Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virkavalta ryhtyy toimeen

Vierailija
07.03.2026 |

Tuli yhdestä päivän pikku-uutisesta mieleen toinen parin päivän takainen pikku-uutinen. Siinä mieleen muistuneessa juttuna se, että Espoon Perkkaalla jotakuta naista oli joku maskuliini lähestynyt ja puhunut uhkaavaan sävyyn vaatien naiselta tämän olkalaukkua (vai olikohan se käsilaukkua, no, enivei) ja sanonut vielä päälle päätteeksi että muuten hän tap paa naisen jos laukkua ei anneta. Mutta mies ei kuitenkaan käynyt naiseen kiinni tai hänellä ei ollut mitään välinettä esim teräasetta uhkauksen tehosteena. No, nainen ei laukustaan luopunut ja sanallisesti uhkaillut oli sitten lähtemyt kalppimaan.

Nainen teki poliisille ilmoituksen, kertoi maskuliinin tuntomerkit - vaaleaihoinen, pituus n. 180 cm, timmat vaatteet. Ja poliisi oli tätä uhkaajaa nyt etsimässä ja kertonut tämän mediaankin.

No, olipa iso asia! Mulle nimittäin kävi viimeksi Helsingissä käydessä niin, että Kampin kaukoliikenneterminaalissa just noihin tuntomerkkeihin sopiva tyyppi esitti uhkaavaa puhetta... turpiin vetämistä... Talvipakkasten aikaan. Äijällä aurinkolasit rasvasten hiusten päälle nostettuna. Minä siirryin entistäkin loitommalle tyypistä, istuin selin soihen päin, mut silti sen äijän kailotus kuului vielä pitkään.

Vähän ennen kuin mun odottama bussi tuli laituriin, sinne terminaaliin tuli kaks vartijaa. Melkein menin niille kertomaan ukosta, mut sit funtsin ettei taida hyödyttää mitään.. En taida olla sen luokan ihminen, johon kohdistetuilla rikoksilla olis väliä!

Koskaan aiemmin ei tuollaista puhetta ole ko. terminaalissa sattunut kohdille. Se pitää myös tässä mainita!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän