Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iäkkään isäni talviurheilu

Vierailija
06.03.2026 |

Isäni on jo päälle yhdeksänkymmenen, mutta lenkkeilee ja urheilee silti aktiivisesti. Hiukan olen kuitenkin huolissaan, ettei näin liukkaina keleinä loukkaa itseään. Niin monia surutarinoita olen kuullut jossa tapaturma romahduttaa kunnon vanhemmiten. Varsinkin tässä kevään loppupuolella on paha kun välillä ilman lämmetessä lumet sulaa ja taas yön aikana vesimassat jäätyy. Isäni itse vain naurahti kun hänelle huolta sanoin, mutta olen oikeasti vähän huolissani. Pitäisikö vain luottaa että hän pärjää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitkakengät ja sisälle jarrusukat

Vierailija
2/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää luottaa. Isompi ongelma jos lopettaa liikkumisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää luottaa. Isompi ongelma jos lopettaa liikkumisen. 

talvisin menee meillä lähinnä sohvalla makoiluksi ja välillä jotain joogaa

Vierailija
4/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka hiihto sopisi paremmin

Vierailija
5/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä hiekoitetaan tiet?

Vierailija
6/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelysauvat liukkailla. 

Vierailija
7/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona kannattaa ehdottomasti käyttää liukkailla joko nastakenkiä tai liukuesteitä. Nuoremmatkin kaatuilevat, ja kun vanhus kaatuu niin toipumisen aikana kunto romahtaa niin ettei entiselleen enää pääse.

Vierailija
8/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kannattaa ehdottomasti käyttää liukkailla joko nastakenkiä tai liukuesteitä. Nuoremmatkin kaatuilevat, ja kun vanhus kaatuu niin toipumisen aikana kunto romahtaa niin ettei entiselleen enää pääse.

Fysioterapia on olemassa

Vierailija
9/9 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysioterapia on olemassa

On toki, mutta ei se välttämättä auta. On tullut nähtyä parikin tapausta missä aktiivisella ja hyväkuntoisella vanhuksella on kaatumisen takia murtunut lonkka, eikä elämä palautunut enää entiselleen. Toinen kulki loppuelämänsä rollaattorin kanssa, toinen passivoitui sairaalassa eikä tilanne parantunut kotonakaan.

Liukkaalla kelillä kaatumisriski lisääntyy kaikilla, ja on yksinkertaisesti typerää ottaa vielä ylimääräisiä riskejä vaikka ei ole pakko.