Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te pariskunnat, jotka nukutte kuorsauksen takia eri huoneissa

Vierailija
06.03.2026 |

Entä lomalla? Otatteko 2 hotellihuonetta, 2 hyttiä, jne?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään kuorsaus vaan toisen levottomuus.

Vierailija
22/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomalla yhdessä huoneessa.

Tämä. Ja sitten lomalta palattua huokaisee aina helpotuksesta kun pääsee omassa rauhassa taas nukkumaan. Ja meillä on erinomainen pitkä liitto, tykätään tehdä yhdessä päiväaikaan asioita, mutta molemmat nukkuu yöt sikeämmin omissa huoneissaan! Samaten lapsi opetettiin jo pienestä pitäen nukkumaan omassa huoneessa. 
Mutta en käsitä sitä yleistä olettamusta että liitto on huono jos nukutaan eri huoneissa! Pääasia on sikeät unet, silloin on virkeä ja hyväntuulinen. Ja se hyväntuulinen ilmapiiri tekee hyvää kotona. En muista koska viimeksi oltaisiin tapeltu.

Jatkuva valvominen/huono uni myös nostaa verenpainetta. Siitä ei aina puhuta, keskitytään vaan hoitamaan kuorsaajaa vaikka oikeasti puolison unenlaatu tulisi varmistaa heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kyllä välillä kuorsaa, mutten ikinä alkaisi nukkua eri huoneessa! Näin ollaan menty jo vuosikymmeniä, eikä mikään merkitse enempää kuin se että illalla viimeisenä havaintona on oma rakas siinä lähellä - ja sama aamulla ensimmäisenä, ennen kuin edes kunnolla havahtuu valveille.

Käytän korvatulppia joskus, mutta olen niin tottunut ettei juurikaan haittaa. En ymmärrä minkälaisissa parisuhteissa ihmiset oikein elävät... Itse kuolen ikävään jo työmatkojen aikana, joten en todellakaan omasta vapaasta tahdosta olisi jossain eri huoneessa erossa puolisostani. Mutta kukin tyylillään.

Jos kuorsaaminen haittaa liikaa, niin lääkäristä voi löytyä ratkaisu pulmaan, ihan vinkkinä.

Voi luoja... 

Eli valvot mielummin yöt, heräilet monta kertaa ja menetät oman terveytesi????? 

Huhhuh. 

Kai tajuat, että ne jotka nukkuu eri huoneissa, eivät todellakaan pysty nukkumaan samassa?!? Olen aika varma, että kukaan ei tee ratkaisua yhden yön jälkeen. Itse sinnittelin kolme vuotta! Oma terveys alkoi mennä. 

Vierailija
24/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hotellihuone otetaan, minä otan vaan silloin korvatulpat mukaan. En kuitenkaan halua nukkua joka yö korvatulppien kanssa

Meidän parisuhde voi kaikista parhaiten, kun nukutaan omissa sängyissä. Ei mitään järkeä nukkua samassa sängyssä joka yö

Köyhien tapa jakaa makuutilat

Häh? Aina joku ilkimys eksyy kommentoimaan. 

Vierailija
25/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kyllä välillä kuorsaa, mutten ikinä alkaisi nukkua eri huoneessa! Näin ollaan menty jo vuosikymmeniä, eikä mikään merkitse enempää kuin se että illalla viimeisenä havaintona on oma rakas siinä lähellä - ja sama aamulla ensimmäisenä, ennen kuin edes kunnolla havahtuu valveille.

Käytän korvatulppia joskus, mutta olen niin tottunut ettei juurikaan haittaa. En ymmärrä minkälaisissa parisuhteissa ihmiset oikein elävät... Itse kuolen ikävään jo työmatkojen aikana, joten en todellakaan omasta vapaasta tahdosta olisi jossain eri huoneessa erossa puolisostani. Mutta kukin tyylillään.

Jos kuorsaaminen haittaa liikaa, niin lääkäristä voi löytyä ratkaisu pulmaan, ihan vinkkinä.

Parisuhde voi hyvin, kun kummatkin saan nukkua kunnolla. Yöllä nukun, joten ei siinä vieressä toisen tarvitse olla. 

Mutta olisi kiva herätä yhdessä 

Herätessä voi kömpiä toisen viereen makaamaan. 

Vierailija
26/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan, pitkä liito, eri huoneet, hyvät unet ja päivällä jaksaa. Vanhempana lähes kaikki alkavat kuorsata 

, myös naiset mutta tätä jotenkin häpeillään, kummallista. 

Vierailija
27/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
28/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin mahdollisuus nukkua erikseen, siis kotona. Onneksi mies on edes osan viikkoa pois niin saan nukkua hyvin.

Asutteko yksiössä vai miksette voi nukkua eri huoneissa?

