Kerroimme vanhemmille lapsille, että meille syntyy muutaman kuukauden päästä lapsi.
Nyt tyttö 14v itkee ja huutaa, että me vanhemmat olemme pilanneet hänen elämänsä eikä hän kehtaa enää mennä kouluunkaan kun jos siellä saadaan tietää, että hän saa pikkusisaruksen, niin kaikki pilkkaavat häntä sen vuoksi.
Kommentit (26)
Yllättävää, että joidenkin mielestä "ei saa" hankkiutua raskaaksi jos vanhempi lapsi on teini-ikäinen ja teini muka kärsii siitä. Missä lie menee se liian ison ikäeron ikäraja.... Kärsiikö esim. 8-vuotias jos hän saa pikkusisaruksen.
Tiedän että moni paheksuu pieniä ikäeroja, mutta että suurempiakin....
Minä odotin äidin kanssa yhtä aikaa. Oli aivan ihanaa aikaa. Emme ihan ehtineet yhtä aikaa synnyttämään. Omalle lapselleni syntyi täti pari viikkoa myöhemmin, kun omani syntyikin etuajassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä odotin äidin kanssa yhtä aikaa. Oli aivan ihanaa aikaa. Emme ihan ehtineet yhtä aikaa synnyttämään. Omalle lapselleni syntyi täti pari viikkoa myöhemmin, kun omani syntyikin etuajassa.
Ällöttävää.
Eikö suomalaisten kasvatuskulttuurissa pönkitetä lasten itsetuntoa lainkaan.
Elääkö jotkut jossain ihme häpeäkulttuurissa vai mikä on.
Ei kenenkään perhe asiat kuulu ulkopuolisille joten siksipä teinien ei tarvitse lainkaan hävetä jos syntyy sisarrus.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi se 14vuotias voisi olla raskaana. Semmoinen provo saattaisi olla uskottavampi?
Luokkakaverini synnytti 14-vuotiaana. Äitinsä tosin hoiti lapsen.
Tuon ikäinen saa kohta itse lapsia, onkin todella mukavaa kun sisarus ja oma lapsi on samassa päiväkodissa.. En todellakaan voisi tehdä lapsia itse noin isolla ikäerolla.