Kysynpä minäkin abortin vastustajilta!;) OV
Kuinka monella teitä on/on ollut kierukka?
Mistä katsotte elämän alkavan...? Kierukkahan ehkäisee raskauden niin, ettei HEDELMÖITTYNYT (olettaen siis että seksiä on ollut... Jokainen munasolu ei titenkään hedelmöity) munasolu pääse asettumaan kohtuun ja kehittymään alkioksi ja sikiöksi.
Eli jos katsoo elämän alkavan hedelmöityksestä, niin kierukalla ehkäisevä nainen, on " tappanut" monta " lastaan" ... Ja tälläinen henkilö voi paasata muille, kuinka abortti on murha jne. jne.
Kaikki eivät edes ymmärrä miten kierukka ehkäisy toimii...!
Kommentit (22)
nussii pilkkua,,, ei se nyt mikään abortti sellainen oo, huoah! kaikkia sitä joku keksiikin..
Itse olen hyväksynyt IVF hoitojen yhteydessä alkioiden tuohamisen ja koekäytön.
Aborttiin en kuitenkaan pysty suhtautumaan täysin viilein tuntein, ajatellen, että sikiöllä ei missään vaiheessa ole oikeuksia.
Esitän vastakysymyksen: abortin ehdoitta hyväksyjät, koska abortti ei ole abortti vaan murha? Mikä on viikkoraja? Onko täysiaikaisen lapsen surmaaminen kohtuun murha vai abortti?
Jokainen -paasaa- varmaan niitä omia mielipiteitään-kokemuksiaan-arvojaan ym-niinhän säki teet
Itse en ole ikinä aborttia tehnyt, enkä todennäköisesti tulisi enää siihen vaihtoehtoon päätymään. Mutta kyllähän se on naisen oma oikeus päättää raskauden jatkumisesta.
Vai haluatteko todellakin samaan kastiin " keskiaikaisten" katolisten maiden kanssa, joissa nykypäivänäkin kuolee naisia laittomissa aborteissa?
Kaikki muut ehkäisy keinot toimivat niin, ettei hedelmöitystä tapahdu. Eli estetään tavalla tai toisella siittiöden pääsy munasoluun.
Kierukka-ehkäisyssä taas hedelmöityksen annetaan tapahtua, ja ehkäisy teho perustuu siihen ettei munasolu pääse kiinnittymään kohtuun.
Moni abortin vastustaja sanoo, että ihmiselämä alkaa hedelmöitys hetkestä. Tällä perustelen sen, että heidän tulisi vastustaa myös kierukoita...
-ap-
just tosta syystä, sillä se estää alkion kiinnittymisen kohtuun. Hormonikierukka toimii eri tavoin. Vastustan kevein perustein tehtyä aborttia, esim. " aika ei just nyt ihan sovi" tms.
Esitän vastakysymyksen: abortin ehdoitta hyväksyjät, koska abortti ei ole abortti vaan murha? Mikä on viikkoraja? Onko täysiaikaisen lapsen surmaaminen kohtuun murha vai abortti?
[/quote]
Meidän perheessä ehkäisy on miehen kontolla, koska minä en hyväksy edes ehkäisyä.
itseään kunnioittava abortinvastustaja ei käytä kierukkaa tietääkseni.
Meillä on kondomi. Hedelmöittynyt munasolu on ihmisen pieni alku ja kukaan ei voi päättää milloin ihminen muuttuu ihmiseksi. Näiden avuttomien pienimpien ihmisten tappaminen on mielestäni murha siinä missä 100 vuotiaan raihnaisen vanhuksen. Ihminen on aina ihminen oli pieni tai suuri, äidin mahassa tai sen ulkopuolella.
Kysymykseni oli, milloin te, jotka pidätte aborttia vain kysymyksenä naisten oikeudesta, annatte sikiölle ihmisarvon?
Hyväksyttekö syntyneen lapsen tappamisen (=murhan), jos se helpottaa vanhempien elämää?
Entä 5 min ennen syntymää?
5 viikkoa ennen syntymää?
15 tai 25 viikkoa ennen syntymää?
ennen lasten saamista olin jopa abortin puolestapuhuja (siis naisen oikeus päättää haluaako pitää lapsen vai ei). Niin vain ajatukseni muuttuivat, kun oma alkio ja myöhemmin sikiö olivat kohdussani.
En ottaisi koskaan kuparikierukkaa, hormonikierukkaa olen harkinnut muttei siis ole vielä.
Eikö näillä ole oikeutta syntyä, kun puhutaan vain naisten oikeuksista? Minkäikäisillä naisilla on suurimmat oikeudet, hedelmällisillä?
Abortti on sallittu vain koska muuten monet naiset kävisivät puoskareilla. se on siis kompromissi ja kahesta pahasta on valittu toinen. Ihminen on paha.
Jos äiti olisi tehnyt abortin viikolla 1 tai 40 niin sinua ei olisi olemassa. Eli aika merkittävää se " oleminen" on ihan alusta asti, ekasta sekunnista lähtien.
Ennen avioton lapsi oli häpeä, ja ehkäisykeinoja ei ollut niin hyvin saatavilla mitä nyt, eikä niistä puhuttu niin paljoa (teinelle ainakaan...)
Hormonikierukkahan toimii niin, että se paksuntaa kohdunkaulan liman, jolloin siittiöt eivät pääse sisälle kohtuun. Se saattaa myös estää munasolun irtoamisen.
Kuparikierukasta taas vapautuu kuparia, joka vaurioittaa siittiöitä, eli ne eivät pysty hedelmöittämään munasolua.
Molemmat kierukat siis ehkäisevät ensisijaisesti hedelmöityksen ja vasta toissijaisena vaikutuksena on se, että jos hedelmöitys kuitenkin tapahtuisi, munasolu ei kiinnity kohtuun.
missä ovat kun ei ole kommentteja heiltä?