Pieni tupakeittiö ja makkari. Että kyllä.

Vierailija
29/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla samassa sängyssä. Minulla kalliit korvatulpat ja miehellä Nasolin avaamassa nenää, joka auttaa kylläkin vain vähän. Onneksi puoliso ei ihan koko yötä kuorsaa, ainoastaan selällään ja unen alkuvaiheissa.

Arkena pakko nukkua eri huoneissa että kumpikin saa riittävästi unta.

Eikai jatkuvasti käytä Nasolinia? Saa käyttää viikon, muuten tukkoisuus pahenee.

Vierailija
30/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisikin mahdollisuus nukkua erikseen, siis kotona. Onneksi mies on edes osan viikkoa pois niin saan nukkua hyvin.

Asutteko yksiössä vai miksette voi nukkua eri huoneissa?

Pieni tupakeittiö ja makkari. Että kyllä.

Ja ei, tupakeittiöön ei mahdu kunnon sänkyä joten en voi nukkua siellä. Sama

Vierailija
31/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lyhyempi loma esim. 1 yö hotellissa niin se menee vielä jotenkin samassa huoneessa. Mutta pidemmälle lomalle erilliset huoneet, en halua olla kuolemanväsynyt koko lomaa.. Olemme nukkuneet kotona kohta 10 vuotta eri huoneissa. Joskus lomalla kun nukuimme samassa sängyssä, niin katsoin älykellosta että olin herännyt 10 kertaa yöllä. Miehellä on varmaan uniapnea, mutta ei suostu menemään lääkäriin ja suuttuu jos puhun kuorsaamisesta. Kieltämättä tämä asia on vaikuttanut myös läheisyyteen, eikä seksiä ole ollut pariin vuoteen.

N46

Vierailija
32/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja... 

Eli valvot mielummin yöt, heräilet monta kertaa ja menetät oman terveytesi????? 

Huhhuh. 

Kai tajuat, että ne jotka nukkuu eri huoneissa, eivät todellakaan pysty nukkumaan samassa?!? Olen aika varma, että kukaan ei tee ratkaisua yhden yön jälkeen. Itse sinnittelin kolme vuotta! Oma terveys alkoi mennä. 

Jaa. Itse olen nukkunut pätkittäisiä öitä 30 vuotta, eikä vieläkään ole kukaan lääkäri sanonut että mikään sairaus siitä johtuisi. Eri

Vierailija
33/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käydä yhdessä lomilla. Hyvä ratkaisu. Yleensä pidetään lomat eri aikaan. 

Vierailija
34/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, kun siihen kuorsaamiseen lisätään erilainen rytmi (heräät, kun toinen tulee myöhemmin nukkumaan), puolison yölliset 2-3 vessakäyntiä (joihin jokaiseen heräät), omat vaihdevuosista johtuvat aamuyölliset heräilyt niin avot. Ihan välttämätöntä nukkua eri huoneissa.

Vierailija
35/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin avioliiton fyysinen puoli kuoli siihen että piti ruveta eri huoneissa nukkumaan. Nykyään ollaan kämppiksiä. Hieman rajallisesti kiinnostaa enää lomailla vaimon kanssa, mutta jos joskus mennään, otetaan erilliset hotellihuoneet. Onneksi sentään oma sänky mahdollistaa oman seksuaalisuuden hoitamisen rauhassa. 

Vierailija
36/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona samassa 180cm sängyssä, reissussa samassa 140cm sängyssä. 

Karavaanarit.

Vierailija
37/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaajan pitää käydä lääkärissä. Siihen on erilaisia apukeinoja olemassa. Tietysti jos on kovin ylipainoinen, niin monesti laihduttaminenkin auttaa.

Ihminen tarvitsee unta.

Vierailija
38/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde voi hyvin, kun kummatkin saan nukkua kunnolla. Yöllä nukun, joten ei siinä vieressä toisen tarvitse olla. 

Mutta olisi kiva herätä yhdessä 

Me nukutaan myös eri huoneissa, mutta aamulla voi mennä heräilemään siipan kainaloon, no problem.   :D

Lomamatkoilla me "köyhät" nukutaan samassa sängyssä. Näin on mennyt 30 vuotta.

Vierailija
39/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kävi ihan muissa asiossa lääkärissä ja oli sitten sanonut, että vaimo valittaa massiivisesta kuorsauksesta. Lääkäri kurkisti sieraimeen ja huomisi että toinen sierain oli jotenkin litistynyt eli se sitten yöllä tärisi. Siihen auttoi yksinkertainen muovinen härpäke, joka laitetaan yöksi sieraimeen pitämään hengitystien  auki. Niitä on apteekissa myytävänä.  

Vierailija
40/42 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa huoneessa, nukun huonosti. Viikon lomalle en enää suostu lähtemään. Pari yötä vielä menee.