Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kaiteeksi kokeaantilaan 2-kerrokseen?

03.05.2007 |

nyt on muurattu väiseinäharkkoa 80 cm korkeuteen, mutta se ei riitä. Lasia voisi laittaa, mutta en halua akvaariomeininkiä. Entäs puisia (?) pystytolppia, mihin asti. Välttämättä ei ihan kattoon ; Ideoita!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto?

http://www puupeukalo.fi/porras10.html

Vierailija
2/6 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä jatkaisin vaan sitä samaa niin korkeaksi kuin on tarpeen. Pelkistettyä ja tyylikästä, ainakin itse karsastan noita edellisen linkin esimerkkejä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten pitäisi saada luonnonvaloa aika n. 10 m2 aulaan. Olisko siinä järkeä, että laittaa muuratun kaiteen päälle 40 cm tai 60 cm lasia ja sen päälle teräskaide? Samaa lasia on tarkoitus käyttää portaiden kaiteena. Kaiteen pitää olla kuitenkin niin korkea, ettei tarvi panikoida, kun lapset on yksin yläkerrassa.

Vierailija
4/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on se, että siinä on sotkettu samaan portaaseen liian montaa tavaraa: rapattua harkkoa, puukaidetta ja vielä lasiakin. Toinen ongelma on se, että tuo puinen käsijuoksu on portaan eri puolilla ihan eri korkeudella joka näyttää ihan törkeältä.

Itse olisin tuossa tapauksessa tehnyt tuon harkkoseinän vain kiltisti ylös asti ja päälle tuo puinen lauta. Vaihtoehtoisesti olisi voinut tehdä lasista koko kaiteen. Samaa ehdottaisin teillekin: ei liian montaa materiaalia ja tyyliä samaan seinään - eikä edes samaan taloon.

Viime aikoina olen jotenkin törmännyt useampaan asuntoon joissa on rempattu niin että on otettu kivoja yksityiskohtia ja materiaaleja sieltä täältä muttei ole ollenkaan vaivauduttu pohtimaan miltä kokonaisuus näyttää. Asia nyt vain on niin että yhteen taloon ei voi mahduttaa kaikkea vaikka olisi kuinka kivaa.

Esim. yksillä tuttavillamme on sinänsä mukavan näköisiä " tehosteseiniä" (tumma sormipaneeli pystyssä, aaltoilevaa valkolakattua puuta vaakasuorassa ja sitten sellainen keltainen vanerineliöseinä) mutta se että yhdessä kohdassa seisten voi nähdä kolme täysin erilaista tehosteseinää ja vielä kaksi erilaista valkoista seinää (sileä ja tiili) sekä yhden lasiseinän on minusta lähinnä puistattavaa.

Vierailija
5/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen käsijohteen lisääminen kaiteen päälle, ei tarkoitus laittaa sekaan myös lasia. Mutta kauneus on katsojan silmässä, tee ihan sellainen kaide mistä itse pidät. Täällä ei näitä kommentteja kannata ottaa turhan vakavasti... Tärkeintä kai, että saat ideoita.

Vierailija
6/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmääräystenkin vuoksi kaiteen on oltava vähintään metrin korkuinen.

Meillä on kahden kerroksen korkuinen olohuone ja yläkerran aula avautuu kahdelta sivulta olohuoneeseen (jatkuu portaikon kaiteen linjassa). Me ratkaisimme asian siten, että portaikon kaiteet ovat muurattu harkoista, sitten tulee rosterinen ja lasinen kaide (n. 1,5 m) ja sitten taas jatkuu sama harkkokaide. Korkeus on koko ajan tuon 100 cm. Omasta mielestäni toteutus on onnistunut; saimme valoisuutta aulaan ja näyttävän kaiteen olohuoneeseenkin päin ja toisaalta yläkerran aula ja siinä olevat viisi väliovea eivät näy ihan akvaariomaisesti olohuoneen suuntaan.