Mitä kaikki nuo ihmiset oikein tekevät Dubaissa?
Mitä työtä sinne mennään tekemään?
Mitä tekemistä ja näkemistä turisteille on?
Vaikuttaa aika hämärältä touhulta.
Kommentit (103)
Dubai on kyllä paikkana tosi vastenmielinen, hiekka-aavikolle tehty valekaupunki, teennäistä paskaa.
Aika halvallahan tonne pääsee. Kaipa se muka näyttää hyvältä instassa pilvenpiirtäjä ja palmu taustalla. Yritys osoittaa oma status varakkaaksi "maailmanmatkaajaksi". Sama ilmiö kuin aikoinaan Thaimaan kohdalla, laumaeläinten kokoontumisajot.
Niinku eräs työpaikalla sanoi, että makaa matkoilla altaalla. Ei hän sentään missään museoissa tms. käy. Hän olikin tyhmä kuin saapas. Tätä ne kai tekee ja tyhmyys kasvaa.
Hesarin pääkirjoituksessa on kattava kuvaus:
"Kotimatka veroparatiisista ei kuulu valtion piikkiin
Pääkirjoitus|Ulkoministeriö auttaa Persianlahden riskialueille matkustaneita suomalaisia kotiin. Niin pitääkin tehdä, mutta evakuointilennon kulut eivät kuulu muiden veronmaksajien maksettaviksi.
Kuuntele juttu
Helsingin Sanomat
2:00
Somejulkkis kuvaamassa videota dubailaisen pilvenpiirtäjän parvekkeella ohjusten lentäessä taustalla siihen kuvaan tiivistyy hyvin juuri nyt koettava historian hetki.
Futuristiseen veroparatiisiin on voinut rakentaa kaupaksi käyvän illuusion rajattomasta vapaudesta ja luksuksesta. Se illuusio on puhjennut, kun Yhdysvaltojen ja Israelin ilmasota Iranissa on levinnyt alueen muihinkin maihin.
Dubai on viime vuosina houkutellut suomalaisia helpolla elämällä ja olemattomilla veroilla. Somevaikuttajat voivat elättää itsensä esimerkiksi brändiyhteistyöllä tai tuottamalla aikuisviihdettä Onlyfansiin. Luksusmielikuvat tuovat Arabiemiraatteihin myös turisteja. Dubain varjopuolet rajautuvat näiden kuvien ulkopuolelle.
Todellisuudessa Arabiemiraatit on autoritaarinen valtio, jossa poliittisia oikeuksia ja sananvapautta rajoitetaan. Pilvenpiirtäjät, hotellit ja ostoskeskukset ovat siirtotyöläisten karuissa oloissa rakentamia.
Iskut Iraniin osoittavat, että harva alueelle muuttanut tai siellä lomaileva suomalainen on pysähtynyt hetkeksikään pohtimaan Lähi-idän riskejä."
Nyt ainakin ovat jännän äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siellä rantalomalla ja golfaamassa, käynyt syömässä ravintoloissa, käynyt museoissa ja lasten kanssa vesipuistossa
Ja näitä ei ollut Euroopassa tarjolla vaan piti välttämättä päästä or jien rakentamaan vesipuistoon keskelle aavikkoa?
No sulta en ajatellut kysellä lupaa missä lomaillaan ja varmaan olisi muuallakin ollut paikkoja. Kannattaa perehtyä historiaan jos sua orjuus noin kiinnostaa tai pakkotyö, sitä löytyy lähempääkin, voit yllätyä
Ja tämä sitten antaa oikeutuksen matkustella nykypäivän orjavaltioon ja tukea näin maan turismia? Jep, kun muuallakin on, niin ei haittaa. Hyi mikä ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole keinotekoinen, aavikolle rakennettu kompleksi? Onko mitään historiallisia nähtävyyksiä tai paikallista kulttuuria vai kuuluuko siellä vain makoilla tylsistyneenä hotellin uima-altaalla niin kuin joku potilas?
Kertoo kyllä sun tietämyksen tasosta tää kommentti kaiken
No kerro toki, mitä nähtävyyksiä siellä on. Suurin osa ihmisistä makaa altaalla ja kuvaa tissejään.
Käytä googlea, luulis sunkin osaavan sen verran edes
Minä googlasin. Jopas oli sykähdyttäviä 'nähtävyyksiä'. Lähtisin mieluummin vaikka Disneylandiin.
eri
En tiedä. Some kertonut niille että siellä on pilvenpiirtäjiä ja meri? Rahaa? Ja englantilaiset eivät jaksa enää Britannian ahtautta. Toisaalta meressä hai?
Vierailija kirjoitti:
Hiekkakakkuja. Tällä kertaa tuli paha kakku.
Syö se kakku!
No mietipä sitä iltaisin, kun itket itsesi uneen pihtiputaalla.
Mun tuttuja on siellä, yksi sairaanhoitajana, toinen myy kiinteistöjä, kolmas on matkaopas ja 20 muuta on yrittäjiä, joilla on kansainvälinen business.
Itse olen käynyt lomalla. Kävin museossa, kameliratsastuksella, jeeppisafarilla, dyynisurffaamassa, isoissa ostoskeskuksissa, soukissa sekä uin hotellin uima-altaalla ja otin aurinkoa. Hotellissa oli spa ja kävin myös siellä, sitten vietin aikaa tuttujen kanssa. Hyvin saa ajan kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Työstä en tiedä, mutta harvoja paikkoja, joista saa tkuuvarmaa lämpöä ja aurinkoa talvella.
Ja suomalaiset veronmaksajat joutuvat maksamaan ihosyöpähoitosi?
Käy nähtävyyksillä ja rannalla ja shoppailee.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttuja on siellä, yksi sairaanhoitajana, toinen myy kiinteistöjä, kolmas on matkaopas ja 20 muuta on yrittäjiä, joilla on kansainvälinen business.
Itse olen käynyt lomalla. Kävin museossa, kameliratsastuksella, jeeppisafarilla, dyynisurffaamassa, isoissa ostoskeskuksissa, soukissa sekä uin hotellin uima-altaalla ja otin aurinkoa. Hotellissa oli spa ja kävin myös siellä, sitten vietin aikaa tuttujen kanssa. Hyvin saa ajan kulumaan.
Vai että oikein "kansainvälinen business", liittyykö sattumalta mitenkään po rn oon / or juu teen?
Sheikki Zayedin moskeija oli hieno.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli! Suomeenkin pitäisi saada sellaisia joka kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt lomalla. Kävin museossa, kameliratsastuksella, jeeppisafarilla, dyynisurffaamassa, isoissa ostoskeskuksissa, soukissa sekä uin hotellin uima-altaalla ja otin aurinkoa. Hotellissa oli spa ja kävin myös siellä, sitten vietin aikaa tuttujen kanssa. Hyvin saa ajan kulumaan.Vai että oikein "kansainvälinen business", liittyykö sattumalta mitenkään po rn oon / or juu teen?
Liittyy työvoiman välittämiseen Afrikan sarvesta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole Dubaissa.
Ei arabimaihin lomalle. Halveksivat vääräuskoisia ja varsinkin naisia. Kamelikin on arvokkaampi!
Jotkut mimmit luulee seurustelevansa jonkun prinssin kanssa, jalkavaimojen höpöhöpöä.
Katsokaa vaikka Sinkkuelämää 2 -elokuva noin alkajaisiksi. Sitten voitte lukea kirjan nimeltä Prinsessa. Lisää faktaa löytyy lehtijutuista yms.