Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Romanssihuijarin uhrin puolesta

Vierailija
07.03.2026 |

Voiko ulkopuolinen puuttua tekemällä esim nimettömänä rikosilmoitusta tai vastaavaa ilmoitusta jollekin taholle joka saisi taottua järkeä huijatuksi tulleelle?

Meillä on tuttava joka on nyt useamman kuukauden ollut rakastunut ulkomaalaiseen naiseen ja kosinut naista näkemättä tätä, joka vuorostaan lupautunut naimaan tämän miestä näkemättä.

Olen suoraan sanonut hänelle, että kyseessä huijaus kuuluisan ihmisen nimellä ja hänen kuvillaan tehdystä feikkiprofiilista, mutta ei usko vaan itsepäisesti jatkaa viestittelyä.

Kyseessä yksinäinen alkoholiin taipuvainen kielitaidoton mies joka kääntäjän avulla viestittelee ja todella kokematon netin käyttäjä.

Tiedän ettei usko läheisten puuttumiseen, mutta jos poliisi ottaisi yhteyttä voisi uskoakin, mutta epäilen ettei viranomaiset puutu vai puuttuuko?

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huolestuttavaa, kun ei tiedä, miten tässä ystävän keississä käy. Mulle 100%:n varma huijaus menossa hänellä, hänelle suuri rakkaus. Mikään järkipuhe ei auta, kun hänellä on todisteet, ettei ole huijauksesta kyse. Vähällä digitaalisella osaamisella vanhemmat henkilöt ovat kyllä helppoa riistaa netissä. 

Sama täällä. Mikään järkipuhe ei todellakaan auta. Tämä henkilö ei osaa edes hakea kuvaa netistä google-haulla.

Vierailija
202/204 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huolestuttavaa, kun ei tiedä, miten tässä ystävän keississä käy. Mulle 100%:n varma huijaus menossa hänellä, hänelle suuri rakkaus. Mikään järkipuhe ei auta, kun hänellä on todisteet, ettei ole huijauksesta kyse. Vähällä digitaalisella osaamisella vanhemmat henkilöt ovat kyllä helppoa riistaa netissä. 

Sama täällä. Mikään järkipuhe ei todellakaan auta. Tämä henkilö ei osaa edes hakea kuvaa netistä google-haulla.

Näin. Ja jos yrittää sanoa, että eihän tuo voi olla noin, niin nauraa, että "no en mä tiedä, miten, mutta noin se kuitenkin kävi", ihan hirveetä. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun hän suhtautuu asioihinsa tällä tyylillä. Hänen mottonsa on, että kyllä asiat aina järjestyvät. Olen alkanut inhoamaan tätä sanontaa, koska asiat eivät todellakaan aina järjesty, vaan paljon pahaa voi tapahtua, kun ei yhtään varo! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, yllättävän hyviä ja asiallisia vastauksia on Ap saanut. En voi olla miettimättä, mitä täällä olisikaan vastattu, jos huijatuksi olisi tullut nainen. Ja onhan niitä ketjuja täällä ollutkin ja nainen on aina haukuttu täysin. Ei ole tullut näin asiallisia vastauksia silloin. Miksi näin? 

Nainen on susi naiselle

No ei ne kyllä ole naisia, jotka niissä ketjuissa haukkuu, vaan miehiä. 

Voisiko tuon iänikuisen paskalausahduksen käytön vaan lopettaa? Kun on miljoonaprosenttisesti niin, että miehet aiheuttavat naisille ja tytöille miljoonakertaisesti kärsimystä tässä maailmassa verrattuna muihin naisiin. 

Toisekseen, se lause on alkujaan homo homini lupus. ELi ihminen on ihmiselle susi.

kolmannekseen: sudet on hienoja ja perhekeskeisiä eläimiä, joten niiden pitäminen jotenkin alhaisina ja pettävinä olentoina on alkujaankin väärin.

Vierailija
204/204 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Ja jos yrittää sanoa, että eihän tuo voi olla noin, niin nauraa, että "no en mä tiedä, miten, mutta noin se kuitenkin kävi", ihan hirveetä. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun hän suhtautuu asioihinsa tällä tyylillä. Hänen mottonsa on, että kyllä asiat aina järjestyvät. Olen alkanut inhoamaan tätä sanontaa, koska asiat eivät todellakaan aina järjesty, vaan paljon pahaa voi tapahtua, kun ei yhtään varo! 

Niinpä. Ja kuten Mika Waltari kirjoittaa näytelmässään "Onni pyörii", että "asiat järjestyvät aina, joko hyvin tai huonosti".