitä saa jännätä marraskuulle asti.

Sanle ja DJ 12+3

Vierailija
14/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas näppiksellä... Vappu oli ja meni ihan kivasti. Ei mitään kummempia oo sattunut, niin ei varmaan siksi oo tullut mitään kirjoteltuakaan.

Reviisori: mukavaa että sait hyviä uutisia!

Vaunuista: Me kun ollaan tämmöinen köyhä opiskelijaperhe, niin ollaan aateltu ihan käytetyt hankkia. Meiltä kotoa saadaan vanhat vaunut, jotka meinasin laittaa parvekkeelle, ja lisäksi pitäisi hankkia jonkinmoiset rattaat joiden kanssa voisi sitten lenkkeillä. Meillä kun ei ole hissiä (vaikkakin vain yhdet portaat) niin rattaat pitää jättää alakertaan. Siksikään ei viitsisi mitään uusia ja hienoja ostaa ettei tarvi pelätä että joku ne pöllii tai sotkee. Muutenkin mieluusti ostaisin turvaistuimet sun muut käytettynä. Mun mielestä on vain niin turhaa ympäristönkin kannalta, että niitä tehdään vain yhden lapsen käyttöä varten, kun ne hyvin kestäisivät enemmänkin. Kyllä rattaiden/vaunujen ja turvaistuimien käyttöiän pitäisi olla monta vuotta. Kierrätys kunniaan! :)

Liikkeitä ei oo täälläkään tuntunut, en oikeestaan ees haaveile niistä vielä. Oottelen rauhassa tonne 20 viikolle asti... kai ne sitten viimeistään tuntuu.

Närästää meinaa ja turvotus oli taas tänä aamuna harvinaisen runsasta. Hoksasin sitten syynkin siihen: mussutin eilen illalla leffaa kattoessa sipsejä. Suolaa suolaa, ei sais... Se hyvä puoli sentään ettei nyt tee yhtään mieli yhtään sipsiä. :) Kasvaisi nyt nuo koivunlehdet jotta saisi niistä keitellä teetä turvotusta helpottamaan!

-Ama-riia 12+0 tasan

Vierailija
15/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle: Itse hurahdin myös kysymään madam mammalta ennustusta ja sain vastaukseksi: Masussa oleva vauveli olisi poika ja syntyy 4.11. (la 30.11), lisäksi poika 12/2008 ja poika 12/2010 Eli kaikenkaikkiaan minusta pitäisi tulla viiden pojan äiti kun kaksi poikaa ennestään! =)

Vierailija
16/16 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reviisorille ihan ekaksi onnittelut hyvistä uutisista! On varmaan tosi helpottunut olo..

Mulla on koko ajan mahassa semmoinen " tietoinen" olo, siis ihan kuin koko ajan tuntuisi se " pallo" tuol..

Jsut tuosta luin tuon ketjun, kun taas joku valittaa ettei haluis saaha nykyistä ä-pakkausta, vaan sen uuden..Kuka sitä pakkausta pakottaa ottamaan, jos sieltä voi tulla joku iha kamala. Ottaisi rahana ja ostaisi sit joltain joka kuitenkin myy..ikinä ei voida olla tyytyväisiä mihinkään..Suomessa pitäisi olla, kun tääl kerta tuommoinen etuus on saatavilla.